Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه در ادامه سیاست های تهاجمی خود علیه ایران، از اعزام یگان بمب‎افکن و ناو هواپیمابر به خاورمیانه با هدف هشدار به ایران خبر داد.

به گزارش تابناک، بولتون در این بیانیه تحریک‌آمیز گفت: ایالات متحده برای جنگ با رژیم ایران تلاش نمی‌کند اما برای هر حمله‌ای، چه از طرف نمایندگانش، چه از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا از طریق نیروهای متقارن باشد، آماده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین بعد از آن منتشر شد که روز گذشته دو منبع آگاه آمریکایی گفتند، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه هفته جاری، تحریمی جدید علیه ایران وضع خواهد کرد.

بولتون در بیانیه امروز خود مدعی است که این تصمیم واشنگتن با هدف ارسال «پیام صریح و بدون تردید» نیت آمریکا در قبال تهران اتخاذ شده است. بولتون مدعی شد: «آمریکا در حال استقرار ناوگروه ضربتی یو.اس.اس آبراهام لینکلن و بمب‌افکنی در منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا است تا یک پیام صریح و بدون تردید به رژیم ایران ابلاغ کند مبنی بر اینکه هرگونه حمله به منافع آمریکا یا همپیمانان این کشور با بی‌رحمی روبرو خواهد شد (پاسخ داده می‌شود)».

در همین راستا، تحلیل های زیادی در رابطه با این اقدام آمریکایی ها و بیانیه بولتون ارائه شده است. اینکه هدف آمریکا از اعلام اعزام یگان بمب افکن خود به منطقه چیست؟

برخی از ناظران و تحلیل گران آن را در راستای پروژه جنگ با ایران می دانند. درهمین راستا، وندی شرمن، نماینده ارشد آمریکا در دوران مذاکرات هسته‌ای به بیانیه مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر این که این کشور در پاسخ به آن‌چه «برخی نشانه‌ها و هشدارهای مشکل‌ساز و جنگ‌افروزانه» از سوی ایران خوانده، ناو هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن به خاورمیانه می‌فرستد، واکنش نشان داده و گفت که بولتون واقعا به دنبال آن است که ما را به جنگ با ونزوئلا و ایران وارد کند.

با این حال، عده زیادی از ناظران، این اقدام آمریکا را نه جدی بلکه برای افزایش فشار روانی و امنیتی همراه با افزایش فشار اقتصادی قلمداد کرده اند.

در همین زمینه، گاردین درباره اظهارات جدید بولتون درباره ارسال ناو هواپیمابر و نیروهای بمب‌افکن به خاورمیانه نوشت که تغییرات در صف آرایی نظامی آمریکا روالی عادی دارد و برخی مقامات آمریکایی نیز به رغم اینکه تنها لحن بیانیه بولتون و اعلان چنین برنامه‌ای از سوی او را عجیب می‌دانند ارسال این واحدهای نظامی به منطقه را امری عادی می‌دانند.

میکا زنکو، تحلیلگر آمریکایی نیز عنوان کرده: توسل بولتون به استقرار ناو لینکلن در منطقه جهت ترساندن ایران، تهدیدی توخالی و ضعیف است. یک ماه قبل، نیروی دریایی اعلام کرده بود ناو «یو اس اس آبراهام لینکلن» در راستای ماموریت عادی خود به منطقه اعزام خواهد شد.

همچنین «ایلان گلدن‌برگ» مدیر بخش امنیت خاورمیانه در اندیشکده «مرکز امنیت آمریکایی جدید» در توییتی در این باره نوشت: «اعزام یک ناوگروه به سنتکام، اقدام غیرمعمولی نیست و احتمالا اقدامی عادی بوده که از مدت‌ها قبل برنامه آن چیده شده است. ادبیات آتش‌افروزانه بولتون، غیرمعمولی و تحریک‌آمیز است البته حدس من آن است که این موضوع یک فرصتی برای تلاش به منظور ارعاب ایرانی‌ها است نه چیز بیشتر».

لذا، به نظر می رسد جان بولتون همراه با روند عادی اعزام ناوهای آمریکایی به خاورمیانه، در پی ارعاب و ترساندن ایران است. مسئله ای که در راستای فشار روانی به ایران جهت عقب نشینی از مواضع خود در برابر آمریکاست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمریکا ناو هواپیمابر خاورمیانه ایران بولتون معامله قرن افزایش قیمت بنزین دادگاه لاهه حملات غزه رمز یکبار مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد

عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جز همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

علی‌اکبر صالحی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و وزیر اسبق امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا اظهار کرد: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جزو همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم تصریح کرد: وجدان‌های بیدار با همبستگی به دنبال جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هستند، باید از دولت آمریکا و بایدن سؤال پرسید که آیا اقدامی دیگر در جهت حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی مانده است که از سوی دولت آمریکا انجام نشده باشد؟

وی افزود: دامنه کمک‌های دولت آمریکا علاوه بر تأمین بودجه برای جنایت علیه مردم فلسطین ساخت پل و ارائه ماشین‌های جنگی نیز رسیده، این دامنه فراگیر اعتراض جوانان آمریکایی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی را در مورد حمله به رفح توجیه کرد
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • (تصاویر) مقایسه بمب افکن چینی Xi’an H-۲۰ و B-۲۱ آمریکایی؛ کدام بهتر است؟
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد