Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اباذری با بیان اینکه درک ماه مبارک رمضان در گروی درک امام زمان(عج) است، گفت: از بهترین راه ها در این باره دعا برای حضرت(عج) است، البته امام نیازی به دعای ما ندارد بلکه این دعا وسیله ای است که ایشان نیز از ما یاد کنند.

حجت الاسلام «محمود اباذری» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و در تشریح ظرفیت های ماه مبارک رمضان برای ارتباط با امام زمان(عج)، اظهار کرد: اگر پیوند و ارتباط امام زمان(عج) با ماه مبارک رمضان برای یک روزه دار به خوبی مشخص شود، می تواند بهترین استفاده ها را از مهمانی خدا داشته باشد؛ این تشخیص نیازمند آگاهی از سه مقدمه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه ادامه داد: نخست آنکه ماه مبارک رمضان، ماه قرآن است و قرآن در پیوند با امام است که حیات بخش دل ها می شود؛ امام باقر(ع) فرموده اند: «برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است» چنان که قرآن می فرماید: «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ».

 

وی تصریح کرد: مقدمه دوم آنکه امیرالمومنین(ع) در خطبه 110 نهج البلاغه می فرمایند: «قرآن را یاد بگیرید چون بهترین سخن است، در آن عمیق شوید چراکه قرآن بهار دل ها است» و سوم آنکه از امام زمان(عج) به ربیع الانام تعبیر می شود. از این سه مقدمه می توان دریافت که حیات بخشی قرآن در گروی ارتباط با امام زمان(عج) است چنان که رسول خدا(ص) فرمودند: اگر به قرآن و عترت با هم تمسک کردید هرگز گمراه نمی شوید.

 

حجت الاسلام اباذری تاکید کرد: لذا روزه دار اگر بخواهد دلش بهاری شود باید پیوسته و روز شب و هر سحر و افطار به امام عصر(عج) توجهی ویژه داشته باشد تا در سایه این توجه و یاد، قلب اش احیاء شود.

 

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه درک ماه مبارک رمضان در گروی درک امام زمان(عج) است، گفت: عظمت ماه مبارک رمضان به شب قدر است و شب قدر شب ولی خدا است، یک روزه دار اگر امام زمان را درک نکند شب قدر را درک نکرده و بدون این درک، ماه مبارک رمضان درک ناشدنی است.

 

وی با اشاره به دعای سلامتی امام زمان(عج) که شب ورود آن لیله القدرِ بیست و سوم ماه مبارک رمضان است، بیان کرد: امام معصوم(ع) می فرماید این دعا را در شب بیست و سوم ماه مبارک ایستاده، نشسته و در هر حال و به هر مقدار بخوانید، سپس می فرماید: در ماه مبارک رمضان و در هر حالی و به هر مقدار این دعا را بخوانید و بعد می فرماید در همه عمر چنین کنید.

 

حجت الاسلام اباذری شرط تحقق روزه را توجه به ولی خدا دانست و ابراز کرد: در یک کلمه عبد خدا بودن ما با مامومِ امام بودن محقق می شود، لذا توجه به امام عصر(عج) در طول ماه مبارک رمضان به ویژه هنگام سحر و افطار اهمیت ویژه ای دارد.

 

وی غلبه بر هوای نفس و مبارزه با آن را عامل تقرب به امام(عج) دانست و تاکید کرد: اباخالد کابلی درباره آیه هشت سوره مبارکه تغابن « فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالنُّورِ الَّذِي أَنْزَلْنَا وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ؛ پس به خدا و پيامبر او و آن نورى كه ما فرو فرستاديم ايمان آوريد و خدا به آنچه مى ‏كنيد آگاه است» از امام باقر(ع) پرسید: منظور از این نور چیست که باید به آن ایمان داشته باشیم؟

 

حجت الاسلام اباذری ادامه داد: امام باقر(ع) فرمودند: به خدا قسم مراد از این نور ائمه از آل محمد(ص) هستند تا روز قیامت. نور امام در دل مومنان نورانی تر از خورشید درخشان است. ایشان سپس فرمودند: خدا این نور را در دل انسان قرار نمی دهد مگر اینکه دل طیب و طاهر باشد.

 

وی تاکید کرد: از آثار ماه مبارک رمضان طهارت قلب است اساساً رمضان به معنای سوزاندن آلودگی ها و تحفه این سوزاندن، نورانیت قلب و دل است که آدمی را از ظلمت جهل نجات می دهد و به سمت رستگاری پیش می برد لذا در روزه و دعاهای ماه رمضان توجه به این مطلب که طهارت قلب و نورانیت امام نصیب ما شود از بهترین خواسته ها است.

 

این کارشناس مهدوی درباره تاثیر روزه اعضاء و جوارح بر ارتباط با امام زمان(عج) در ماه مبارک رمضان، گفت: امساک از خوردن و آشامیدن، مقدمه روزه جوارح است تا همه اعضا و جوارح با مدیریت عقل در مسیر عبودیت قرار بگیرد. باید توجه داشت قرار دادن امامت معصوم برای انسان برای رسیدن به عبودیت محض است و این محقق نمی شود مگر آنکه اعضا و جوارح تحت عبودیت قرار بگیرد. در مرحله بعد قلب باید روزه دار باشد و توحید بر قلب ما حاکم شده و قلب مان حرم خدا شود.

 

حجت الاسلام اباذری با اشاره به آیه 55 سوره مبارکه نور «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ»، گفت: این آیه تاکید دارد انسان به مرحله توحید و عبودیت ناب که منزه از هر گونه شرک است، برسد یعنی اعضاء و قلب در تمام عمر روزه و انسان عبد محض خدا باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: دعا برای امام زمان(عج) در ماه مبارک رمضان مورد سفارش موکد است باید توجه داشت امام نیازی به دعای ما ندارد بلکه دعا و یاد کردن های ما از حضرت حجت(عج) سبب و وسیله ای است که ایشان نیز از ما یاد کنند و این یاد برای ما تحول آفرین است ما را به قله های کمال می رساند.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری مشهد مراسم افتتاحیه ماه مبارک رمضان ماه رمضان خبرگزاری شبستان مبلغ اعزام مبلغ مجلس ماه مبارک رمضان سبک زندگی منتظرانه دعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، امشب در حمله افراد ناشناس به نمازگزاران مسجد امام زمان در شهرک محمدیه شهرستان گذره هرات هفت نفر شهید شدند.

براساس گزارش‌های مردمی، شهدا شامل، دو زن، یک بچه و چهار مرد هستند تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند که وضعیت برخی از آنان وخیم گزارش شده است. جاوید نبی زاده امام جماعت مسجد نیز در بین شهدا است.

 

دیگر خبرها

  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم