Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@12:34:50 GMT

ثبت نام هوش پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۴۵۱۹

ثبت نام هوش پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: ثبت نام سنجش مدارس استعدادهای درخشان از 16 اردیبهشت ماه از طریق سامانه http://hoosh.medu.ir آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.
فرحناز قائدامینی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کسب مقیاس خیلی خوب در تمام درس های نوبت دوم پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 96-97 و کسب مقیاس خیلی خوب در درس های نوبت اول پایه ششم سال تحصیلی جاری برای شرکت در این آزمون الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، آزمون سنجش برای دانش آموزان خارج و داخل کشور روز پنجشنبه 30 خردادماه ساعت 9 صبح برگزار می شود.
قائدامینی اظهار داشت: مدارس استعدادهای درخشان فاقد امکانات خوابگاهی و شبانه روزی هستند.
وی گفت: براساس مصوبه هیات امنای سمپاد دانش اموزان پذیرفته شده ملزم به پرداخت حق ثبت نام به میزان 50 درصد شهریه مصوب مدارس غیر دولتی شهرستان و استان هستند.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری بیش از 202 هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول تحصیل هستند که بالای 92 هزار دانش آموز از این تعداد در مقطع ابتدایی هستند.
7360/2097
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش دانش آموز دانش آموزان شبانه روزی مدارس 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از آغاز مرحله اول آزمون سراسری با رقابت ۲۱ هزار و ۸۱۲ داوطلب در استان اردبیل خبر داد و گفت: از مجموع داوطلبان، ۱۳ هزار داوطلب زن و هشت هزار داوطلب مرد هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اسماعیل چمنی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند برگزاری مرحله اول آزمون سراسری در اردبیل، گفت: این آزمون به مدت 2 روز و در نوبت صبح و عصر در حال برگزاری است که در 6 حوزه امتحانی داوطلبان رقابت نفس‌گیری را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: 50 درصد نمرات تأثیرگذار در کنکور امسال سوابق تحصیلی دانش‌آموزان بوده و 50 درصد نیز نتایج آزمون سراسری در انتخاب رشته و تعیین محل تحصیل دانشجویان تأثیرگذار خواهد بود که امیدواریم در نوبت دوم نیز دانش‌آموزان بتوانند آزمون شایسته را سپری کنند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از اولین ساعات صبح امروز همکاران ما فضای مناسبی را برای داوطلبان فراهم کردند تا رقابت‌ها آغاز شود که در نوبت صبح داوطلبان رشته‌های ریاضی فیزیک، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

چمنی افزود: فردا نیز داوطلبان رشته‌های تجربی و انسانی در نوبت صبح و عصر با هم رقابت می‌کنند تا آزمون امسال در نوبت اول به اتمام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از مجموع داوطلبان 13 هزار داوطلب زن و هشت هزار داوطلب مرد هستند که امسال برتری محسوس داوطلبان خانم را نسبت به آقایان در استان اردبیل و به تبع آن در سراسر کشور شاهد هستیم.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: بیشترین داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت می‌کنند که 11 هزار و 256 داوطلب را شامل می‌شود که فردا ساعت هشت صبح آزمون گروه تجربی شروع می‌شود.

چمنی بیان کرد: 53 درصد داوطلبان در گروه آزمایشی تجربی و مابقی در گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در آزمون امسال رقابت می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: 60 درصد داوطلبان خانم و 40 درصد آقا هستند که امسال در 2 نوبت اردیبهشت و تیرماه رقابت خود را در قالب بزرگترین ماراتن علمی کشور انجام می‌دهند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: خانواده‌ها نیز سعی می‌کنند با آرامشی که به فرزندان خود منتقل می‌کنند، فضای خوبی را مهیا کنند که انتظار می‌رود از تجمع در جلوی محل برگزاری آزمون پرهیز کرده و به آرامش برگزاری آزمون سراسری تا حد امکان کمک کنند.

چمنی گفت: سازمان سنجش نتایج نهایی کنکور سراسری را اواخر شهریورماه اعلام می‌‌کند تا راه‌یافتگان به دانشگاه‌ها بتوانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان