Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@21:20:43 GMT

۳ اولویت تعاونی‌های تولید روستایی در سال ۹۸ مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۴۹۰۶

به گزارش ایلنا از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، حسین شیرزاد در جلسه مشترک با اعضای هیئت مدیره اتحادیه مرکزی شرکتهای تعاونی تولید روستایی با بیان اینکه انتظار این است که تعاونی‌های تولید در سال ۹۸ سه کار را در اولویت اقدامات خود قرار دهند اظهار کرد: اولویت نخست، تأثیرگذاری در گسترش کشت دانه‌های روغنی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین معنا که تعاونی‌های تولید می‌بایست سطح زیر کشت و میزان تولید دانه‌های روغنی را هم در مناطق سردسیری و هم مناطق گرمسیری افزایش دهند.

وی افزود: به عنوان مثال؛ باتوجه به موقعیت‌های اکولوژیکی و ازطریق اعمال الگوی صحیح کشت در نواحی مستعد کشور، سطح زیر کشت دانه‌های روغنی باید افزایش پیدا کند و درصدی از دانه‌های روغنی مورد نیاز کشور از این طریق تأمین شود. 

شیرزاد با تأکید بر اینکه باید برای تعاونی‌های تولید هویت ایجاد کنیم، اضافه کرد: دومین اولویت، تولید بذر است. در تولید بذر نیز ما هرگونه امکانات و تلاشی که برای توسعه این بخش لازم باشد، انجام خواهیم داد، ضمن اینکه معتقدیم در این زمینه نیازمند ایجاد یک سیستم یکپارچه تولید هستیم.

وی اولویت سوم را نهادسازی و تشکیل تعاونی‌های جدید عنوان کرد و گفت: با توجه به اولویتی که دولت دارد تشکل‌های جدید باید در ذیل اتحادیه تعاونی‌های تولید تشکیل شوند. این تشکل‌ها در پهنه هایی مانند خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان می‌توانند تشکیل شوند. 

شیرزاد تصریح کرد: اتحادیه تعاونی‌های تولید باید در بتکا ( شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران) حضور فعال داشته و حداقل دوصندلی را به خود اختصاص دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان یادآور شد: همچنین تعاونی‌های تولید باید روی برنامه فعالیت‌های تجاری تمرکز داشته باشند و برندسازی را از درون این سه محور شروع کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران جهاد کشاورزی دولت سیستان و بلوچستان معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان گفت، تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیا واحدهای راکد و توسعه واحدهای تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی برازجان نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

کد خبر 6095371

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • زمان پخش سریال «سلمان فارسی» مشخص شد
  • تاریخ پخش «سلمان فارسی» مشخص شد/ وعده جبلی در یک سال سخت
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • بازیگران جدید سریال «سلمان فارسی» مشخص شدند
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد