Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ پاسدار محمد روحانی امروز در نشست خبری اظهار داشت: در بحث سیل امسال سپاه امام رضا (ع) خدمت رسانی به مردم گلستان را عهده دار شد و گروه‌های جهادی از ۶ فروردین در مناطق سیل زده این استان حضور پیدا کرد که البته قبل از حضور جهادگران خراسان رضوی به همت جهادگران شهرستان گنبد کاووس ۱۵۰۰  خانه از آب تخلیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه  ۱۱۵۰ گروه جهادی در خراسان رضوی شناسنامه‌دار هستند، گفت:  ۱۰۵۰ گروه جهادی متشکل از ۸۵۰۰ خواهر و ۱۵۲۰۰ برادر در سال گذشته مشغول به فعالیت در عرصه‌های مختلف بودند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی اظهار داشت: در سال گذشته ۵۰۰ خانه محروم و ۳۸۰ مدرسه در سطح استان بازسازی و مرمت شد. ۲۵ میلیارد تومان ارزش افزوده برای کشاورزان توسط مشاوره و کمک مهندسین بسیجی صورت گرفت و در بحث پزشکی ۵۵ هزار ویزیت رایگان و خدمات درمانی و پزشکی انجام شد.

وی یادآور شد: در سیل امسال در خراسان رضوی ۶۵ گروه جهادی مشغول به فعالیت بودند که از این تعداد ۱۳ گروه به خوزستان ۲۲ گروه  به گلستان و  ۲۹ گروه به لرستان که یک گروه از بسیج مداحان جهت توزیع غذای گرم بود اعزام شدند که ۲۳ هزار نفر روز در این چند استان مشغول خدمت رسانی بودند.

روحانی از تشکیل مجمع جهادگران با حضور جهادگران نخبه در عرصه‌های مختلف تخصصی جهت مدیریت بهتر شبکه جهادگران خبر داد.

وی بیان داشت:  بیش از ۹ هزار سبد غذایی، بیش از ۵ هزار پوشاک و بیش از ۱۲ هزار لوازم‌التحریر در میان محرومان مناطق حاشیه شهر مشهد توزیع شده و بیش از ۴۰۰ مسجد و ۴۱ مدرسه در این مناطق مرمت، بازسازی و نوسازی شدند و امسال مجمع جهادی استان در سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی تشکیل شد تا خدمات ارائه‌شده به‌صورت هدفمند‌تر دنبال شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بخش دوم ماموریت ما اقتصاد مقاومتی است، گفت:  سال گذشته ۱۵۰ طرح اشتغالزایی از بسیج سازندگی هزار طرح از کمیته امداد و هزار طرح از بهزیستی معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: طی تعاملی که با فنی و حرفه‌ای داریم سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ نفر در قالب ۳۵ کارگاه در بحث اشتغال اموزش دیدند از طرفی  ۵۰۰ صندوق قرض الحسنه در استان تشکیل شد که  ۴۰ نفر را در شهرستان‌ها آموزش و ۲ میلیارد تومان مردم در این صندوق‌ها پس انداز داشتند که معین‌های اقتصادی هم می‌توانند برای رسیدگی به روستا‌ها و شهرستان‌ها به این صندوق‌ها پول واریز کنند؛ و این برای نهاد‌های حاکمیتی جهت  توسعه زمینه‌ای بسیار خوبی است.

وی از راه اندازی  بازار اینترنتی  و ثبت ۱۰۰۰ تولید کننده از  بسیج سازندگی، کمیته امداد و بهزیستی خبر داد.

روحانی همچنین به اجرایی شدن طرح مجازات جایگزین حبس به درخواست دادستانی اشاره کرد و گفت: از افرادی که به صلاحدید دادستان جرم سنگینی ندارند جهت فعالیت در اردو‌های جهادی و خدمت به مناطق محروم استفاده می‌شود و جهت اصلاح این افراد بازخورد بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی اشاره داشت: امسال ۳ هزار خانه مددجوی کمیته امداد در استان خواهیم ساخت و  ۱۰۰۰ سری جهیزیه توزیع خواهیم داشت و در نظر داریم برای سیل زدگان گلستان و خراسان رضوی ۱۰۰۰ خانه احداث نماییم؛ و از دیگر اقدامات ما در سال جاری بهسازی و بازسازی قنوات  و ایجاد  اشتغال دام سبک خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: ما ظرفیت‌های بسیاری از نیروی انسانی و منابع طبیعی و ثروت در کشور داریم، ولی سوء مدیریت و قوانین مزاحم مانع پیشرفت ما تاکنون شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

یوسف گازران در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پیش‌بینی میزان تولید گل محمدی طی فصل برداشت این محصول در خراسان رضوی اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل خشکسالی‌ها و افت چاه‌های آبیاری در استان از ۱۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

وی افزود: این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷۰۰ هکتار بوده که کشاورزان بدون آگاهی از اقلیم کاشت این گیاه که باید در کوهپایه‌ها توسعه یابد در دشت‌ها بدون در نظر گرفتن صنایع فرآوری اولیه مانند خشک‌کن‌ها و دستگاه‌های تقطیر اقدام به کاشت کردند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: به دلیل عدم تناسب هزینه‌ها با قیمت گل تر، آن تعداد از کشاورزانی که تنها گل تر می‌فروختند چون درآمد اقتصادی نداشتند، متاسفانه گلستان‌های چند ساله را از بین بردند.

گازران درباره پیش بینی تولید گل محمدی در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

کارشناس‌ مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا