Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:32:36 GMT

افزایش ۲۵ درصدی زکات فطریه در میامی پیش بینی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۶۶۱۸

افزایش ۲۵ درصدی زکات فطریه در میامی پیش بینی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اصغری عصر دوشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسب آغاز ماه مبارک رمضان به میزبانی سالن جلسات کمیته امداد میامی ضمن بیان اینکه یکی از وظایف کمیته امداد رسیدگی به محرومان از دو بخش اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی است، ابراز داشت: طی ایام ماه مبارک رمضان سال گذشته در میامی فطریه عام ۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سهم سادات ۷۶۳ هزار و ۵۰۰ هزار تومان و کفارات شش میلیون و ۷۷ هزار تومان جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه کل زکات فطریه جمع آوری شده ماه رمضان گذشته برای این شهرستان ۵۷ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان را شامل می‌شد، افزود: این رقم به نسبت سال ۹۶ که میزان ۴۷ میلیون تومان بود رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد که باتوجه به آن افزایش ۲۵ درصدی نیز برای ماه رمضان امسال برآورد می‌شود.

انجام شمارش و توزیع زکات فطریه در همان روز

رئیس کمیته امداد میامی بابیان اینکه مردم در روز عید فطر به جمع آوری زکات فطره توجه ویژه‌ای دارند، ابراز داشت: در تمامی نقاط شهرستان پایگاه جمع آوری کمک زکات فطریه برپا خواهد شد که بر این اساس پاکت‌هایی با آرم مشخص طراحی و در اختیار خانواده‌ها قرار داده می‌شود تا زکات خود را در داخل آنها قرار داده و داخل صندوق‌ها بگذارند.

اصغری بابیان اینکه اگر مردم نیازمندی را در اقوام، دوستان یا خانواده‌های خود می‌شناسند می‌توانند از طریق کمیته امداد به آن‌ها کمک کنند، تصریح کرد: مردم می‌توانند با نوشتن نام و نشانی افراد نیازمند بر روی پاکت‌های مخصوص زکات فطریه می‌توانند کمک کنند و کمیته امداد نیز با قرار دادن مبلغی افزون بر آنچه هست آن را به نیازمند مورد نظر می‌رساند.

وی بابیان اینکه کمک‌های مردمی برای فلسطین نیز روز قدس در مسیر راهپیمایی جمع آوری خواهد شد، افزود: زکات فطریه جمع آوری شده توسط کمیته امداد در حضور هیئت امنا شمارش و همان شب بین خانواده‌های نیازمند شناخته‌شده و تحت حمایت شهرستان میامی توزیع می‌شود.

۹۹ یتیم در میامی

رئیس کمیته امداد میامی بابیان اینکه از ۱۵ رمضان مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) لغایت ۲۱ این ماه شهادت علی بن ابی طالب (ع) به نام هفته اطعام و اکرام نامگذاری شده است، ابراز داشت: هدف از نامگذاری این هفته جمع آوری کمک‌های مردمی و رساندن آنها به دست نیازمندان واقعی است که این مهم در میامی نیز پیگیری می‌شود.

اصغری بابیان اینکه سال گذشته ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمک نقدی و ۶۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کمک غیر نقدی در میامی طی هفته اطعام و اکرام جمع آوری شد، تصریح کرد: سر جمع کمک‌ها سال گذشته رقمی معادل ۹۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که در مجموع حدود ۶۵۰ بسته به خانواده‌های نیازمند داده شد.

وی افزود: ۹۹ یتیم، ۱۱۷ فرزند بی سرپرست و ۳۳ بیمار پرهزینه در میامی وجود دارد که یکی از طرح‌های خوب کمیته امداد حامی یابی برای این دسته از افراد است که حامیان هر رقمی را که تعهد کنند به دست خانواده‌های نیازمند خواهد رسید.

بالغ بر دو زهرا خانوار تحت پوشش کمیته امداد میامی

رئیس کمیته امداد میامی بابیان اینکه دوهزار و ۵۸۱ خانوار معادل پنج هزار و ۸۷۴ نفر تحت پوشش این نهاد هستند، ابراز داشت: کمیته امداد ۲۰ نوع خدمت را به نیازمندان ارائه می‌دهد که پرداخت جهیزیه، کمک به هزینه‌های درمانی، وام اشتغال، ساخت و ساز مسکن، هزینه‌های تحصیلی و سایر موارد بخش از آنها را شامل می‌شود.

اصغری با بیان اینکه ۱۱۴ خانوار معادل ۳۴۴ نفر به جز مستمری از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های کمیته امداد توانمندسازی خانوارها است که برای ایجاد شغل به این خانواده‌ها تسهیلاتی به آنها ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه ۸۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از سوی کمیته امداد میامی برای سیل‌زدگان جمع آوری شد، افزود: افزون بر این کمک‌ها مردم شهرستان میامی ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به صورت نقدی و ۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به صورت غیرنقدی به سیل‌زدگان استان‌های مختلف کشور کمک کردند.

رئیس کمیته امداد میامی از برگزاری طرح همیان مولا در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در این طرح پاکت‌هایی با آرم مشخص کمیته امداد در اختیار فروشگاه‌ها یا خانواده‌ها قرار خواهد گرفت و افراد بسته به توان خود در آنها کالا قرار می‌دهند کمیته امداد این پلاستیک‌ها را بسته بندی و به دست خانواده‌های نیازمند می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان مبلغ کفاره ۲,۵۰۰ تومان برای هر نفر است.

کد خبر 4610000

منبع: مهر

کلیدواژه: کميته امداد سمنان نشست خبری میامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی