Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@21:09:31 GMT

جلسه توجیحی مبلغین اعزامی "طرح ضیافت الهی" استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۲۰۷۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه توجیحی مبلغین اعزامی طرح ضیافت الهی باحضور حجت الاسلام و المسلمین رضا نوروزی معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح اظهار کرد: طرح ضیافت الهی با هدف تقویت باورها و اعتقادات ، ایجاد فضای معنوی در امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره گیری از ظرفیت ماه مبارک رمضان و با رویکرد تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های معنوی ، درآنها برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی با بیان اینکه امسال برنامه های متنوعی در این طرح پیش بینی شده است، افزود: امسال برنامه هایی از قبیل ؛ برنامه های قرآنی،معرفتی و تبلیغی،دعاومناجات خوانی، برنامه های ویژه کودکان ، نوجوانان و جوانان و برنامه های تفسیری که بصورت مسابقه ای برگزار می شود ، در نظر گرفته شده است.

این مسوول با اعلام اینکه امسال برنامه های قرآنی ترتیل خوانی و جزءخوانی قرآن کریم درامامزادگان و بقاع شاخص در طول ماه مبارک رمضان برگزار می شود ، ادامه داد: در اکثر امامزادگان این برنامه ها برگزار می شود .

وی ادامه داد: برای محافل انس باقرآن، برنامه ریزی های گسترده ای صورت گرفته است و امسال در اکثر امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان این محافل با حضور قاریان ممتاز استانی و کشوری و بین المللی برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اشاره به برنامه های تبلیغی و معرفتی این طرح تصریح کرد: در این طرح ۲۳ روحانی و مبلغ اعزامی از حوزه های علمیه قم و قزوین و ۲ مفسر قرآن کریم در امامزادگان مستقر شده و با سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه های معرفت فعالیت خواهند کرد.

وی برپایی غرفه حجاب و عفاف ، برپایی غرفه معرفی کتاب و فروش محصولات در امامزادگان شاخص را از دیگر برنامه های این طرح توصیف و تاکید کرد: درتمام امامزادگان ، برنامه های سخنرانی ، قرائت ادعیه ، بیان احکام شرعی با حضور روحانیون برگزار می شود ودر امامزادگان شاخص نیز مراسم مناجات خوانی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و افتتاح در شب های ماه مبارک برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع)، لیالی قدر ، روز قدس و عید فطر نیز برنامه هایی ویژه در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام نوروزی در پایان با بیان اینکه نیات برخی از واقفان در رابطه با اطعام و افطار روزه داران است ، اضافه کرد: براین اساس و در راستای عمل به نیات واقفان، در برخی امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان هایی که نیات واقف، منطبق با این موضوع را دارند، بویژه در لیالی قدر، سفره سحری و افطار برپا خواهد شد.
1004/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به همت گروه فلسفه خانه اندیشمندان علوم انسانی و انتشارات سروش، جلسه رونمایی و گفتگو پیرامون مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین برگزار می‌شود.

سخنرانان این جلسه عبارتند از سید حسن حسینی، استاد گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف، مسعود طوسی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و علیرضا رحیمی مدیرعامل انتشارات سروش.

همچنین در این جلسه، گروه مترجمان این مجموعه ۹ جلدی زهرا زرگر، صبا فریدونی، جواد درویش، نیما نریمانی، محمد ابراهیم مقصودی و طه عبداللهی حضور دارند.

جلسه رونمایی و گفتگو پیرامون مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

حضور برای عموم علاقمندان در این جلسه آزاد و رایگان است.

کد خبر 6090444

دیگر خبرها

  • همراه با اخبار ورزشی دهم اردیبهشت استان قزوین
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • همراه با اخبار ورزشی هشتم اردیبهشت استان قزوین
  • درخشش فوتبالیست‌ها و فوتسالیست‌های قزوین