Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@08:00:02 GMT

بی‎برنامگی مدیریت سدهای گلستان عامل سیل بود

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۳۰۸۵

بی‎برنامگی مدیریت سدهای گلستان عامل سیل بود

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، بی برنامگی سازمان های مربوطه برای مدیریت منابع آبی پشت سدهای استان گلستان را یکی از عوامل وقوع سیل در این استان دانست.

 

علیم یارمحمدی در تشریح بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از مناطق سیل زده استان گلستان، گفت: جمعی از اعضای کمیسیون از برخی از مناطق استان گلستان از جمله گمیشان و آق قلا بازدید کرده و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته برای بازسازی مناطق سیل زده قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سفر کمیسیون عمران، نشستی مشترکی با حضور مسئولان استان گلستان و مسئولان وزارتخانه های راه و شهرسازی، نیرو و کشور برگزار شد و در این نشست وضعیت مناطق سیل زده مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

یارمحمدی افزود: متاسفانه استان گلستان در اثر وقوع سیل اخیر به ویژه در حوزه راه آسیب جدی دیده و خسارات سنگینی در بخش های مختلف عمرانی استان ایجاد شده است. حجم خسارات زیرساختی استان گلستان بسیار سنگین و گسترده بوده و نیاز است که وزارت راه و شهرسازی با توجه به موقعیت ترانزیتی منطقه، در جهت بازسازی و بهسازی زیرساخت های عمرانی منطقه به ویژه در حوزه جاده ای اقدام کند.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که در بازدید از مناطق سیل زده گلستان به چشم خورد، موضوع بی برنامگی سازمان های مربوطه پیش از وقوع سیل برای مدیریت منابع آبی پشت سدهای استان گلستان بود، از این رو مقرر شد که برنامه جامعی برای مدیریت منابع آبی در زمان وقوع سیل تدوین شود.

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: با سفر به استان گلستان در روزهای آتی گزارش جامع کمیسیون درباره دلایل وقوع سیل و اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بحران، نهایی خواهد شد، البته در هفته جاری قرار است که نشستی با حضور مسئولان وزارتخانه های راه و شهرسازی، نیرو و بنیاد مسکن برگزار شود و پس از آن گزارش نهایی  و به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود

ایسنا/گلستان شرکت آب منطقه‌ای گلستان اعلام کرد: با توجه به بارش‌های اخیر و ورود سیلاب به سد گلستان، بخشی از آب این سد از ساعت ۱۶ امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رهاسازی می‌شود.

در اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای گلستان آمده است: با توجه به بارش‌های مناسب و قرار داشتن سد در آستانه سر ریزی ، به منظور مدیریت حجم آب مخزن برای چهارمین مرحله در سال آبی جاری، رها سازی آب سد امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

بر این اساس، رهاسازی آب برای مدیریت یکپارچه منابع و مصارف بهره برداران مجاز حاشیه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است.

در این اطلاعیه از مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود خواسته شده از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد