Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@03:35:07 GMT

لاف زنی‌های جدید بولتون علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۹۶۷۳

لاف زنی‌های جدید بولتون علیه ایران

مشاور امنیت ملی کاخ سفید از اعزام ناو هواپیمابر و بمب‎افکن به منطقه خبر داد تا به زعم خود به ایران درباره هرگونه حمله علیه منافع واشنگتن هشدار دهد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین به نقل از بی‎بی‎سی، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه پافشاری بر سیاست‌های خصمانه خود، از اعزام بمب‎افکن و ناو هواپیمابر به خاورمیانه خبر داد تا به زعم خود پاسخی باشد به اشارات و هشدارهای ایران علیه تروریست‌های آمریکایی مستقر در منطقه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ادعای رویترز، این اقدام در واکنش به حمله احتمالی به نیروهای آمریکایی انجام می‏‌شود.

در همین راستا، بولتون مدعی شد: آمریکا ناوگروه تهاجمی آبراهام لینکلن و بمب‌افکن‎ها را به حوزه عملکرد سنت‎کام (فرماندهی مرکزی آمریکا) اعزام می‌کند تا پیامی واضح برای ایران باشد مبنی بر اینکه هرگونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانمان با نیرویی بی‎امان پاسخ داده خواهد شد.

البته این نخستین بار نیست که آبراهام لینکلن به منطقه می‌‏آید حال آنکه همزمان با تشدید تنش‏‌های واشنگتن- تهران، این اقدام ابزار فشار برای اعمال جنگ روانی علیه ایران محسوب می‌شود.

این در حالی است که همزمان، برخی رسانه‌ها از احتمال اعمال تحریم بر بخش دیگری از اقتصاد ایران خبر می‏‌دهند تا بر موج فشارها افزوده شود.

گفتنی است چندی پیش در پاسخ به اقدام خصمانه آمریکا در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی خارجی، ایران نیز سنتکام و فرماندهان آن را تروریست اعلام کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بمب افکن جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

به نقل از ایسنا این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901148

دیگر خبرها

  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود