Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - با حمایت های بانک قرض الحسنه رسالت کتاب‌های «پری نشان پرواز» و «سنگ‌بنای سواد مالی» در بسته آموزشی مدیران مدارس غیردولتی قرار گرفت.
به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دومین سمینار راهکارهای ارتقای مدارس غیردولتی با محوریت آموزش و ارتقای سواد مالی دانش‌آموزان با حضور بیش از 300 نفر از مؤسسان، مدیران و چهره‌های برجسته در حوزه آموزش پرورش از سراسر کشور، جمعه 13 اردیبهشت‌ماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، از ساعت 9 الی 17 برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این سمینار، 12 سخنران موضوعات گوناگونی از جمله آموزش سواد مالی، معماری مدارس، نرم‌افزارهای کاربردی، مدل‌های آموزشی و تربیتی و چشم‌انداز تغییر کتب درسی را ارائه دادند.

کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی، در این سمینار، ضمن اشاره به مفاهیم مطرح در آموزش سواد مالی، لازمه تربیت نسلی کارآفرین، آگاه و نقش‌آفرین در بهبود و پیشرفت اقتصادی کشور را آموزش مهارت‌های عملی این حوزه به دانش‌آموزان دانست. او در ادامه کتاب «سنگ‌بنای سواد مالی» که سرفصل‌های آموزشی سواد مالی را به تفکیک، از پیش دبستانی تا پایان دبیرستان، ارائه می‌کند، به مدیران مدارس معرفی کرد.

همچنین بایرامی، دبیر سمینار، بر ضرورت پیاده‌سازی موارد مطرح‌شده، به خصوص سواد مالی تأکید و به معرفی تکمیلی کتاب‌های «پری نشان پرواز» و «سنگ‌بنای سواد مالی» در بسته آموزشی مدیران پرداخت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک قرض الحسنه رسالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم

ایسنا/کرمانشاه زنگ سپاس معلم به مناسبت روز معلم در مدارس کرمانشاه نواخته شد.

آیین نمادین زنگ سپاس معلم با حضور استاندار و جمعی از مسئولین، امروز(یازدهم اردیبهشت) در هنرستان صنایع شیمیایی کرمانشاه برگزار و زنگ سپاس معلم توسط استاندار کرمانشاه به صدا درآمد.

سلمان محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان، افزود: همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید قدردان زحمات معلم‌های خود باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و قرار شده این الگو در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود.

وی افزود: از مهرماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی اضافه کرد: همچنین قرار شده مهر ماه امسال ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

محمدی در ادامه اشاره‌ای هم به آثار مثبت اعمال معدل امتحانات نهایی در نتیجه آزمون سراسری داشت و گفت: نتیجه اجرای این طرح در مناطق محروم به خوبی خود را نشان داد. به عنوان مثال در استانی مثل کرمانشاه در حالی که در گذشته هیچ رتبه برتری در کنکور نداشتیم، سال گذشته دو رتبه برتر کنکور و ۲۷ رتبه زیر 100 و بیش از۲۷۰ رتبه زیر هزار داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم امسال روی دو موضوع کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و ترتیب تمرکز کنیم، گفت: در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزشی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وی در ادامه اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید سید محمدسعید جعفری در استان داشت و گفت: در این طرح اردوهای دانش‌آموزی به عنوان بستری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و این طرح در نهایت شناسایی استعدادهای دانش آموزان را دنبال می‌کند.

محمدی همچنین با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، گفت: در 1.5 سال گذشته قریب 60 مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی بدنی در مدارس استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستانها از 30 میلیارد تومان در سنوات قبل به 100 میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امیدواریم در بودجه امسال شاهد توجه بیشتر به آموزش و پرورش در اختصاص بودجه باشیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشوری، کسب رتبه برتر شورای تحقیقات آموزش و پرورش و نیز رتبه برتر در اجرای پروژه مهر از مهمترین افتخارآفرینی‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه در سال گذشته بود که محمدی از آنها یاد کرد.

امروز، زنگ سپاس معلم در دیگر مدارس استان کرمانشاه هم به صدا درآمد.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است