Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@06:05:26 GMT

سه‌شنبه؛ سرآغاز خوان قرآنی حرم بانوی کرامت

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۵۹۸۲

سه‌شنبه؛ سرآغاز خوان قرآنی حرم بانوی کرامت

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آستان مقدس حضرت معصومه(س) از سالیان دور مبدع اقدامی قرآنی بود که کمتر از یک دهه اخیر، رسانه‌های ملی و بین‌المللی پوشش این اقدام را از مخاطب‌سازترین برنامه‌های خود می‌دانستند و اقدام به پخش زنده این آیین کردند.
محفل عظیم ترتیل‌خوانی عمومی قرآن کریم، آیینی که از سوی حرم مطهر به‌صورت سه محفل قرآنی عمومی، بانوان و نوجوانان همه‌روزه در حرم مطهر اقامه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین آئین ترتیل‌خوانی عمومی در جهان اسلام که با تلاوت اساتید و مرتلین ممتاز و بین‌المللی برگزار می‌شود از شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی (شبکه سه ، شبکه نور، شبکه جهانی ولایت، رادیو معارف، رادیو قم و سایر شبکه‌ها) میزبان مؤمنان از سراسر دنیا خواهد بود.
بر اساس اعلام روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر این آیین همه‌روزه ساعت ۱۵ در شبستان حضرت امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و بیان نکات تفسیری هر جزء از قرآن کریم ساعت ۱۴:۴۵ از سوی حجت‌الاسلام‌ حاج ابوالقاسم به مدت ۱۵ دقیقه ارائه می‌شود.
ترتیل‌خوانی ویژه بانوان با عنوان محفل قرآنی مائده نور همراه با تفسیر آیات منتخب از قرآن کریم و مسابقه، همه‌روزه، ساعت ۱۱ در شبستان حضرت نجمه خاتون(س) برگزار می‌شود.
همچنین برنامه قرآنی و معارفی ایوان آیینه، ترتیل‌خوانی ویژه نوجوانان به‌عنوان اولین و عظیم‌ترین آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم ویژه نوجوانان(دختر و پسر) در دو بخش اجرا می‌شود.
بر اساس این گزارش بخش اول این آیین تلاوت نیم جزء قرآن کریم و بخش دوم ۳۰ دقیقه برنامه معارفی شامل داستان با مضامین قرآنی، نمایش، مسابقه، مصاحبه و بیان احکام خواهد بود.
یادآور می‌شود، این آیین از ساعت ۱۷ روز ۱۵ اردیبهشت‌ماه در شبستان حضرت زهرا(س) آغاز شده و از شبکه دو، امید و شبکه استانی نور و شبکه‌های برون‌مرزی پخش خواهد شد.
حسین شاهبداغی انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ترتیل خوانی حرم بانوی کرامت ماه رمضان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ و ساعت پخش سریال رخنه جایگزین نون خ ۵ از شبکه یک

سریال «رخنه» از شنبه هفته آینده ۱۵ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه از آنتن شبکه یک سیما روانه آنتن می‌شود.

سریال «رخنه» تولید جدید مرکز سیمافیلم با محوریت هوافضا و با هدف نمایش توان علمی و دفاعی کشورمان از شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه راهی آنتن تلویزیون می‌شود.

داستان سریال «رخنه» که در ۳۰ قسمت تولید شده مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که بر روی موشک‌های ماهواره بر و فضایی تحقیق می‌کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان مواجه می‌شود.

در این سریال بازیگرانی همچون نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی‌تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کارگردانی سریال «رخنه» را در ابتدا علی غفاری بر عهده داشته است و پس از وی، حمیدرضا لوافی کار این مجموعه را ادامه دادند.

دیگر عوامل مجموعه «رخنه» مریم امینی نویسنده، شهرام نجاریان مدیرتصویربرداری، حدیث نیکرو مدیر برنامه‌ریزی، شهرام متولی باشی صدابردار، هومن معصومی طراح صحنه‌اند و حسین زندباف و محمدمصطفی رجبی مشترکا کار تدوین را انجام داده اند و آلبرت آراکلیان موسیقی این سریال را ساخته است.

سریال «رخنه» قرار است از شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه پخش شود.

منبع: تسنیم

tags # سریال ، تلویزیون ، صدا و سیما سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • «قصه های مجید» و «معصومیت از دست رفته»؛ تدارک تلویزیون برای آخر هفته
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • «مصلحت» و «استشهادی برای خدا» سینمایی‌های سیما در تعطیلات پایان هفته
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
  • تاریخ و ساعت پخش سریال رخنه جایگزین نون خ ۵ از شبکه یک
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی