Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@20:32:34 GMT

مامایی حسّ باشکوه‏‌ترین لحظه‌هاست

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۰۵۶۴

مامایی حسّ باشکوه‏‌ترین لحظه‌هاست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در مراسم جشن دانش‌‏آموختگی رشته‌‏ی مامایی در روز جهانی ماما اظهار کرد: مامایی حسّ باشکوه‏‌ترین لحظه‏‌هاست، لحظه‏‌هایی هم سخت، هم با طراوت و هم شیرین.

رسولی با یادآوری مسئولیت سنگین این حرفه، اضافه کرد: حرفه‏‌ی مامایی مسیر خدمت به دیگران، خدمت به خانواده‏‌ها و خدمت به همنوعان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رشته‌ی مامایی را بسیار زیبا و باطراوت تعریف کرد و افزود: مامایی، دیدن زیباترین اشکها و دلنشین‌‏ترین لبخندهاست.

رسولی والدین دانشجویان را به باغبان تشبیه کرد و گفت: پدر و مادرها از زمان تولد فرزندان به این شکوفه‏‌ها می‌‏رسند و همیشه نگران و پیگیر هستند و همه سختی‏‌ها را تحمل می‏‌کنند و به جان خود می‏‌خرند تا فرزندان‏‌شان مسیر رشد و ترقی خود را طی نمایند.

وی این جشن را سرآغاز موفقیت جدیدی برای دانش‌‏آموختگان دانست و تصریح کرد: دانشگاه همیشه خانه‏‌ی شما است و شما می‏‌توانید برای تحقیق، ادامه‌‏ی تحصیل و فعالیت‏‌های علمی و اجتماعی از دانشگاه بهره‏‌مند شوید.

نماینده‌ی جامعه‌‏ی مامایی استان اردبیل نیز با اشاره به شعار امسال روز جهانی ماما « ماما، مدافع حقوق زنان است» دفاع و صیانت از حقوق زنان را از وظایف حرفه‌‏ی مامایی برشمرد و افزود: مامایی شغلی است که همراه مادر در طول زمان بارداری، قبل و بعد آن است.

المیرا کنتراتچی گفت: مامایی جذاب و شادی‏‌آور است و در انتقال مخلوق خالق به خانواده‌‏ها موثر است.

وی به توانمندسازی و حرفه‌‏ای کردن دانش‌‏آموختگان اشاره کرد و افزود: در تمامی مراحل شغلی، دانش خود را افزایش دهید، مطالعه‌‏ی کامل و جامع از آیین‏‌نامه‏‌ی پزشکی داشته باشید و اخلاق حرفه‌‏ای را رعایت کنید.

203 / 167 واحد اردبیل اسحاق رسولی جشن دانش‌‏آموختگی مامایی روز جهانی ماما المیرا کنتراتچی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واحد اردبیل جشن دانش آموختگی مامایی روز جهانی ماما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ پنجـم مـاه می، مصادف با ۱۶ اردیبهشت، در راستای سلامتی مادر و نوزاد از سـوی سازمـان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی به نام «روز جهانی ماما» نام گذاری شده است.

شعار امسال "هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت"است که جایگاه والای جامعه‌ی پرتلاش مامایی در اجرای موفق برنامه جوانی جمعیت به عنوان یکی از سیاست‌های کلان حکمرانی سلامت، که ضامن حیات و توسعه نهاد اصیل خانواده بوده است.
خانم حردانی مامایی آبادانی با ۱۶سال سابقه‌ی کار است که از مادران و نوزادان زیادی مراقبت کرده است و به تازگی موفق شده از سقط چهارجنین سالم با مشاوره جلوگیری کند. 

دیگر خبرها

  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • لمس ثانیه های یك تولد/ روز جهانی تکریم ماما
  • نقش ماما در سلامت زنان و نوزادان
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • ماما؛ نخستین همراه لحظه‌های شوق‌انگیز زیستن
  • هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت
  • مداحی زیبای حاج مهدی رسولی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما