Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:29:03 GMT

ثبت‌نام سنجش هوش پایه هفتم سمپاد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۰۳۸۰

ثبت‌نام سنجش هوش پایه هفتم سمپاد آغاز شد

تهران - ایرنا - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از آغاز ثبت‌نام سنجش هوش پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 99-1398 خبر داد.

«فاطمه مهاجرانی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: داوطلبان تا 23 اردیبهشت ماه فرصت دارند با ورود به سامانه hoosh.medu.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir و وارد کردن مشخصات فردی و کد دانش آموزی که مدرسه در اختیار آنها قرار داده، ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه در مجموع حدود 15 هزار نفر از دانش آموزان برای ورود به پایه هفتم مدارس سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) در سال تحصیلی 99-98 پذیرفته می شوند، افزود: دستورالعمل ثبت نام و آزمون ورودی به ادارات کل استان ها و مدارس ارسال شده است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان تاکید کرد: امسال صرفا آزمون ورود به پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان برگزار می شود و مدارس نمونه دولتی اجازه برگزاری آزمون برای این پایه تحصیلی را ندارند و دانش آموزان همانند مدارس دولتی ثبت نام می شوند.
بر اساس اعلام مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 97-1396و کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس در نوبت اول پایه ششم در سال
تحصیلی 98 -1397برای شرکت در این سنجش الزامی است.
چنانچه داوطلبی در مجموع دو سال تحصیلی پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی حداکثر در یک عنوان درسی، مقیاس «خوب» را کسب کرده باشد، ثبت نام وی بلامانع است.
این سنجش برای دانش‌آموزان داخل و خارج از کشور، راس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 30 خرداد ماه 98 به‌ صورت همزمان در حوزه‌های تعیین شده برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، تمامی فرآیند ثبت نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل داوطلبان، در این خصوص مسئولیتی نخواهند داشت.
داوطلبان پس از طی مراحل ثبت‌نام، شماره پی‌گیری را باید دریافت کرده و آن را برای استفاده‌های بعدی نزد خود نگهداری کنند.
مدارس استعدادهای درخشان فاقد امکانات خوابگاهی و شبانه‌روزی هستند و تحصیل دانش‌آموزان پذیرفته ‌شده در این مدارس طبق مصوبه هیئت امنای سمپاد، مستلزم پرداخت حق‌الثبت به میزان 50 درصد شهریه مصوب مدارس غیردولتی شهرستان مربوط است (رقم مصوب حق‌الثبت، هر ساله از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام خواهد شد).
اکنون در مجموع 120 هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم در 670 مدرسه سمپاد در سراسر کشور به تحصیل اشتغال دارند که حدود 40 درصد آنها در متوسطه اول و 60 درصد در متوسطه دوم هستند.
**1883** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش آموزش و پرورش استعدادهاي درخشان سنجش هوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند. مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228381 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد