Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@07:10:27 GMT

پورشه کیمن؛ سوسمار لاکچری

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۷۴۷۸

پورشه کیمن؛ سوسمار لاکچری

پورشه یک هلدینگ خودروسازی است که در کنار بنز، بی‌ام‌و و آئودی از جاذبه‌های صنعتی کشور آلمان به حساب می‌آید و میراث‌دار بیش از هشت دهه، نوآوری هنرمندانه است. این شرکت تولیدکننده اتوموبیل‌های لوکس، لاکچری و اسپرت است. این برند در طول سالیان حیات خود از سال 1931 که توسط فردیناند پورشه تاسیس شد، به مرور تبدیل به یک نماد از زندگی مجلل و اعیانی شده است که عموماً جوانان مخاطب آن هستند؛ تعداد کمی قدرت خرید آن را دارند و تعداد زیادی در آرزوی داشتن خوردویی ساخت پورشه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از محصولات پرطرفدار این شرکت پورش 911 است که بعدتر برای گسترش طیف محصولات خود از این خودرو دو فرزند به وجود آمد؛ باکستر و کیمن.

تفاوت باکستر و کیمن

اولین نسل باکستر از سال 1996 تولید شد و زمانی که در سال 2005 نسل دوم این خودرو در حال رونمایی و تولید بود، شرکت پورشه برای گسترش بازار خود دست به عرضه کیمن زد که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به باکستر داشت و فقط چند میلی‌متر از آن کوتاه‌تر بود. همچنین برخلاف باکستر امکان بازشدن سقف را نداشت و جنس سقف آن هم فلزی بود. اما در مجموع شباهت باکستر و کیمن است بیشتر از 40 درصد نیست. کیمن نام نوعی سوسمار آمریکایی است که به دلیل ظاهر این خودرو و عملکردش، به آن اطلاق شده است. بلاخره کیمن در سال 2006 تولید و روانه بازار شد و در همان سال عنوان خودروی سال آلمان را از آن خود کرد.

نگاهی به نسل‌های کیمن

مدل پایه پورشه کیمن دارای موتور 4 سیلندر با حجم پیشرانه 0/2 لیتری است که حداکثر توان تولید 300 اسب بخار نیرو دارد و  380 نیوتن‌متر گشتاور آن است. در مدل کیمن باز هم با موتور چهار سیلندر طرف هستیم که این بار حجم پیشرانه آن 5/2 لیتر دارد و قادر است بیش از 350 اسب بخار نیرو تولید کند و گشتاور آن هم 420 نیوتن‌متر است. این نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه کیمن یک سوپر اسپرت ظریف و سه دره است قدرت و توانایی فنی قابل قبولی هم دارد. بعد از تولید مدل معمولی و اس و هم زمان با تولید نسل سوم باکستر، کیمن 718 که یادآور ماشین افسانه‌ای مسابقات اتومبیل‌رانی پورشه در حوالی سال 1960 میلادی است تولید شد که از قدرت و توانمندی بیشتری برخوردار است. همچنین در سیر پیشرفت این خودرو کیمن GTS، تولید شد که آن هم قدرت بیشتری از نسخه‌های اولیه داشت و لوکس‌ترین نوع این سوپراسپرت آلمانی است.

 

اگر  قیمت انواع پورش را در بازار واقعی خودروی یا از طریق سایت‌هایی مانند دیوار که امکان اطلاع یافتن سریع و صحیح از مشخصات و قیمت خودروها را دارد، جست‌وجو کنیم به نتایجی از لحاظ قیمت می‌رسیم که برای بخش عمده‌ای از جامعه رویایی است.یک دستگاه پورشه خریدن معادل یا بیش از تمام دارایی‌های خیلی از خانواده های ایرانی است. به طور مثال علاقمندان پول‌دار و عاشق یک خودروی سوپر اسپرت در ایران حاضرند، چند صد میلیون بیش از یک میلیارد تومان، هزینه کنند تا یک دستگاه پورشه کایمن داشته باشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پورشه پورشه کیمن قیمت پورشه بازار خودرو افزایش قیمت بنزین حملات غزه رمز یکبار مصرف کارت سوخت بانکی مهدی تاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده
  • معمای بنزین در ایران
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • ببینید | سقوط هولناک کانتینر روی سقف یک خودرو
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!
  • (تصاویر) هونگچی؛ خاص‌ترین خودرو نمایشگاه پکن
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • (تصاویر) دستگیری سارقان حرفه‌ای خودرو
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود