Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فرختار، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بر لزوم بهره‌مندی از برکات و ثمرات این ایام معنوی تاکید کرد و گفت: بنا بر آموزه‌های قرآن کریم ماه مبارک رمضان ماه تقوا و پرهیزکاری است و لذا باید آن را مغتنم دانست.

وی رمضان را بهار قرآن دانست و اظهار کرد: رمضان، ماهی است که قرآن در آن نازل شده است و یکی از مشخصات ماه رمضان شب‌های قدر می‌باشد که بیش از هزار ماه ارزش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه تلاوت قرآن نور هدایت را به قلوب انسان‌ها می‌تاباند،‌ عنوان کرد: قرآن سفره‌ای است که خداوند به روی بندگان خود باز کرده تا بندگانش در کنار این سفره بنشیند و از نعمت‌های آن بهره‌مند شوند لذا انس با قرآن در ماه مبارک رمضان بسیار تاکید شده است.

فرختار با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، متذکر شد: انسان باید از خداوند بخواهد که در این ماه موفق به روزه گرفتن و قرائت قرآن کریم شود و فیوضات معنوی را کسب کند.

وی از برگزاری مسابقه «رمضان در پرتو انوار الهی» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مسابقه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و تفکر در معارف متعالی و مفاهیم عمیق دینی از امروز، 16 اردیبهشت‌ماه لغایت 14 خردادماه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان مسابقه مذکور را شامل 30 سوال از 30 جزء قرآن کریم دانست و یادآور شد: ساعت 14 هر روز از ماه مبارک رمضان، سوال مربوط به همان جزء‌ در سایت سازمان جهاددانشگاهی گیلان به آدرس «http://gilan.acecr.ir» و کانال تلگرانی «gilan_acecr@» بارگذاری خواهد شد.

فرختار با بیان اینکه علاقه‌مندان تا یک هفته فرصت دارند پاسخنامه‌های خود را  به صورت حضوری به دفتر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان به آدرس رشت، تقاطع غیر همسطح نیایش، ساختمان جهاددانشگاهی گیلان، طبقه سوم تحویل دهند، گفت: فرمت پاسخنامه همزمان با آخرین روز از ماه مبارک رمضان در کانال بارگذاری خواهد شد.

وی یادآور شد: خانواده بزرگ جهاددانشگاهی گیلان اعم از اعضای هیئت علمی، مدرسان، دانشجویان و همکاران می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد

غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مرحله استانی چهل و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در ۱۱ رشته و در ۲ بخش آوایی و پژوهشی در یزد در حال برگزاری است.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مداحی و دعاخوانی، اذان، انشای نماز، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و... برگزار می‌شود.

غفاریان اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ دانش آموز دختر و پسر طی دو روز و به صورت مجزا با هم به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری که مردادماه امسال به میزبانی استان‌های خراسان رضوی و مازندران برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • چرا هنوز با موجودات فضایی ارتباط برقرار نکرده‌ایم؟