Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، گفت: 300هزار افطاری ساده و 120هزار غذای گرم در ماه مبارک رمضان بین زائران و روزه داران توزیع خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، حجت الاسلام مهدی احمدی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه ها و مراسم های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان ماه قرآن است و در این ماه گرایش مردم به قرآن بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ترتیل خوانی عمومی قرآن کریم در ابتدا در این آستان برگزار شد و به دیگر آستان های مقدسه هم انعکاس پیدا کرد.
معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به محافل قرآنی حرم در این ایام، گفت: آئین ترتیل خوانی عمومی قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) ساعت 14:45 با بیان تفسیری توسط حجت الاسلام حاج ابوالقاسم برگزار و از شبکه های نور، سه، ولایت، رادیو معارف، رادیو قم و... پخش خواهد شد.
وی افزود: در ماه ترتیل خوانی هم ویژه بانوان با عنوان محفل قرآنی مائده نور هر روز ساعت 11 در شبستان نجمه و ترتیل خوانی ویژه نوجوانان هر روز ساعت 17:30 در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به مجلس سخنرانی درایام ، عنوان داشت: در ساعت 12 ایام ماه مبارک رمضان حجج الاسلام فرحزاد و میرشفیعی و بعد از نماز عصر حجت الاسلام رفیعی و یک ساعت قبل از نماز مغرب حجج الاسلام سعیدی و نکونام سخنرانی خواهند کرد.
وی اضافه کرد: نماز های جماعت حرم مطهر طبق روال هر روز برگزار خواهد شد و همچنین ویژه برنامه سحرگهان هم در شبستان امام خمینی(ره) همراه با سخنرانی،قرائت ادعیه و مناجات خوانی برگزار می شود.
معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به برنامه عاشقی به وقت حرم، گفت: برخی از مردم در شبهای ماه رمضان تا سحر بیدار هستند به همین دلیل حرم برای این افراد برنامه ای تدارک دیده است با سخنرانی حجت الاسلام موسوی، مناجات خوانی مهدی سلحشور و برنامه های دیگر به مدت سی شب برگزار می شود.
وی عنوان داشت: مراسم لیالی پرفضیلت قدر هم در حرم مطهر با برنامه های متنوع برگزار خواهد شد همچنین در رمضان امسال برای اولین بار حلقه های قرانی بصورت برادران و خواهران  با موضوع آموزش قرآن و مفاهیم قرآن کریم اجرا خواهد شد .
حجت الاسلام احمدی با اشاره به دیگر برنامه های حرم خاطرنشان کرد: در این ایام برنامه های پرسمان خانواده، مراسم وفات حضرت خدیجه، مراسم میلاد امام حسن(ع)، نمایشگاه های آستان مقدس، رواق کودک و نوجوان، آئین شکرگذاری، همایش شکرانه نوجوانان، خدمات سالمندان و برخی برنامه های دیگر برگزار می شود.
وی ادامه داد: امسال هم به برکت آستان مقدس حضرت معصومه(س) همایش روزه اولی ها برای دختران و پسران برگزار خواهد شد همچنین در روزهای 26تا28ماه مبارک رمضان اعتکاف دانش آموزی در دارالتلاوه مسجد اعظم برگزار می شود.
معاون فرهنگی حرم مطهر با اشاره به طرح ضیافت افطار کریمانه، ابراز داشت:  در این ایام بیش از 300هزار افطاری ساده میان روزه داران و نمازگزاران آستان توزیع خواهد شد و همچنین 120هزار غذای گرم هم در مهمانسرای حضرت که فیش این افطاری در مساجد، محافل قرانی، ورودی شهرها، پارکینگ ها، مجتمع های مسکونی، ایستگاه های صلواتی و... توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جشن و محفل قرآنی ستاره ها» در قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، در سالروز میلاد با سعادت اخت الرضا علیه السلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها «جشن و محفل قرآنی ستاره ها» با حضور میهمانان برنامه محفل برگزار می‌شود.

این جشن روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ در میدان آستانه و در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار خواهد شد.

این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های ملی و سیمای مرکز نور پخش خواهد شد.

در این محفل قرآنی مجید تال و صابر خراسانی از شاعران آئینی کشور به شعرخوانی خواهند پرداخت.

عبدالرضا هلالی، حسین طاهری و محمد اسداللهی نیز در این جشن میلاد بانوی کرامت مولودی خوانی خواهند داشت.

در برنامه برخی از مهمانان و چهره‌های قرآنی برنامه محفل که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شد نیز حضور خواهند داشت.

کد خبر 6100943

دیگر خبرها

  • رییس جمهور حرم مطهر حضرت معصومه (س) را زیارت کرد
  • جشن تکلیف ۵ هزار دختر در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود
  • «جشن و محفل قرآنی ستاره ها» در قم برگزار می شود
  • اعلام جشن‌های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)
  • ویژه برنامه‌های روز اول دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)
  • برنامه‌های جشن هیات‌های مذهبی برای حضرت معصومه(س) اعلام شد
  • جشن روز دختر در دانشگاه‌های کرمان برگزار می‌شود/تشریح برنامه های دهه کرامت
  • میزبانی حرم مطهر رضوی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت
  • ولادت حضرت معصومه ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تبریک روز دختر
  • برگزاری اجتماع «فرمانده مهدی» در مهریز