Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش معاونت امور استان های سازمان صدا و سیما کشور در دیدار از ظرفیت های دانشکده فنی و حرفه ای دختران الزهرا (س) دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر خواستار همکاری آموزشی و پژوهشی در قالب یک تفاهم نامه همکاری مشترک شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ مدیر آموزش معاونت امور استان های سازمان صدا و سیما کشور در دیدار از ظرفیت های دانشکده فنی و حرفه ای دختران الزهرا (س) دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر خواستار همکاری آموزشی و پژوهشی در قالب یک تفاهم نامه همکاری مشترک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد ایرانی مدیر آموزش معاونت امور استان های سازمان صدا و سیما کشور در نشستی با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: این سازمان با دارا بودن 178 عنوان شغلی و حدود 27 هزار کارمند یکی از گسترده‌ترین سازمان‌های کشور است که با توجه به این گستردگی، به‌طور قطع در زمینه آموزش کارکنان خود دچار مشکل خواهد بود.

ایرانی خاطرنشان کرد: ما تاکنون موفق شده‌ایم برای حدود 7هزار نفر از کارکنان صدا وسیما در کشور دوره‌های آموزشی برگزار کنیم که این موفقیت تا رسیدن به مرحله مطلوب راه بسیاری در پیش دارد و به همین جهت خواستار استفاده از ظرفیت های دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر جهت آموزش کارکنان منطقه جنوب کشور در قالب یک تفاهم‌نامه آموزشی هستیم.

مدیر آموزش معاونت امور استان های سازمان صدا و سیما کشور افزود: اهمیت ماموریت دانشگاه فنی و حرفه ای برای همه ما روشن است و همچنین اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر تربیت و آموزش دانشجویان به محض ورود به دانشگاه ها براساس سیستم صنعت آموزش داده شده بود و نه براساس رویه های علمی مرسوم، در فضای بین المللی شاید مشکلاتی که امروزه جامعه دانشگاهی ما دارد روبرو نبودیم.

اکبر منصوری نسب رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دانشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای استان گفت: این دانشگاه با دارا بودن 2 دانشکده الزهرا (س) و امام خامنه ای و 23 رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و کادر آموزشی موظف و هیات علمی و همچنین کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز تنها دانشگاه مهارتی استان است.

منصوری نسب افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور با ظرفیت 175 دانشکده و آموزشکده در 31 استان ظرفیت های بسیار خوبی در تربیت تکنسین های ماهر و پنجه های کارآمد در مسیر کارآفرینی دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر بیان کرد: صدا و سیما نقش بزرگی در ارتقاء جایگاه دانشگاه فنی و حرفه ای به جامعه می تواند داشته باشد. ما این آمادگی را داریم که در زمینه های آموزشی و علمی با صدا و سیمای استان بوشهر در زمینه تربیت و آموزش کاربردی نیروی جوان استان همکاری داشته باشیم.

وی اضافه نمودند: وضعیت دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای نسبت به سایر دانشگاه ها از لحاظ اشتغال وضعیت بهتری دارند. بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند و یکی از مزیت‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که چون در رشته‌های کاربردی دانشجو پذیرش می‌کند بنابراین درصد کمتری از فارغ التحصیلان این دانشگاه بیکار می‌مانند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نشست مشترک میان رئیس و مدیران جهاد دانشگاهی با مدیران مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) با موضوع بررسی زمینه‌های همکاری مشترک، رئیس جهاد دانشگاهی به معرفی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) و برخی ظرفیت‌های این نهاد پرداخت.  
رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام نیز ضمن تشریح برنامه‌های آتی این مؤسسه، برخی زمینه‌های همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی را تبیین کرد.
همچنین در این جلسه، نیاز‌های نشریات علمی کشور و روش‌هایی که به ارتقای کیفی مجلات کمک می‌کند، مورد بحث قرار گرفت.  
در ادامه، مقرر شد در توسعه بانک‌های اطلاعاتی و نرم افزار‌های مختلف مورد نیاز نشریات در خصوص مشابهت‌یابی و کنترل استاندارد‌های نشر علمی، همکاری مناسبی بین جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • تقدیر شهردار گناباد از مجموعه مدرسه فنی حرفه ای شهید عباسپور
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم