Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@21:59:45 GMT

ممنوعیت نامزدی پوجدمون برای انتخابات اتحادیه اروپا لغو شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۰۵۱۰

ممنوعیت نامزدی پوجدمون برای انتخابات اتحادیه اروپا لغو شد

در حالی که مقامات انتخاباتی اسپانیا رهبر پیشین کاتالونیا را از رقابت در انتخابات اتحادیه اروپا منع کرده بودند، دادگاهی با صدور حکمی به لغو این ممنوعیت رای داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چندی پیش کارلس پوجدمون، رهبر پیشین کاتالونیا از سوی مقامات اسپانیا از کاندیداتوری در انتخابات اتحادیه اروپا منع شد اما دادگاه عالی این کشور با صدور حکمی اعلام کرد که اگر چه او به یک کشور دیگر فرار کرده است اما باز هم حقوق بنیادین او برای رقابت در انتخابات اتحادیه اروپا محفوظ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از فرار از اسپانیا، در حال حاضر در بلژیک زندگی می‌کند.

پوجدمون پس از تصمیم مقامات انتخاباتی اسپانیا در پیامی در توئیتر با انتقاد از این مساله، این اتفاق را یک رسوایی حقوقی و کودتای دموکراسی نامیده بود.

دادگاه عالی اسپانیا ممنوعیت اعمالی از سوی مقامات انتخاباتی اسپانیا علیه پوجدمون را لغو کرد، این دادگاه اعلام کرد که هیچ گونه مانع حقوقی برای جلوگیری از کاندیداتوری وی و دو همکار دیگرش وجود ندارد.

همچنین کلارا پونسانتی، وزیر پیشین دیگر کاتالونیا و یک تن دیگر از وزرای پیشین که از اسپانیا فرار کرده بودند و در نظر داشتند در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا شرکت کنند، از مشارکت در این انتخابات منع شده بودند.

براساس اعلام دادگاه عالی فرار پوجدمون از کشور به معنای از بین رفتن حقوق بنیادینش نمی‌شود.

پوجدمون پس از صدور این حکم اعلام کرد "این پیروزی بر مادرید" است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پوجدمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین المللی را تهدید کردند.

الجزیره بامداد سه شنبه به نقل از پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است.

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

گفتنی است که نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

کد خبر 6092642

دیگر خبرها

  • اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد
  • کنایه گوتی به بارسلونا؛ لیگ قهرمانان اروپا بدون رئال مادرید کسل‌کننده‌ می‌شود!
  • فرار رئال از جهنم آلیانز؛ همه چیز به اسپانیا کشیده شد
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا