Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:16:13 GMT

شفت از زیستگاه‌های مهم قرقاول گیلان

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۲۹۷۹

شفت از زیستگاه‌های مهم قرقاول گیلان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت: جمعیت و پراکنش مناسبی از قرقاول را در سطح شهرستان داریم و این امر شهرستان شفت را به یکی از زیستگاههای مهم این گونه در سطح استان تبدیل کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا زمانی گفت: همه ساله با آغاز فصل بهار به منظور ارزیابی وضعیت زیستی و تعیین جمعیت پرنده قرقاول، برنامه ملی سرشماری این گونه در سطح زیستگاه‌های شهرستان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرشماری قرقاول هر سال در دو مرحله بهاره و پائیزه به منظور تعیین جمعیت این گونه حمایت شده و بومی توسط کارشناسان و محیط بانان اداره محیط زیست و تعدادی از همیاران با حضور میدانی در زیستگاه‌های شهرستان از طریق مشاهده مستقیم و آوای پرنده انجام می‌شود.

زمانی خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سالهای گذشته این طرح در سطح 11 زیستگاه مهم این پرنده از اواخر فروردین ماه آغاز و تا اواسط خرداد ادامه دارد. آمارها در سنوات گذشته نشان می‌دهد خوشبختانه با توجه به وجود زیستگاه‌های مناسب در سطح شهرستان شفت و حمایتی که در سالهای اخیر از این گونه انجام پذیرفت.

وی افزود: جمعیت و پراکنش مناسبی را در سطح شهرستان داریم و این امر شهرستان شفت را به یکی از زیستگاههای مهم این گونه در سطح استان تبدیل کرده است.

زمانی تصریح کرد: تخریب زیستگاه‌ها، شکار غیرمجاز و رهاسازی گونه‌های غیربومی از عوامل تهدید این پرنده زیبا محسوب می شوند که این اداره در راستای وظایف ذاتی خود با مسببین این عوامل برخورد قانونی بعمل خواهد آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شفت قرقاول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 ویدیویی تازه از وضعیت تکان دهنده منطقه امامزاده ابراهیم در شهرستان شفتِ گیلان پس از آتش‌سوزی گسترده مورد توجه قرار گرفته است. هفته گذشته به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی آتش سوزی گسترده‌ای در امامزاده ابراهیم شهرستان شفت استان گیلان اتفاق افتاد و همه چیز را خاکستر کرد. این تصاویر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • واکنش عجیب احمدی‌نژاد به زیستگاه قوچ ارمنی!
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان
  • رهاسازی ۱۷ قطعە کبک در زیستگاه‌های اشنویە
  • هیچ گونه مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت