Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست خبری این دانشگاه که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاهی ماموریت گرا شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: این دانشگاه به صورت هدفمند حرکت می‌کند و هدف اصلی آن تربیت نیروهای مهارتی و متخصص است و یقینا این نیروهای متخصص به رشد اقتصادی و توسعه جامعه کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی عمران با بیان اینکه دانشگاهی عملی هستیم، گفت: امسال سال رونق تولید نام گذاری شده است و مسئولیت‌های ما بیشتر شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: نگاه اقتصادی همواره مورد توجه همگان بوده است و و این نشان دهنده ضرورت ایجاد گفتمان ملی در جهت توسعه اقتصادی است.

ضرورت تدوین سرفصل‌های درسی منطبق با بازار کار 

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای پیشرفت اقتصادی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: اولین قدم تدوین سرفصل های درسی منطبق با بازار کار است و برنامه‌های درسی دانشگاه شایسته محور می‌شوند و به دنبال این هستیم که برنامه‌های درسی فارغ التحصیل را به بازار کار سوق دهد.

صالحی عمران گفت: هر دو هفته یک بار سرفصل‌های درسی در شورای برنامه ریزی مورد بررسی قرار می‌گیرند و امیدواریم تا مهرماه ۱۰۰ رشته مورد بازنگری قرار گیرند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره اهداف دیگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: توانمند سازی کادر آموزشی و آشنا با مهارت عملی و محیط‌ی از جمله برنامه‌های اساسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است زیرا تا زمانی که آنها توانمند نشوند کارمان پیش نمی‌رود.

وی تصریح کرد: اساتید ما باید با مهارت‌های شغلی آشنا باشند.

صالحی عمران درباره رونق تولید گفت: ۱۳۰۰ کارگاه آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد و بستری مناسب برای ایجاد توانایی عملی در دانشجویان و اساتید است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: هدف ما ایجاد خط تولید در کارگاه‌ها و آموزش اقتصادی همراه با تولید است، در همین راستا به اساتید خود گفته‌ایم که اگر از فروش محصولات درآمدی کسب شد از آن مبلغ باید برای ارتقای کارگاه‌ها استفاده کرد.

راه اندازی ۱۶ مرکز نوآوری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

وی با اشاره به راه اندازی ۱۶ مرکز نوآوری گفت: با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه ای در راستای ایجاد مراکز نوآوری و شکل گیری محیط کسب و کار به امضا رسیده است و تمام این موارد با هدف کم کردن میزان بیکاری جوانان است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: کارگران در خنثی‌سازی تحریم ها مشارکت داشته‌اند و هیچگاه در بازار کمبود کالا نداشته‌ایم‌. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا  فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) صبح امروز در دیدار با کارگران و کارفرمایان واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی اشتهارد اظهار داشت: کارگر و کارفرما دو همکار خط مقدم جنگ اقتصادی تحمیلی  هستند و این دو عنصر هر چقدر بهتر تلاش کنند و زمینه تلاش آنها هر چقدر بیشتر باشد توسط قانون‌گذاران باید دیده شود و راه را برای آنها هموار سازد.

وی افزود: ایران قوی یک کلید واژه است و اگر بخواهیم بر مشکلات غلبه کنیم باید ایران ما یک ایران قوی باشیم و باید در برخی حوزه ها تلاش کنیم و قوی‌تر باشیم.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه  کارگران در این شرایط سخت اقتصادی با بصیرت مثال‌زدنی بدون کوچک‌ترین عقب نشینی به کمک جمهوری اسلامی شتافته اند، بیان کرد: کسانی که  دنبال ایجاد نا امنی در بین مردم بوده اند ملت ایران ناکام گذاشتند و در عرصه اقتصادی بار سنگینی را به دوش کشیده اید که قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه کسی نمی تواند امروز اعلام کند ما در حوزه اقتصاد و تولید عقبگرد داشته ایم بلکه همیشه پیشرو بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: کارگران در خنثی‌سازی تحریم ها مشارکت داشته‌اند و هیچگاه در بازار کمبود کالا نداشته‌ایم‌.

فرمانده سپاه استان البرز: دشمنان به‌دنبال سیاه‌نمایی و پیاده‌سازی جنگ ادراکی علیه نظام هستند

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه کارگران در هر سمت و جایگاهی که باشند و به هر میزانی که وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند در قوی شدن ایران سهیم هستند‌، بیان کرد: اقتصاد پویا و تولید در کشور جزو شاهص های ایران قوی است.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • افزایش دانشجویان بازداشتی حامی فلسطین در آمریکا به ۱۳۰۰ نفر
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود