Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:34:07 GMT

جوانان بزرگترین سرمایه جمعیت هلال‌احمر هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۵۱۶۱

جوانان بزرگترین سرمایه جمعیت هلال‌احمر هستند

رستم‌زاد با بیان‌اینکه جوانان بزرگ‌ترین سرمایه جمعیت هلال‌احمر هستند، گفت: نیروهای جمعیت هلال‌احمر وظیفه خطیر و سنگینی بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،« حسن رستم‌زاد» امروز(دوشنبه،۱۶ اردیبهشت) در دیدار با کارکنان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر این شهرستان که به مناسبت هفته هلال‌احمر انجام شد با تبریک این هفته به امدادگران و تلاشگران این جمعیت،گفت: نیروهای جمعیت هلال‌احمر وظیفه خطیر و سنگینی بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار بندر آستارا افزود: هلال‌احمر جایی است که در آن کار و تلاش بر اساس عشق به انسانیت و کمک به همنوع انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: هلال‌احمر ارتش امدادی است که نیروهای آن با روحیه بسیجی در همه حوادث چه طبیعی و چه غیرطبیعی حضور دارند و به یاری مردم می‌شتابند.

 

رستم‌زاد گفت: نیروهای هلال‌احمر با روحیه بسیجی و با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم تلاش و به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند و کارشان نزد ایزد منان اجر و پاداشی والا دارد.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا با اشاره به اینکه نیروهای زحمتکش هلال‌احمر در جبهه هستند و به بشریت خدمت می‌کنند، خاطرنشان‌کرد: شما نیروهای هلال‌احمر که در حوادث چه طبیعی و چه غیرطبیعی به داد مردم می‌رسید کاری بالاتر و ارزشمندتر از این نمی‌تواند باشد.

 

رستم‌زاد از هلال‌احمر به عنوان ارتش اعتقادی و امدادی نام برد و گفت: جوانان بزرگترین سرمایه جمعیت هلال‌احمر هستند.

 

* هلال‌احمر آستارا ۱۶ تیم عملیاتی دارد

«حسین خورشیدی» نیز در این دیدار با تبریک هفته هلال‌احمر اظهارکرد: جمعیت هلال‌احمر در سال ۱۳۰۱ در آستارا تاسیس شده است.

 

رییس جمعیت هلال‌احمر بندر آستارا با اشاره به اینکه از سال ۱۳۰۸ بخش یتیم‌خانه و دارویی و درمانی این جمعیت در این شهرستان راه‌اندازی شد افزود: این در حالی است که سابقه تاسیس در مرکز استان به سال ۱۳۱۶ بر می‌گردد و این نشان از قدمت جمعیت هلال‌احمر آستارا دارد.

 

وی به فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر آستارا اشاره و تصریح‌کرد: در سال ۹۶ جمعیت هلال‌احمر آستارا براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در رتبه دوم قرار گرفت.

 

خورشیدی با بیان‌اینکه سال گذشته در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای به ۲۱۶ نفر به صورت سرپایی خدمات‌رسانی شد گفت: همچنین سال گذشته ۸۴ نفر انتقال مصدوم، ۱۰ نفر رهاسازی و نجات مصدوم و ۳ مورد عملیات جستجو و نجات داشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر بندر آستارا ۱۶ تیم عملیاتی دارد، تصریح‌ کرد: ۹۹ نفر عضو فعال این تیم‌های عملیاتی هستند.

 

رییس جمعیت هلال‌احمر بندر آستارا با بیان‌اینکه سال گذشته ۱۹ کلاس آموزشی کمک‌های اولیه در این شهرستان برگزار شد اظهارکرد: در این کلاس‌های آموزشی ۴۷۵ نفر شرکت کردند.

 

وی ادامه داد: سال گذشته در قالب کلاس‎های کمک اولیه و آموزش مهارت‌های تخصصی ۶۰ کلاس برگزار که در این کلاس‌ها یک هزار و ۵۵۰ نفر شرکت کردند.

 

خورشیدی با اشاره به اینکه انبار جمعیت هلال‌احمر بندر آستارا سیستم اطفای حریق ندارد، گفت: نیازمند نگاه ویژه در این زمینه هستیم.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ماه رمضان رمضان مراسم اختتامیه روز معلم مراسم افتتاحیه ماه مبارک رمضان کانون های فرهنگی هنری مساجد مرحله کشوری مشهد ارتش اعتقادی هفته هلال احمر بندر آستارا هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امداد امدادرسانی به ۲۵۶ نفر متاثر از سیل از ۱۴ تا ۱۵ اردیبهشت ماه در استان خبر داد.

محمدعلی کاوسی، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت به رسانه‌ها اظهار داشت: با توجه به شدت بارندگی‌های روز گذشته، شهرستان‌های طبس، بیرجند، بشرویه، خوسف، سربیشه، نهبندان و قائن متحمل خساراتی ناشی از سیل شدند. 

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر استان که در حالت آماده‌باش بود از همان ساعات اولیه به یاری سیل‌زدگان شتافت. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال احمر در سراسر استان در ۲۴ ساعت گذشته، به ۵۸ خانوار و  ۲۵۶ نفر متاثر از سیل امدادرسانی کردند. 

کاوسی بیان داشت: روز گذشته تعداد ۳۲ نفر در اماکنی غیر از جمعیت اسکان داده شدند.

وی همچنین از انتقال ۷۵ نفر به اماکن امن خبر داد و تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۵ خودرو و ۱۶ نفر گرفتار در سیل رهاسازی شدند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: دو تخته پتو، دو تخته موکت، ۱۰ کیلو نایلون، ۱۸ قوطی کنسرو و ۳ عدد چادر از جمله اقلام توزیع شده میان سیل‌زدگان بوده است.

کاوسی اظهار داشت: روز گذشته ۴۸ تیم عملیاتی، ۸۸ نیروی عملیاتی و ۲۵ خودرو به سیل‌زدگان امدادرسانی کردند. 

وی از تخلیه آب ۵۷ منزل مسکونی در سیلاب روز گذشته خبر داد و بیان داشت: تجهیزات به کار رفته شامل ۱۸ دستگاه موتور پمپ، پنج دستگاه لجن کش و هشت دستگاه کف‌کش نیز در عملیات روز گذشته به کار گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • گمشدگان تنگه دار نوشهر پیدا شدند
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج