Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایشی تحت عنوان "طرح استراتژیک ایجاد اشتغال کامل در کشور"، صبح امروز (دوشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۹۸) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

اعظم رحیمی نیک، استاد دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: اگر بخواهیم از آسیب شناسی در حوزه های مختلف صحبت کنیم، نیاز به صرف زمان زیادی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر حرکتی انقلابی صورت نگیرد، اتفاقات بسیار بدی رخ خواهد داد و این حرکت باید به دست جوانان ابن مملکت رقم بخورد.

وی ادامه داد: از سال ۹۳ به کمک دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، تحقیقاتی را در حوزه اشتغال زایی مناطق روستایی آغاز کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر با همین روند پیش برویم، تا سال ۱۴۰۰ نیمی از جمعیت خانواده های کشور بیکار می مانند و نمی توانند درآمد کسب کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: توزیع ناعادلانه ثروت، ضعف در مدیریت بحران، بیکاری و ناکارآمدی در استفاده از منابع از دیگر مشکلات ماست. بعد از جنگ تحمیلی، انفجار جمعیتی داشتیم و نتیجه این شده که ۵۰ درصد از جمعیت جوان و آماده به کار ما، بیکار هستند.

رحیمی نیک خاطرنشان کرد: اگر این جمعیت را به کار بگیریم، تهدید کنونی به فرصت تبدیل خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه روستاهای زیادی در کشور برای جست و جوی شغل خالی از سکنه شده است. در حال ۳۳ هزار روستا، خالی شده و اگر به دادشان نرسیم، دیگر چیزی از روستاها باقی نمی ماند.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد تهران مرکزی ادامه داد: بیشتر جمعیت آماده به کار کشور در تهران متمرکز شده و تنها ساکنان روستاها، پیرمردان و پیرزنانی هستند که نیروی مولد محسوب نمی شوند.

رحیمی نیک ادامه داد: متاسفانه اصلاحات اراضی، عامل اصلی این اتفاق بود که به درستی انجام نشد و برخلاف روسیه و چین که باعث پیشرفت‌شان شد، ایران را متضرر کرد.

وی یادآور شد: کشاورزی، مادر توسعه اقتصادی است و چین و روسیه با روش درست، به غول های اقتصادی تبدیل شدند ولی ما، زمین را از اربابان گرفتیم و به زارعان دادیم ولی حمایتی انجام ندادیم و همان کشاورزان جذب صنعت در شهرهای بزرگ شدند.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد تهران مرکزی تاکید کرد: با ادامه روند فعلی، نه تنها پیشرفت نمی کنیم بلکه روز به روز اوضاع بدتری خواهیم داشت. من ناامیدی را در چهره جوانان می بینم ولی تلاش می کنم به دانشجویان، امید دهم.

رحیمی نیک تصریح کرد: تحریم های آمریکا هم شرایط را بدتر می کند ولی می توان با برنامه ای استراتژیک از این دور باطل خارج شد و تهدیدات را تبدیل به فرصت کرد.

وی با اشاره به راهکاری که برای حل مشکل اشتغال یافته است، گفت: دولت برای اجراب طرح اشتغال فراگیر روستایی، ۷۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده که رقم بسیار بالایی است اما همچنان می بینیم آمار بیکاران در حال افزایش است. طرح ما برای برون‌رفت از این معضل، انتشار فراخوان در سراسر کشور است. اسامی را جمع کرده و به روستاها اعزام می کنیم تا خلاقیت و ایده های خود را پیاده سازی کرده و روستاها را دوباره آباد کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: می توان قراردادهایی مشارکتی بین نیروهای اعزامی و زارعان امضا کرد تا هر دو طرف منتفع شوند.

انتهای پیام /

168 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، گفت: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، گفت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

او با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، مطرح کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

 

آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی

 

اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، تصریح کرد: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

او با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، ابراز کرد: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، اظهار کرد: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • آزادی بیان آمریکایی
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • علی‌آبادی: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند