Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@01:25:14 GMT

راه‌اندازی نخستین دفتر استندآپ کمدی در ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۵۰۵۵

راه‌اندازی نخستین دفتر استندآپ کمدی در ایران

به گزارش جهان نيوز، امیر کربلایی‌زاده، بازیگر و کمدین درباره اجراهای نمایشی جدیدش در سال ۹۸ به خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: چند نمایش برای امسال پیشنهاد دارم که در حال خواندن نمایشنامه‌های آنها هستم، اگر بتوانم کار جدیدی شروع کنم که خیلی خوشحال می‌شوم منتها هنوز مشخص نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که اولویت اولش امسال در چه زمینه‌ هنری است، گفت: استندآپ کمدی،‌ چون علاقه عجیبی به آن دارم و احساس می‌کنم نخستین کسی هم هستم که استندآپ کمدی مستقل را در ایران کار کرده است و برای اولین بار توانسته نیروهایی تربیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کربلایی‌ زاده اظهار داشت: بنابراین تمام تلاشم این است که دانش آموختگانی با اطلاعات کامل و کافی برای استندآپ کمدی ایران تربیت کنم، به همین جهت دفتر تحقیق، پژوهش و تولید استندآپ کمدی را راه اندازی کردم که در این دفتر کمدین‌های برجسته‌ای تربیت می‌شوند که علم استندآپ را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه استندآپ همه در دنیا یک هنر و جزء شاخه‌های نمایشی ثبت شده است، گفت: این هنر در دنیا دانشکده، صنف و سندیکا دارد. من هم سعی می‌کنم در ایران آن را ابتر نگذارم که دچار افراط و تفریط نشود و سرنوشتش مانند شاخه‌هایی از جمله پیش پرده‌خوانی شود که عاقب سر از مجالس و عروسی‌ها درآورد و حذف شد.

این بازیگر و کمدین اظهار داشت: یک کتاب هم در دست نگارش دارم که اولین کتاب تألیفی ایرانی در زمینه استندآپ می‌شود. ما فقط تا به حال در این زمینه دو کتاب ترجمه در ایران داشتیم. عنوان کتاب من هم «واس خندیش» خواهد بود که ریشه ایرانی دارد و به معنای «وایسا بخند بیاندیش» است که شعار ما هم هست.

منبع:فارس کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود

به گزارش قدس خراسان، حبیب قاآنی اظهار کرد: تئاتر «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام" به نویسندگی وکارگردانی نوید اسدیان از یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن شماره دو پردیس تئاتر مستقل واقع دربلوار صارمی، بین میدان حافظ و صارمی ۵۰ به روی صحنه می‌رود.

مدیر رسانه‌ای تئاتر «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام" بیان کرد: این تئاتر داستان پسر جوان شهرستانی که به شهر بزرگ آمده ولی اوضاع طبق خواسته او پیش نمی‌رود و او تلاش می‌کند تا خودش را در جامعه ثابت کند، در این تئاتر کمدی محمد حسین خسروی به ایفای نقش می‌پردازد.

وی تصریح کرد: از دیگر عوامل نمایش می‌توان به دستیار کارگردان معین تیموری و محمد حسین خسروی، مدیر روابط عمومی کیان صنعتی رودی، طراحی پوستر سلیم واحدی و منشی صحنه نازنین پهلوان زاده اشاره کرد.

قاآنی افزود: تئاتر "هشتگ، بچه شهرستانی‌ام "از ۹ اردیبهشت ساعت ۲۰ به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان جهت رزرو بلیت می‌توانند به سایت گیشات مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • خون شریک ۲ + فیلم
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • پایان مسابقات استندآپ پدل برد و پدل بردینگ بانوان در کیش
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی