Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،رضا رجب زاده از سه روستای محروم ملاحسن، قلعه خان و کشانک شهرستان مانه و سملقان، اظهار داشت: تاکید استاندار برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستایی بهره مندی از ظرفیت دانشگاهی استان است.

رجب زاده افزود: بر این اساس با هدف ایجاد تعامل جهت پیشبرد بحث توان افزایی جوامع روستایی با ایجاد صندوق های خرد روستایی با سه مرکز دانشگاهی استان قرارداد منعقد شد و به زودی اجرای این طرح در استان آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایجاد و احیای صندوق های خرد روستایی توسط بنیاد مستضعفان کشور به طور متمرکز در روستاهای شهرستان مانه و سملقان در حال اجراست و با توجه به جمعیت 45 درصدی روستاییان در استان تاکید استاندار بر اجرای این طرح در سطح استان است.

در ادامه رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هم گفت: این بنیاد با پرداخت تسهیلات به روستاها و نیز از طریق پس اندازهای خود مردم و کمک بنیاد علوی، 13 هزار شغل در مناطق قلعه گنج، لنده و چالدران ایجاد کرده است.

محمد سعیدی کیا مطرح کرد: این مشاغل با اعطای وام های یارانه دار به روستاییان در زمینه های مختلف باغداری، دامداری، کشاورزی، صنعتی و خدماتی ایجاد شده است و طرح توان افزایی در 7 منطقه دیگر کشور نیز از چند ماه پیش آغاز شده که به تدریج تسهیلات در گروه های توسعه روستایی برای راه اندازی اشتغال های کوچک و خانگی پرداخت می شود.

سعیدی کیا با اشاره به شعار سال رونق تولید و تلاش این بنیاد برای افزایش بهره وری از واحدهای فعال، گفت: امکانات زیادی در کشور وجود دارد که بهره وری مناسبی ندارند و این بنیاد برای بهره وری در زمینه انسانی و امکانات تلاش می کند.

وی همچنین از ایجاد واحدهای اقتصادی جدید خبرداد و افزود: اراضی که قبلا قابلیت کشاورزی نداشته را شناسایی و تلاش خواهیم کرد که آن را آباد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در روستاهای شهرستان مانه و سملقان استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد، افزود: برای هر استان 250 میلیارد ریال پیش بینی شده و برای مناطقی که طرح آبادانی و پیشرفت را اجرا کنند 100 میلیارد ریال به این رقم اضافه خواهد شد.

رییس بنیاد مستضعفان بیان کرد: در استان خراسان شمالی علاوه بر 250 میلیارد ریال اختصاصی استان، 100میلیارد ریال نیز در شهرستان مانه و سملقان هزینه خواهد شد.  

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال انقلاب اسلامی خراسان شمالی یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۹۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی