Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:50:49 GMT

مرگ 41 تن در حادثه آتش سوزی هواپیما در مسکو تایید شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۳۲۱۵

مرگ 41 تن در حادثه آتش سوزی هواپیما در مسکو تایید شد

مسکو - ایرنا - کمیته پیگیری قضایی روسیه مرگ 41 تن بر اثر آتش سوزی در هواپیمای سوخو سوپرجت-100 در فرودگاه شرموتووا در مسکو را که دیشب توسط برخی رسانه ها منتشر شده بود را در نهایت تایید کرد.

به گزارش ایرنا، سوتلانا پترنکو سخنگوی کمیته پیگیری قضایی روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در هواپیمای آتش گرفته 78 نفر ازجمله چند خدمه قرار داشت که تنها 37 نفر زنده مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هواپیمای سوخو سوپرجت-100 شرکت ایروفلوت از مسکو عازم شهر مورمانسک در شمال غرب روسیه بود که 28 دقیقه پس از پرواز به فرودگاه بازگشت و بر اثر فرود سخت و آتش گرفتن موتور هواپیما، دچار آتش سوزی شد.
سخنگوی کمیته پیگیری قضایی روسیه خاطرنشان کرد که اداره تحقیقات امور مهم این کمیته تحقیقات درباره حادثه آتش سوزی را آغاز کرده و بازرسان این کمیته تحقیقات را آغاز کرده اند.
وزارت موقعیت های اضطراری روسیه نیز امروز فهرست افراد زنده مانده در حادثه آتش سوزی هواپیمای مسافربری را منتشر کرد که 32 نفر ازجمله چهار خدمه هواپیما بدون جراحت از هواپیما تخلیه شده و 5 نفر هم مجروح شده و در بیمارستان بستری شده اند.
خانم ورونیکا اسکوارتسووا وزیر بهداشت روسیه نیز دیروز پس از حادثه در جمع خبرنگاران حاضر شد و در مورد این حادثه به خبرنگاران پاسخ داد.
اسکوارتسووا در پاسخ به این پرسش که در حادثه آتش سوزی هواپیما چند نفر جان باخته اند از ذکر رقم کشته شدگان خودداری کرد و افزود: ما می توانیم بگوییم که با چند نفر از افراد زنده مانده در این حادثه کار کردیم.
وی ادامه داد: 34 مسافر و چهار خدمه زنده ماندند و ما با آنها کار کردیم.
وزیر بهداشت روسیه در همین حال خاطرنشان کرد که 30 روانپزشک به افراد زنده مانده کمک های لازم ارائه کردند.
به دستور دمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه کمیسیون ویژه ای برای تحقیقات درباره این حادثه تشکیل شده است.
علت وقوع این حادثه نقص فنی اعلام شده است اما یکی از شاهدان عینی که از مسافران هواپیمای آتش گرفته بود به شبکه اول تلویزیون روسیه گفت که در هوا قبل از آتش سوزی دو جرقه مشاهده کرده است که احتمالا رعد و برق بوده است.
در مورمانسک که هواپیما از مسکو عازم آن بود سه روز عزای عمومی اعلام شده است.
با تصمیم دولت روسیه به خانواده های جان باختگان در هواپیمای سانحه دیده یک میلیون روبل (معادل 15 هزار دلار) به عنوان خسارت پرداخت می شود.
هواپیمای سوخو سوپرجت-100 هواپیمای ساخت روسیه است که در کارخانه هواپیماسازی سوخو در کامسامولسک-ناآمور در شرق روسیه ساخته می شود.
استفاده از این هواپیما از بیش از 10 سال پیش آغاز شده و علاوه بر روسیه به چند کشور نیز عرضه شده است.
اروپام*391*1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي روسيه آتش سوزي هواپيما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت نه سیاستمداران اوکراینی و نه سیاستمداران غربی حاضر به مذاکره جدی با مسکو نیستند و نشست آینده به میزبانی سوئیس درباره اوکراین را «مذاکرات غیرجدی» توصیف کرد.

وی که با شبکه «ای‌تی‌وی» بوستی گفت‌وگو می‌کرد، دراین‌باره گفت: ما کسی را نمی‌بینیم که با او گفت‌وگو کنیم. من به اظهارات رهبران اوکراین، ایالات متحده و اروپا، و طبقه سیاسی آنها توجه کنید. هیچ یک از آنها برای یک گفتگوی جدی آماده نیستند. آنها با برگزاری یک نشست در سوئیس، یک نمایش مذاکرات را بازی می کنند. چارچوب کپنهاگ به بن‌بست رسیده است.

لاوروف تأکید کرد که غرب تلاش می‌کند که غرب تلاش می کند «با تطمیع یا کلاهبردار، باج خواهی و دروغ» حداکثر تعداد کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب جهانی را به «گردهمایی» در سوئیس بکشاند.

کشور سوئیس نشستی درباره اوکراین را در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود ۱۶۰ کشور به این نشست دعوت شده اند، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن پیش از این به اسپوتنیک گفته بود که روسیه در این نشست که هدف از آن ارائه ضرب‌الاجل به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد.

به گفته گارمونین «این نشست به یک کارزار روابط عمومی پر سر و صدا اما خالی تبدیل خواهد شد.» دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر گفته بود که روند مذاکره درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.

مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانون گذاری معرفی کرده است.

کد خبر 6097760

دیگر خبرها

  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • حادثه دلهره آور یک هواپیما هنگام فرود (فیلم)
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • حادثه برای یک هواپیما در هنگام فرود + فیلم
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت