Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با اشاره به قانون تقسیمات کشوری گفت: باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف اراضی، حریم و مرز سیاسی شهرستان ری و پاکدشت اقدام شود. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، انوشیروان محسنی بندپی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه عدم جامع‌نگری در گذشته و خشکسالی‌های پیاپی سبب مهاجرت بسیاری از کشاورزان شده است اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی با بهره 4 درصد اختصاص پیدا کرده که تاکنون منجر به افزایش 30 درصدی اشتغال روستایی شده است.

وی بیان کرد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز و انحراف مسیر رودخانه باید کنترل شود، باید جدیت به خرج داد و تعارفات را کنار گذاشت که اگر سُستی و سهل‌انگاری صورت پذیرد عواقب خطرناک به همراه دارد.

استاندار تهران سپس با اشاره به ضرورت اجرای طرح کاداستر در جهاد کشاورزی افزود: در دماوند در 100 هکتار از اراضی ملی ساخت‌وساز انجام شده است که در حال حاضر جلسه شورای تأمین پیگیر این موضوع است.

تهران| طرح کاداستر در 1800 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهارستان اجرا می‌شودطرح کاداستر در 70 هزار هکتار از اراضی ملی استان تهران اجرا شده استتهران|افزایش 20 درصدی ویلاسازی‌های غیرمجاز در دماوند

محسنی بندپی تصریح کرد: چهار شهرستان پاکدشت، ورامین، قرچک و پیشوا شرایط و ویژگی‌های خاصی دارند چرا که 44 درصد اراضی کشاورزی و 26 درصد جمعیت روستایی در این مناطق ساکن هستند که باید شرایطی ایجاد شود که اراضی حفظ و زمینه اشتغال روستائیان فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه سند توسعه استان و شهرستان‌ها براساس مزیّت‌های نسبی آماده شده است افزود: فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت باید گزارش دوره‌ای در مورد تحقق این اسناد ارائه دهند همچنین در جلسات بعدی مروری بر مصوبات قبلی و میزان تحقق آن‌ها انجام می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه هر دستگاهی که نماینده‌ای را در جلسات شورا می‌فرستد باید نماینده دارای اختیارات تام باشند گفت: در سال رونق تولید باید شرایطی فراهم شود که براساس مزیّت‌های نسبی در هر شهرستان بتوان به سمت اجرایی شدن این شعارها حرکت کرد.

محسنی بندپی اظهار داشت: باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف اراضی، حریم و مرز سیاسی شهرستان ری و پاکدشت اقدام شود چرا که قانون سال 62 تقسیمات کشوری و 82 تعاریفِ حریم و محدوده، مبنای عملیاتی است که باید تا پایان تیرماه این مرز و حریم مشخص شود.

وی سپس به ضرورت حضور نمایندگان شهرداری تهران در جلسات شورای برنامه‌ریزی اشاره کرد و افزود: شهرداری تهران مکلف است پرونده‌های تغییر کاربری را از شورای توسعه بگذراند و اگر این امر اجرایی نشود در شورای تأمین این موضوع را پیگیری می‌کنیم همچنین شهرداران، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در مورد قانون تغییر کاربری قانون که مظلوم واقع شده باید فعال شوند.

استاندار تهران بیان کرد: تا زمانی که شهرک صنعتی قرچک باز تعریف و کاربری آن مشخص نشود مجوز شهرک صنعتی جدید داده نمی‌شود همچنین وضعیت دهکده سفال قرچک نیز براساس اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال باید پیگیری شود.

محسنی بندپی ادامه داد: در ورامین بیشترین اراضی کشاورزی، باغی و روستایی وجود دارد که باید صیانت شود و نسبت به بهره‌گیری از مزیّت‌های نسبی، تغییر الگوی کشت و مقابله با نشست زمین و کویرزایی اقدام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خروجی سد لتیان به ماملو به حدی است که سبب تقویت سفره‌های زیرزمینی می‌شود، همچنین در مورد پیشوا نیز با توجه به شرایطی که در شهرک صنعتی وجود دارد باید به سمت صنایع تبدیلی کشاورزی سوق پیدا کرد.

انتهای پیام/ ت

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان

بیست‌وهشتمین سفر شهرستانی استاندار اصفهان و شورای اداری استان به شرق شهرستان اصفهان از ساعات ابتدایی صبح امروز پنجشنبه کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حضور در گلزار شهدای براآن جنوبی و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، بازدید از محور ورودی اشکاوند و محور دشتی، حضور در کبوترآباد، کاروانسرای شهر زیار و محل احداث کلانتری، کوره‌های گچ، مزرعه گورت، رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان، مسکن مهر و اقدام ملی قهجاورستان، دیدار با منتخبان و مؤثران فرهنگی و اجتماعی شرق شهرستان اصفهان، دیدار مردمی و برگزاری شورای اداری استان و شهرستان (ویژه شرق شهرستان اصفهان) از جمله برنامه‌های استاندار اصفهان در این سفر شهرستانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این بازدیدها استاندار اصفهان را همراهی خواهد کرد، همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در نشست با منتخبان و موثران فرهنگی و اجتماعی شرق شهرستان اصفهان حضور خواهد داشت.

کد خبر 747762

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل استاندار لرستان برای تکمیل ساختمان استانداری
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود