Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی و مدیر گمرک مشهد گفت: بکارگیری افراد ناکارآمد در سیستم های تخصصی مخالف با شعار رونق تولید است و تاکنون چند کارمند متخلف در گمرکات استان به واحد تخلفات اداری گمرک کشور معرفی شدند.

امید جهانخواه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: یکی از مواردی که گمرک ایران به شدت آن را پیگیری می کند،  مقابله و برخورد با فساد است و سامانه جامع امور گمرکی و کارشناس مجازی یکی از مواردی است که برای جلوگیری از فساد و عدم برقراری رابطه  بین ارباب رجوع و کارمندان گمرک طراحی و در حال اجرا می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اساس قانون امور گمرکی بر مبارزه با فساد است، تصریح کرد: درعین حال نمی توانیم ادعا داشته باشیم که  فساد در گمرک به صفر رسیده ، بلکه با اقداماتی که انجام شده است،توانسته ایم آن را کاهش داده و از فساد سازمان یافته جلوگیری کنیم .

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی  و مدیر گمرک مشهد افزود: تمام فرآیند های کاری گمرکات استان خراسان رضوی توسط واحد های حراست و  بازرسی و همچنین شخص خودم ،مورد بررسی قرار می گیرد و در جلساتی که با عنوان  ارتقائ سلامت اداری در گمرکات استان برگزار می گردد، مبارزه با فساد با جدیت رصد می شود  .

وی  با بیان اینکه فساد و  رانت سازمان یافته ای  در گمرکات استان تاکنون گزارش نشده است،  ادامه داد: در این جلسات ،  تخلفات صورت گرفته مورد بررسی قرار می گیرد  و حتی تاکنون در این باره افرادی به تخلفات اداری گمرک کشور معرفی شده اند که از جمله تخلفات افراد معرفی شده،  گم کردن عمدی و یا سهوی پلمب گمرکی و همچنین عدم دقت لازم در ارزیابی کالاها هنگام ورود و یا خروج بوده است.

جهانخواه ادامه داد: بکارگیری افراد ناکارآمد در سیستم های تخصصی مخالف با شعار رونق تولید است، از این رو در برخورد با متخلفین نباید تبعیضی صورت بگیرد و اطلاع‌رسانی درباره فساد باید با شفافیت به جامعه مطرح شود.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فساد گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران در دیدار روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور بر تداوم همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجهیز گمرکات کشور به دستگاه‌های آشکارساز کامیونی تاکید کرد.

در این دیدار رئیس کل گمرک با اشاره به دشواری شرایط کار کارکنان گمرک در مناطق مرزی و محروم بر ضرورت تجهیز اماکن گمرکی تاکید و خواستار حمایت جدی از گمرک در تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شد.

وی با اشاره به حجم کالاهایی که از مناطق آزاد و ویژه به گمرکات داخلی ترانزیت می‌شود، تجهیز متناسب و همسطح تمام گمرکات را در جهت ساماندهی تجارت کشور یک ضرورت برشمرد.

رئیس کل گمرک ایران گفت: وضعیت گمرکات خصوصاً در نواحی مرزی می‌بایست متناسب با حجم تجارت خارجی کشور ارتقا یابد و این امر نیازمند توجه و حمایت جدی نهادهای تصمیم‌گیر است.

رضوانی‌فر تاکید کرد: در گمرکات کشور در دو سال گذشته به اندازه تمام مدت زمان قبل از آن، دستگاه آشکارساز کامیونی نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. با این‌حال گمرک کماکان نیازمند تجهیز به دستگاه‌های آشکارساز است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور نیز در این دیدار از تبیین نیازمندی‌های اساسی کشور استقبال کرد و افزود: این تبیین چنانچه منطقی و مستدل مطرح شود می‌تواند به یک گفتمان در محافل مدیریتی کشور تبدیل شود و قابلیت تحقق آن را افزایش دهد.

دهقانی فیروزآبادی همچنین بر تداوم حمایت از گمرک در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده آن و تجهیز گمرکات کشور تاکید کرد.

کد خبر 6094857

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند