Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@22:33:21 GMT

برگزاری کارگاه آموزشی طراحی سنتی در تزئینات معماری ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۲۷۱۹

برگزاری کارگاه آموزشی طراحی سنتی در تزئینات معماری ایران

به همت مرکز معماری اسلامی حوزه هنری، کارگاه آموزشی طراحی سنتی در تزئینات معماری ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، کارگاه آموزشی طراحی سنتی در تزئینات معماری ایران با مدرسی آرزو سماعی داریان در مرکز معماری اسلامی حوزه هنری برگزار می‌شود.

 

مباحثی که در این کارگاه ارائه می‌شود عبارت اند از:

جلسه اول: آشنایی با انواع نقش‌مایه (ختایی و اسلیمی) و پیچک‌ها و حرکت‌های دورانی و حلزونی (لچک، ترنج، حاشیه، شمسه، تاج، کتیبه و محراب ) و توضیح تئوری

جلسه دوم: آشنایی با پیکره ختایی و اسلیمی و کاربرد آن‌ها در طراحی سنتی

جلسه سوم: کاسبرگ‌ها، لوتوس و برگ‌ها «گل پنج‌پر، گل پنبه، گل شاه‌عباسی، گل پروانه» مقدمات طراحی ختایی (آشنایی با انواع گل)

جلسه چهارم: قواعد ترکیب نقش‌مایه‌های ختایی در قوس حلزونی (جزء به کل)، قواعد ترکیب‌بندی ختایی و کاربرد آن‌ها در فضای بسته و آزاد، مقدمات طراحی اسلیمی (آشنایی با انواع اسلیمی: ساده، توپر، ماری، دهن‌اژدری)

جلسه پنجم: آشنایی با انواع سربند اسلیمی: صنوبری، لاله‌ای، مثلثی، لوزی بسط و گسترش آن‌ها)

جلسه ششم: قواعد ترکیب نقش‌مایه‌های اسلیمی در قوس حلزونی

جلسه هفتم: قواعد ترکیب‌بندی اسلیمی در فضای بسته و آزاد

جلسه هشتم: مقدمات طراحی و ترکیب اسلیمی و ختایی در انواع فضاهای بسته و آزاد (فضای بسته مانند: لچک ترنج، حاشیه، شمسه، تاج، کتیبه و محراب)

 

گفتنی است، این کارگاه  از ۲۶ اردیبهشت‌ماه پنج‌شنبه‌ها طی ۸ جلسه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در مرکز معماری اسلامی حوزه هنری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66487866 تماس گرفته و یا به سایت مرکز به نشانی WWW.IRAC.IR مراجعه کنند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری مجلس مشهد خبرگزاری شبستان روزنامه سیل روز معلم کارگاه آموزشی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره

به گزارش صدای ایران از مهر،«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت:. رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مسوولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌های معتبر در این جلسات شرکت کردند. جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود. پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.

دیگر خبرها

  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در لرستان
  • قیمت دوربین مدار بسته بیسیم با برد بالا ؟ + انواع آن
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان