Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-28@04:48:06 GMT

هشدار آتش‌نشانی در مورد کولرهای آبی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۱۱۲۷

هشدار آتش‌نشانی در مورد کولرهای آبی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در آستانه فرارسیدن فصل گرما توصیه‌ها و هشدارهایی را در خصوص راه‌اندازی کولرهای آبی ارائه کرد. جنوب نیوز؛سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در میانه دومین ماه بهار هستیم و دمای هوای اکثر مناطق کشور رو به افزایش است و شهروندان با سرویس و راه‌اندازی کولرهای آبی به استقبال فصل گرما می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هرساله همزمان با افزایش دمای هوا گزارش‌هایی درباره برق گرفتگی حین راه‌اندازی غیر تخصصی کولرها به سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌شود گفت: شهروندان باید به این نکته توجه کنند که راه‌اندازی کولرها نیازمند تجربه و تخصص است، این در حالی است که بسیاری از شهروندانی که تخصص و تجربه‌ای در زمینه راه‌اندازی کولر و کار با برق را ندارند اقدام به راه‌اندازی کولرها می‌کنند و همین بی‌توجهی موجب بروز حوادثی از جمله برق گرفتگی می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: شاید راه‌اندازی مجدد کولرها کار ساده‌ای به نظر برسد اما در واقع با جان افراد در ارتباط است و نباید از کنار آن ساده گذشت.

ملکی با بیان اینکه احتمال برق گرفتگی حین سرویس کردن کولرهای آبی، به علت وجود رطوبت در کولرها بسیار بالا است، گفت: حین سرویس مجدد کولرها نکاتی از جمله قطع برق باید رعایت شود، اما در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی تجربگی قطع کردن برق را فراموش می‌کنند و دچار برق گرفتگی می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه برق گرفتگی ناشی از راه‌اندازی مجدد کولر را باید جدی گرفت، گفت: راه‌اندازی غیر حرفه‌ای کولرها می‌تواند موجب بروزخسارات جانی و مالی شود.

وی با بیان اینکه لازم است برای راه‌اندازی کولرها از افراد متخصص بهره گرفته شود، گفت: همچنین باید توجه داشت که نشت آب از کولرها نیز رخ ندهد و حتماً عایق کاری کف کولر انجام شود. همچنین اگر محل نصب کولر در ارتفاع، لبه پنجره یا بالکن قراردارند باید توجه داشت تا از راه‌های ایمن به نصب و سرویس کولر آبی اقدام کرد.

ملکی در مورد سرویس کولرهای گازی نیز اظهارکرد: در این خصوص لازم است حتماً افراد متخصص از مراکز مجاز اقدام به سرویس دستگاه کنند و به هیچ عنوان از افراد غیرمتخصص در این زمینه نباید استفاده کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین در مورد برق کاری و راه اندازی کولرها اعم از آبی و گازی نیز گفت: برق کاری و سیم کشی جزو کارهایی است که تکنیسین‌های مربوطه باید انجام دهند و بنابراین توصیه می‌شود حتماً هنگام نصب، تمامی این امور از سوی عوامل نمایندگی یا فروشگاه انجام شود.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد؛ گفت: در پی اعلام حریق در یک باب مغازه در چهارراه دروازه فارسان، کارکنان آتش نشانی به سرعت برای اطفاء حریق به محل اعزام شدند.
وی افزود: شدت حریق باعث فراخوان نیرو‌های کمکی شد و با تلاش ماموران آتش نشانی بالاخره حریق مهار شد.

دیگر خبرها

  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • مرگ یک نفر در بروجن به علت گازگرفتگی
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد