Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه شرکت دخانیات مانع پیشبرد برنامه مبارزه با قاچاق کالا‌های دخانی است، گفت:مطابق آخرین گزارشات قاچاق سیگار برابر ۳۵۲ میلیون دلار برآورد می‌شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا دهقانی نیا گفت: از جمله نتایج برنامه ستاد برای مبارزه با قاچاق دخانیات می‌توان به افزایش واحد‌های تولید سیگار از ۷ عدد در سال ۹۳ به ۲۰ مورد در سال ۹۷، افزایش واحد‌های توزیع کننده قانونی سیگار از ۳ عدد در سال ۹۳ به بیش از ۳۵ هزار عدد در سال ۹۷، کاهش واردات سیگار از ۶۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ میلیارد نخ در سال ۹۳ به تقریباً صفر در سال ۹۷ و کاهش قاچاق سیگار از ۱۵.۱۲ میلیارد نخ در سال ۹۳ به ۷.۶ میلیارد نخ در سال ۹۶ اشاره کرد.

وی افزود: یکی از موانع اصلی پیشبرد برنامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا‌های دخانی، عدم همکاری شرکت دخانیات ایران به عنوان یکی از اعضای انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی در اجرای طرح رهگیری و ردیابی کالا‌های دخانی است. در این خصوص به تناوب پیگیری از طریق مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور و سایر دفاتر وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت مذکور و دو سهام دار عمده شرکت دخانیات ایران یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده و در صورت عدم تحقق انتظارات، پیگیری از طریق سایر مراجع مربوطه انجام خواهد شد.

دهقانی نیا گفت: به استناد ماده ۱۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مرجع قانونی ارائه برآورد‌ها و اطلاعات و آمار در خصوص قاچاق کالا و ارز است و مطابق آخرین برآورد که به تأیید دستگاه‌های ذی ربط رسیده است قاچاق سیگار برابر ۳۵۲ میلیون دلار بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مبارزه با فساد قاچاق دخانیات کاهش قاچاق سیگار کالاهای دخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله سیگار قاچاق در میامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️، سرهنگ حسین عجم  گفت: ماموران گشت یگان امداد شهرستان میامی حین گشت زنی هدفمند در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت مزدا مظنون شدند و به راننده آن دستور ایست دادند.
وی به بازید بار خودرو و کشف ۱۲۲ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق اشاره کرد و گفت: تمامی سیگار‌ها ساخت کشور آمریکا بود که کارشناسان ارزش آن را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند.
سرهنگ عجم از توقیف خودرو و دستگیری ۲ نفر در این رابطه خبر داد و افزود: پرونده تشکیل و همراه متهمان به مراجع قانونی ارسال شد.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است