Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد : دومین نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد (سمن ها) و موسسات خیریه و فعالان اجتماعی با حضور محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، نجم الدین محمدی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و لطیف روحانی معاون هماهنگی و ارتباطات دفتر شهردار تهران، روز شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ در ساختمان اصلی شهرداری تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش امتداد ، در این مراسم که بیش از ۱۰۰ نفر از خیرین و فعالان اجتماعی و نماینده های تشکل های مردمی حضور داشتند، لطیف روحانی گفت: شهرداری تهران معتقد به این است که یکی از شرکای توسعه پایدار شهری، ان جی اوها و سازمان های مردم نهاد هستند. متاسفانه تکیه بر اقتصاد دولتی منجر به محجور شدن سازمان های غیردولتی و مردم نهاد شده است.

وی گفت: در نخستین جلسه هم اندیشی که اسفند ماه سال گذشته با حضور دکتر حناچی شهردار تهران برگزار شد، مقرر شد شهرداری تهران با سازمان های مردم نهاد و سمن ها در تمامی زمینه ها ارتباط نزدیک و بیشتری داشته باشند. به همین جهت جلسات هم اندیشی به صورت ادواری و منظم با خیرین و فعالان اجتماعی برگزار خواهد شد‌.

در ادامه این مراسم، نجم الدین محمدی رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: یکی از مهمترین اهداف این سازمان، کمک به آسیب دیدگان اجتماعی است. سال گذشته به طور متوسط، بیش از یک هزار و پانصد نفر از افراد بی سرپرست و بی خانمان در فصول سرما و گرما در گرمخانه های شهرداری پذیرایی شدند. همچنین در حوزه کودکان کار نیز بیش از ۱۸ مرکز پرتو در سطح کلانشهر تهران، به حدود سه هزار کودک کار و بی سرپرست آموزش می دهند و کمک می کنند.

وی افزود: در جلسه ای که هفته گذشته در وزارت کشور برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که تنها دستگاه های دولتی قادر به حل معضل آسیب های اجتماعی نیستند و نیاز به همراهی سازمان های غیردولتی و ان جی اوها بیش از پیش احساس می شود.

بیش از یک ساعت از برنامه به دغدغه ها و مشکلات سمن ها و فعالان اجتماعی گذشت. عدم مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای معلولان و عدم حمایت شهرداری از تشکل های مردم نهاد از مهمترین مباحث مطرح شده توسط بیش از ۲۰ نفر از حضار بود. یکی از فعالین این حوزه عنوان کرد: چرا شهرداری تهران و دیگر نهادهای متولی، برنامه ای برای ایجاد زیرساخت حمل و نقل عمومی و مناسب سازی معابر عمومی برای معلولین پایتخت ندارند.

به عقیده یکی دیگر از حضار، فقدان راهبرد تعامل شهرداری با تشکل های مردمی و خیریه ها، یکی دیگر از مشکلات میان این دو نهاد است که لازم است معاونت اجتماعی شهرداری تهران نسبت ایجاد تعامل و استفاده از ظرفیت ان جی اوها برای بسیاری از موضوعات شهری اعم از ترویج استارتاپ ها و ایجاد کارآفرینی در سطح پایتخت اقدامات موثری را انجام دهد.

بخش پایانی این نشست هم اندیشی با سخنرانی و ارائه راهکارهایی از سوی جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران ادامه پیدا کرد. به گفته معاون شهردار، سمن ها از ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه های شهرداری بهره مند هستند. البته می بایست صدای سمن ها و فعالان اجتماعی رساتر به گوش مخاطبان خود برسد.

وی در ادامه افزود: یکی از بهترین روش هایی که سمن ها می توانند از طریق آن صدای خود را رساتر و مطالبات به حق را در جامعه مطرح کنند، استفاده از رسانه هاست. ما معتقدیم بایستی شفافیت در خیریه ها و تشکل های مردمی را نهادینه کنیم.

معاون شهردار ضمن دعوت از دعوت از تمامی فعالان اجتماعی و خیرین جهت شرکت در انتخابات شورایاری ها ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴۴ پارک و ۲۰ میدان شهر و ۱۱ خط اتوبوس رانی برای اقشار معلول پایتخت مناسب سازی شده است و بهبود شرایط فعلی برای این قشر از سوی شهرداری تهران ادامه پیدا خواهد کرد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج گفت: دومین جشنواره عکاسی سنندج به مناسبت هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان ملی و بین‌المللی از استان‌های سراسر کشور در سنندج کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل روابط عمومی شهرداری سنندج، سرکوت نجفی، بعدازظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین آغاز به کار دومین جشنواره ملی عکاسی که در سالن شماره ۲ پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت ششم اردیبهشت، روز سنندج ویژه برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شاخص این ایام برگزاری دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج است که امروز آئین افتتاحیه این جشنواره در نخستین روز از هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت اردو محور در یک بخش با موضوع بناهای تاریخی سنندج، مستندنگاری و طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار می‌شود.

نجفی اضافه کرد: عکاسان مطرح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره در فروردین ماه رزومه خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی تعیین شده در مجموع ۲۴۷ نفر از عکاسان مطرح در کل کشور رزومه خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند، گفت: بر اساس تصمیم‌گیری تیم داوری متشکل از پنج نفر از داوران بومی و غیربومی مطرح کشور ۵۰ نفر از عکاسان شرکت کننده که بهترین و بالاترین رزومه را ارائه کرده بودند انتخاب و در این فستیوال یک هفته‌ای با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری سنندج ادامه داد: ۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان‌های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران بوده که دارای رزومه ملی و بین‌المللی هستند.

نجفی با بیان اینکه این ۵۰ عکاس منتخب که ۱۵ نفر آنها نیز عکاسان بومی استان هستند باید در بازه زمانی ششم تا یازدهم اردیبهشت در محورهای مطرح شده اقدام به عکاسی کنند، افزود: بعد از داوری عکس‌ها توسط داوران مطرح، نفرات برتر با اهدای لوح و هدیه نقدی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این جشنواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و با همکاری خانه عکاسان برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاهی از آثار برتر این جشنواره نیز در شهر سنندج دایر و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد خواهد بود.

کد خبر 747940

دیگر خبرها

  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک