Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@23:40:30 GMT

حکم نویسنده متجاوز به دختران صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۹۵۲۹

حکم نویسنده متجاوز به دختران صادر شد

به گزارش جهان نيوز، مرد نویسنده به اتهام تجاوز به دختران جوان برای دومین بار از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.حکم اعدام این نویسنده 57 ساله پیش‌تر به‌خاطر نقص در تحقیقات از سوی دیوانعالی کشور برای رفع نواقص و محاکمه مجدد متهم به دادگاه بازگردانده شد که قاضی مقیسه پس از تحقیقات تکمیلی حکم قبلی را دوباره برای وی صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در صورتی که متهم به حکم صادره اعتراض و دیوانعالی کشور حکم را تأیید کند، رأی صادره قطعی شده و اجرا می‌شود، اما اگر دیوان دوباره به تحقیقات ایراد بگیرد، پرونده برای رسیدگی به شعبه هم عرض ارسال می‌شود.

این نویسنده‌ در سال گذشته به اتهام اغفال و سوء‌استفاده جنسی از دختران جوان دستگیر و در دادگاه انقلاب به اتهام زنای به عنف به اعدام محکوم شد.

او با طرح این ادعا که نویسنده است و برای کتاب جدیدش به کار تحقیقی، نظرسنجی و مصاحبه نیاز دارد، به اغفال دختران جوان اقدام می‌کرد.پرونده این متهم در دو بخش رسیدگی شد که یک بخش آن در دادگاه ارشاد و بخش دیگر در دادگاه انقلاب بررسی شد. متهم در دادگاه ارشاد محاکمه و بابت تشویق به فساد و فحشا به ۱۲ سال و ۶ ماه و بابت تهدید به دو سال و ۶ ماه و در مجموع به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود.

همچنین این متهم یک سابقه کیفری دیگر مانند همین پرونده نیز در شاهین شهر اصفهان داشته که به سه سال حبس محکوم شده بود اما پس از گذراندن یک‌سال و نیم حبس، با رضایت شاکی‌ها و آزادی مشروط از زندان آزاد شده بود.

منبع: روزنامه ایران کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود

به گزارش خبرآنلاین،‌نوروزی،‌ حقوق‌دان گفت: من تصورم این است واحتمال می‌دهم که حکم توماج در دیوان نقض می‌شود.

او افزود: اینطور که یکی از وکلای توماج صالحی گفت حتی فرصت ایشان در دادگاه خیلی کم بوده که بخواهد از خودش دفاع کند.

نوروزی گفت: اینکه اتهامات توماج صالحی چطور منجر به فساد فی‌الارض و صدور حکم اعدام شده را باید دادگاه رسیدگی کننده پاسخ دهد. وقتی سیاست درامر قضا مداخله داشته باشد تبعیض هم نتیجه آن خواهد بود.

او ادامه داد: امیدوارم امیرحسین مقصودلو (تتلو) هم با مجازات سنگین روبرو نشود. ولی مسئله این است که درفرایندهای قضایی چندگانگی دیده شده مثلا درحوزه مطبوعات بعضی از روزنامه‌نگارها با ساده‌ترین مطالب بازداشت و محکوم شدند.

نوروزی گفن: ولی کسانی هستند که زیان‌بارترین مطالب را می‌گویند یابدترین اقدامات مثل انتقال زمین را انجام می‌دهند و کسی با آن‌ها کاری ندارد یا همین که شخصی گفت ایران آماده تولید بمب اتم است، ولی هیچ کس با اوکاری نداشت.

او ادامه داد: سلیقه‌ای اجرا شود، ولی تجربه امروز جامعه ایران این است که بله، قانون را سلیقه‌ای اجرا می‌کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899620

دیگر خبرها

  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود
  • هادی چوپان برای توماج صالحی درخواست عفو کرد
  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت