Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، نشست مشترک کارگروه تنظیم بازار استان و کمیته نظارت بر عرضه کالاهای اساسی به ریاست "سیدمسعود عظیمی" سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مسئولان قضایی استان و اعضای این کارگروه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.‌

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در این نشست، گفت: نظارت و تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان بسیار اهمیت دارد و لازم است کالاهای ضروری مردم در این ماه با قیمت مناسب تأمین و عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سیدمسعود عظیمی" ‌ادامه داد: باید به کسبه با انصاف احترام گذاشته و از آنها تقدیر شود و با گران فروشان، دلالان و متخلفین نیز به شدت برخورد قانونی صورت گیرد.

‌وی افزود: لازم است در جلسات کارگروه تنظیم بازار استان و نظارت بر عرضه کالاهای اساسی عدد و رقم‌ها و افزایش و کاهش قیمت‌ها به طور شفاف به بحث گذاشته شود و تصمیم گیری های ما در این جلسات بر اساس آمارها و تحلیل‌های دقیق باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه در برخی خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در استان با افزایش قیمت روبرو بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: مردم اصلاً نمی‌توانند تحمل کنند که کالاهای اساسی آنها بالاتر از قیمت‌های مصوب در بازار عرضه شود.

عظیمی از اداره کل بازرسی استان و تمام نهادهای نظارتی و دستگاه‌ها خواست به کمک دولت بیایند و به ویژه در ماه مبارک رمضان چتر نظارتی گسترده‌تر شود تا کالاهای اساسی مردم با قیمت مناسب‌تر و کیفیت بالاتر در بازار عرضه شود.

وی با تاکید بر اصلاح فرآیندها در رابطه با تنظیم بازار استان از جهاد کشاورزی و تعاون روستایی استان خواست تا یک هفته آینده مکانیزم‌های خود را برای عرضه مستقیم کالاها در شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌ها ارائه دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در پایان سخنان خود شهرداری‌های استان را مکلف کرد تا برای تنظیم بازار بهترین مکان‌هایشان را بنا بر اعلام نیاز دستگاه‌ها در اختیار دستگاه‌های اجرایی و اصناف قرار دهند تا با کمک آنها کالاهای اساسی مردم به طور مناسب‌تری عرضه شود.

گفتنی است در این جلسه "محمدرضا علمدار یزدی" رئیس سازمان، صنعت معدن و تجارت گزارشی از وضعیت قیمت کالاهای اساسی  ‌مردم استان ازجمله قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، شکر، برنج، ‌خرما، ‌میوه و سبزیجات و زولبیا و بامیه ارائه داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنج رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت شکر ماه رمضان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد