Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، موسسه تحقیقاتی صلح بین‌المللی «استکهلم» با انتشار گزارشی اعلام کرد هزینه‌های نظامی جهان طی ۱۰ سال گذشته افزایش یافته و علت آن وارد شدن کشور‌های مختلف جهان به عرصه رقابت در قدرت است و این روند طی یک دهه آینده نیز سیر صعودی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، هزینه‌های نظامی کشور‌های مختلف جهان در سال ۲۰۱۸ با ۲.۶ درصد افزایش معادل ۱.۸ میلیارد دلار نسبت به سال ۲۰۱۷ رسید. به عبارت دیگر هزینه‌های نظامی در سال ۲۰۱۸ به ازای هر شخص ۲۳۹ دلار محاسبه شده است.

شصت درصد از هزینه‌های نظامی در سال ۲۰۱۸، متعلق به پنج کشور آمریکا، چین، عربستان سعودی، هند و فرانسه است. در آمریکا که بزرگترین بودجه نظامی جهان را از آن خود کرده است هزینه‌های نظامی با رشد ۴.۶ درصدی به ۶۴۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسید که برای نخستین بار از سال ۲۰۱۰ شاهد چنین رشدی هستیم.

این در حالی است که طبق گزارش موسسه تحقیقاتی صلح بین‌المللی استکهلم، روسیه برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ تاکنون از میان ۵ کشور اصلی با بالاترین هزینه‌های نظامی خارج شده است. روسیه در حال حاضر، با ۶۱.۴ میلیارد دلار، ششمین کشوری است که هزینه‌های نظامی بالایی دارد. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷، ۳.۵ درصد کاهش داشته است.

هزینه‌های نظامی چین در سال ۲۰۱۸ با ۵ درصد رشد به ۲۵۰ میلیارد دلار رسیده است. اما کارشناسان آمریکایی ادعا می‌کنند به رغم افزایش دو برابری هزینه‌های نظامی پنتاگون در برابر کرملین و پکن، چین همچنان کشوری است که باعث برهم زدن تعادل قدرت در منطقه آسیا و اقیانوسیه شده است.

به عقیده کارشناسان حوزه نظامی، آمریکا به دلیل مواجهه با رقبای خود در عرصه قدرت نظامی، تحت فشار است. زیرا مقامات واشنگتن بر این باورند که رقبایشان از نظر نظامی و دفاعی در حال رشد هستند و باید برای مقابله با آن‌ها هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهند تا جایگاه خود را در عرصه بین المللی حفظ کنند. گذشته از روسیه، چین و تا حدی کره شمالی، از جمله کشور‌هایی هستند که آمریکا در حال رقابت با آن هاست.

تحلیلگران بر این باورند که افزایش بودجه و هزینه‌های نظامی آمریکا طی ۱۰ سال گذشته، سایر کشور‌ها را به عرصه رقابتی وارد کرده است و این روند تا ۱۰ سال آینده نیز شدت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسلیحات نظامی آمریکا چین قدرت نظامی روسیه کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، شرکت داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" روز پنجشنبه گزارش درآمد سه‌ماهه نخست خود را منتشر کرد که نشان می‌داد به‌دلیل هزینه‌های یکباره مربوط به معاملات اخیر، دچار ضرر و زیان شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱.۵ میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد و این پول را دوباره در توسعه دارو سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس این گزارش، بریستول مایرز امسال به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۲۲۰۰ کارمند را اخراج و تولید برخی از داروها را متوقف می‌کند.

این شرکت داروسازی همچنین اعلام کرد که برنامه استخدام خود را حذف و کارخانه‌های خود را یکپارچه می‌کند و لایه‌های مدیریتی را نیز کاهش می‌دهد.

بریستول مایرز سرمایه‌گذاری در برندهای دارویی کلیدی خود را اولویت‌بندی خواهد کرد و عملیات تولید و توسعه را نیز در سراسر این شرکت بهینه می‌کند.

سهام بریستول مایرز در روز سه‌شنبه بیش از ۷ درصد سقوط کرد.

بریستول مایرز، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان محسوب می‌شود، در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ضرر خالص ۱۱.۹ میلیارد دلاری یا ۵.۸۹ دلار به‌ازای هر سهم را گزارش کرد.

این رقم در مقایسه با درآمد خالص ۲.۳ میلیارد دلار یا ۱.۰۷ دلار به‌ازای هر سهم برای مدت مشابه سال قبل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست