Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:40:23 GMT

به نویسندگی پناه آورده‌ام

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۱۳۹۱

به نویسندگی پناه آورده‌ام

مسعود خیام با بیان این‌که نویسندگی در ایران شغل نیست، می‌گوید: نویسندگی گذران معاش کسی را تأمین نکرده و نمی‌کند، نویسندگی نوعی پناهگاه است و ما به پهنه سفید کاغذ پناه آورده‌ایم.

این نویسنده و پژوهشگر ادبی در سالگرد تولد ۷۲ سالگی‌اش (۱۶ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این‌که اگر به سال‌های دور بازگردد باز هم نویسندگی را انتخاب می‌کند یا این‌که سراغ دیگر فعالیت‌های هنری می‌رود، با بیان این سخنان اظهار کرد: من نویسندگی را انتخاب نکرده‌ام بلکه به آن پناه آورده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قرار به انتخاب بود مسلما این قضیه باز هم رخ می‌داد.  اگر در این سرزمین زندگی می‌کردم که قطعا زندگی می‌کردم، و این سرزمین همینی بود که الان هست، بالاخره از خیلی چیزها دردم می‌آمد و دوباره شروع به نوشتن می‌کردم. چه باید می‌کردم؟ غیر از نوشتن کار دیگری بلد نیستم.

 او سپس بیان کرد: در کشورهای مترقی و پیشرفته نویسندگی شغل است. انسان‌ها  می‌نویسند، چاپ می‌شود، فروش می‌رود و به آن‌ها پول می‌دهند و نویسنده زندگی می‌کند. یادم می‌آید در خارج که بودم اگر مطلب کوچکی می‌نوشتم و در جایی چاپ می‌شد، روزنامه‌ یا مجله‌ای، بدون آن‌که خودم بدانم حق‌الزحمه‌ای برایم پست می‌کردند. اما این‌جا از این خبرها نیست زیرا نویسندگی شغل نیست.

 خیام همچنین درباره فعالیت‌های اخیر خود اظهار کرد: آخرین کتابی که من چاپ کردم «نیم‌نگاهی به مولوی؛ مثنوی برای جوان‌ترها» بود. یک رمان هم دارم که به ناشر تحویل داده‌ام و ناشر هم آن را برای ارشاد فرستاده است، اما به آن مجوز نداده‌اند. مدت‌هاست که در ارشاد است. قبلا کتاب‌هایی را که ارشاد مجوز نمی‌داد در خارج از ایران چاپ می‌کردم اما الان حال و حوصله این کارها را ندارم. کتاب را به ارشاد  دادم، اگر چاپ نکنند هم نکرده‌اند؛ این‌ کتاب هم می‌رود کنار دیگر  کارهایی که چاپ نشدند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی که در خارج چاپ می‌شود به دست مخاطب ایرانی نمی‌رسد. چندین کتاب در خارج چاپ کردم اما کسی از آن‌ها خبردار نشد حتی خودم.  وقتی توانستم برخی از آن‌ها را در داخل ایران چاپ کنم عده‌ای خبردار شدند وگرنه در ایران کسی کتاب نمی‌خواند که پیگیر باشد. مخاطبی در کار نیست، بنابراین فرق زیادی هم نمی‌کند. البته تمام تلاشم را می‌کنم تا کتابم چاپ شود. باید به ارشاد بروم و ببینم مشکلش چیست، اگر بتوانم برطرف کنم که برطرف می‌کنم تا چاپ شود و اگر نشد هم که دیگر نشده و کتاب مجاز نیست.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سالروز تولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه مقدمات کار پروژه مسکن خبرنگاران استان فراهم شده، گفت : پیمانکاران در این زمینه مشخص شده و در حال اخذ مجوز‌های لازم هستیم.

وی افزود: مشکل کار در حال حاضر بحث تامین سهم آورده است که متاسفانه برخی خبرنگاران هنوز آن را پرداخت نکرده‌اند.

الماسی تاکید کرد: پیشروی کار به پرداخت به موقع سهم آورده بستگی دارد و انتظار داریم سهم آورده از سوی متقاضیان به موقع تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکن خبرنگاران در اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: تعهد ما تا مرحله سفت کاری است و این کار ظرف ۹ ماه انجام خواهد گرفت.

الماسی گفت: این پروژه بصورت واحد‌های سه طبقه حیاط دار احداث می‌شود که در هر طبقه هم دو واحد مستقر خواهد شد.

این مسئول گفت: در حال حاضر برنامه داریم تا تکمیل سهم آورده از سوی خبرنگاران، واحد‌ها را با تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی واحد‌ها پیش ببریم.

الماسی در خصوص ثبت نام جدید از خبرنگاران هم گفت: سامانه مسکن ملی بصورت کشوری است و زمانی که سامانه بازگشایی شود، امکان ثبت نام وجود خواهد داشت.

پروژه ۳۰۰ واحدی شهید آوینی کرمانشاه (مسکن خبرنگاران) در انتهای شهرک امام (ره) واقع شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟
  • هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان
  • باران برای آب بندان روستای مهترکلاته، آورده‌ای جز ضایعات نداشت
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور