Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:43:40 GMT

رشد ۵۴ درصدی کشف کالای قاچاق در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۳۲۹۶

رشد ۵۴ درصدی کشف کالای قاچاق در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، حسن جعفری ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مبارزه جدی با قاچاق کالا یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند به رونق تولید کمک کند لذا دستگاه‌های مربوطه جدیت بیشتری در این خصوص اعمال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۹۷ تعداد ۲۶۸ جلسه با ۱۵۱۶ مصوبه در کمیسیون و کارگروه‌های اصلی برگزار شده که نسبت به سال ۹۶ از نظر تعداد جلسات، ۲۹ درصد و از نظر تعداد مصوبات ۲۷ درصد کاهش داشته است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مجموع کشفیات مضنون به قاچاق در سال ۹۷ از نظر ارزش ریالی، ۲,۸۹۳ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ماقبل آن، ۵۴ درصد افزایش داشته است و بیشترین سهم دستگاه‌های کاشف مربوط به نیروی انتظامی با ۸۴ درصد و مرزبانی با ۶.۵ درصد بوده است.

وی گفت: همچنین تشکیل ۳۵۴۳ پرونده با ارزش ریالی ۳۴۵ میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی استان نیز انجام شده است و از نظر تعداد پرونده‌های تشکیل شده نسبت به سال ۹۶، ۳۸ درصد و از نظر ارزش ریالی، ۵۸ درصد افزایش داشته است.

جعفری ادامه داد: در سال ۹۷، ۳۵ درصد از مجموع جرایم تعیین شده برای پرونده‌های تعزیرات حکومتی به مبلغ ۱۲۷ میلیارد ریال وصول شده است که نسبت به سال ۹۶ با رشد ۱۶ درصدی رو به رو بوده است.

وی بیان کرد: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی طی سال ۹۷، ۳۲۶۶ پرونده منجر به محکومیت شده است که ارزش ریالی آن ۲۰۰ میلیارد ریال بوده و نسبت به سال ۹۶ از نظر تعداد پرونده، ۳۹ درصد افزایش و از نظر ارزش ریالی ۵۵ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 4609723

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوي مشهد قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،غلامرضا سالاری گفت: پرونده قاچاق پنج بسته پوشاک به ارزش دو میلیارد ریال در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متهم را به پرداخت 2 میلیارد ریال جریمه نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.
سالاری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس این میزان کالای قاچاق را از منزل شهروند شیرازی کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند. 

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است