Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به پرداخت خسارت مزارع آسیب دیده این استان درجریان سیل اخیر، گفت: تاکنون 22 میلیارد ریال خسارت سیل به کشاورزان پرداخت شده است.

مختار مهاجر روز دوشنبه درحاشیه مراسم رونمایی از 11 فروند پهپاد سمپاش در گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا گفت: پرداخت خسارت به سه هزار هکتار دیگر از مزارع خسارت دیده توسط کمیسیون استانی تصویب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پرونده 10 هزار هکتار دیگر نیز که در مرحله راستی آزمایی قرار دارد، در روزهای آینده تکمیل و به کمیسیون ارسال می شود، اضافه کرد: پرداخت خسارت به مزارع آسیب دیده بتدریج انجام می شود و کشاورزان از این جهت نگران نباشند.
به گزارش ایرنا، درجریان سیل اخیر، خسارات زیادی به بخش کشاورزی گلستان بویژه اراضی زراعی و باغی و بخش دام آن وارد شد که به گفته مسئولان جهادکشاورزی استان مبلغ خسارات وارده 12 هزار میلیارد ریال است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از برنامه ریزی برای راه اندازی 170 مرکز خرید دانه روغنی کلزا، گندم و جو در شهرستان های مختلف این استان خبر داد و گفت: تاکنون فعالیت 60 مرکز خرید کلزا آغاز شده است.
وی افزود: امسال راه اندازی 110 مراکز خرید گندم و جو نیز در استان پیش بینی شده که با برداشت این دو محصول که از دهه سوم اردیبهشت در گلستان بویژه مناطق شمالی آن آغاز می شود، شروع به کار می کنند.
دکتر مهاجر اضافه کرد: امسال وضعیت مزارع گندم، جو و کلزا در استان گلستان بویژه مناطق شمالی آن بسیار خوب است و خلاء تولید مزارع تخریب شده از سیل به مقدار 60 هزار هکتار از این سه محصول، جبران می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی های اولیه، تولید امسال گندم در گلستان، معادل تولید سال قبل یعنی یک میلیون و 300 هزار تن خواهد بود.
/3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي سيل 98 گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مزارع آبیز شهرستان زیرکوه  بر اثر سیل دچار خسارت شد.

اکنون مزارع زعفران زیر  گل و لای مدفون شدند. 




دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر