Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدغلامعباس موسوی، مشاور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و تبریک این ماه گفت: ماه رمضان ماه انس با قرآن، نزول رحمت و آیات الهی، ماه نزول مغفرت، نور و رضوان الهی است، این ماه فرصتی مناسب برای ارتباط بندگان با خالق خود، تمرین بندگی و پرستش خالصانه، خودسازی و تهذیب نفس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ماه دارای برکات و عظمت‌های بسیاری است، ماه پر خیر و برکتی که همه مومنین بر سر سفره رحمت الهی میهمانند و میزبان آن خداوند کریم است و مواد این ماه، قرآن، مغفرت، عبادت و آمرزش است.

موسوی ادامه داد: رمضان، ماه صعود بندگان به سوی آسمان‌ها و صعود به پله‌های ترقی نیایش و پرستش است، ماهی که انسان می‌تواند با خداوند مانوس‌تر شود و این امر از طریق عبادت، روزه، تلاوت، تدبر و انس با قرآن و زندگی بر اساس منشور قرآن امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: مبلغینی که رهسپار مناطق تبلیغی هستند، باید در پی هدایت و تبیین معارف قرآنی برای مردم و مومنین باشند، قطعا بهترین معارف در دل قرآن وجود دارد، قرآن، کلام خداوند و مطابق با فطرت انسان‌ها است، دل‌ها را به خداوند مانوس و انسان را به راه راست هدایت می‌کند، پس همه باید به سمت قرآن برویم و آن را به عنوان حبل‌المتین در نظر بگیریم.

مشاور تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر مبلغین بتوانند منبرهای خود را مملو از آیات الهی کنند و آن‌ها را به زبان روز برای مردم بیان کنند، قرآن برای همه سنین، اقشار و اعصار حرف دارد.

وی در ادامه افزود: هنر مبلغ این است که حکمت‌های قرآن را کشف و به مردم منتقل کند، اگر همه برنامه‌های تبلیغی بر اساس قرآن باشد، خستگی ایجاد نمی‌شود، قرآن دارای شیرینی، حلاوت، شیوایی، مثل، قصه و احکام متناسب با فطرت بشر و همه اعصار است.

موسوی گفت: مبلغین از آیات به درستی استفاده کنند، آن‌ها را مطالعه کرده و تفاسیر را بخوانند، تدبر کرده و برای نسل‌های مختلف، معارف را از طریق قرآن بیان کنند، مردم عطش معارف الهی را دارند و باید آن‌ها را با کلام وحی که پیامبر (ص) برای ما آورده، مانوس کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از مسائلی که از قبل وجود داشته و الان هم موجود است، برگزاری کلاس‌ها و فعالیت‌های مختلف قرآنی است، امروزه جزءخوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان، مرسوم شده اما این محافل باید بیشتر جدی گرفته شوند.

مشاور تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ادامه داد: قرآن باید سرلوحه کارها قرار بگیرد و مردم را از قرآن برخوردار کنیم چرا که قرآن نجات‌بخش و حرکت‌آفرین است، زندگی باید بر اساس قرآن تنظیم شود تا برکت داشته باشد، امروزه هر قدر که ناهنجاری، ظلم، ستم و گناه می‌بینیم به دلیل دوری از قرآن است.

وی یادآور شد: اگر با قرآن همراه باشیم، مسائلی از قبیل جدایی، اختلافات و بسیاری از گناهان وجود نخواهد داشت، زمانی فضائل در جامعه رواج پیدا می‌کند که آن جامعه قرآن‌محور باشد و جامعه قرآن‌محور، یک جامعه اسلامی است.

موسوی بیان کرد: اگر در ادارات و موسسات، قرآن محور انجام کارها باشد، دیگر شاهد اختلاس، چپاول‌گری و چنگ انداختن به بیت‌المال نخواهیم بود، لذا یکی از وظایف اصلی مبلغین، توجه دادن مردم به قرآن است همچنین نکته دیگر که باید مورد توجه مبلغین قرار بگیرد، توجه و ارتباط با جوانان است، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه‌ای به جوانان دارند و این مسئله باید تعمیم پیدا کند.

مشاور تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: باید برنامه‌هایی را تنظیم کنیم که مورد نیاز جوانان ست، نیاز جوان را بشناسیم و به خوبی آن را تبیین کنیم زیرا هرجا که به جوانان توجه کردیم و کار را به آن‌ها سپردیم، به دنبالش شاهد آبادی بوده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا موسوی ماه رمضان تبلیغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود