Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:34:53 GMT

تحلیلگر صهیونیست: حماس برای جنگ آینده آماده است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۸۸۵۹

تحلیلگر صهیونیست: حماس برای جنگ آینده آماده است

بیروت- ایرنا - تحلیلگر امور عربی پایگاه صهیونیستی والاه تاکید کرد، درگیری اخیر در غزه نشان داد که توان نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیشرفت کرده است و همگی نشانه ها حاکی از آمادگی حماس برای جنگ آینده است.

به گزارش ایرنا، 'آوی ایسسخاروف' در اظهاراتی که در خبرگزاری لبنانی العهد منتشر شد، افزود: موشک های مرگبار حماس بارها نشان داد که قادر به غلبه بر سامانه گنبد آهنین (سیستم دفاع موشکی آمریکایی در سرزمین ای اشغالی) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اذعان کرد که این موشک ها همچنین از آسیب رسیدن به عناصر حماس جلوگیری کرده که همگی نشان دهنده آمادگی این گروه برای جنگ آینده است.
این تحلیلگر صهیونیست تصریح کرد که با وجود آتش بس و پایان درگیری ها هنوز اسراییل دلایل بسیاری برای نگرانی دارد.
ایسسخاروف تاکید کرد: حماس راه های دفاع را آموخته و نیروهای آن همواره آماده هستند و مسوولان آن نیز در عملیات متحمل تلفات نمی شوند.
وی ادامه داد: مسوولان حماس در زمان تشدید عملیات بلافاصله در تونل های حماس در نوار غزه زیر زمین مخفی می شوند حتی توان پرتاب و شلیک آنها و سامانه کنترل و تسلط آن بسیار توانمند بوده و همه این امور هشدارهایی به طرف اسراییلی است.
این تحلیلگر صهیونیست اعتراف کرد : به نظر می رسد چه بسا از طرف اسراییل امکان دستیابی به یک توافق با حماس وجود داشته باشد اما این موضوع به منزله ضعف برای اسراییل تفسیر می شود.
وی در پایان آتش بس برقرار شده در فلسطین اشغالی را شکننده خواند.
پیشتر برخی گروه های مقاومت در فلسطین اعلام کرده بودند که در صورت آغاز دوره جدید درگیری ها، از تسلیحات جدید علیه رژیم صهیونیستی استفاده خواهند کرد.
در این دوره از درگیری ها، حماس و گروه های مقاومت علاوه بر شلیک 650 موشک و خمپاره از پهپاد و موشک های ضد زره «کورنت» برای هدف قراردادن اهداف نظامی رژیم صهیونیستی استفاده کردند.
دور جدید درگیری بین گروه های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی از عصر جمعه با حمله بالگردهای نظامی این رژیم به یک اردوگاه در غزه آغاز شد.
در جریان این حملات و بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون 31 فلسطینی به شهادت رسیده و 175 نفر نیز زخمی شده اند.
در همین حال، منابع رسانه ای فلسطینی بامداد امروز اعلام کردند که رژیم صهیونیستی تحت فشارهای افکار عمومی جهانی و میانجیگری مصر ناگزیر به آتش بس تن داده است.
خاورم*9366*1436*9241

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فلسطين رژيم صهيونيستي غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به بُعد تازه‌ای از اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی اذعان کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۳۰ نظامی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهان خود اعلام کرده‌اند که از دستورهای آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنند.

این گروه از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دلیل این اقدام و سرپیچی خود از دستورات فرماندهان صهیونیست را ناتوانی خود برای جنگ بیش‌تر عنوان کرده‌اند.

از سوی دیگر «یاییر لاپید» رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی بیان کرد: کابینه نتانیاهو باید میان بازگرداندن اسیران، و بن گویر و اسموتریچ انتخاب کند.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی تاکید کرد: بازگرداندن اسیرانی که کابینه در هفتم اکتبر در حقشان کوتاهی کرد با وجود اهمیت موضوع جنگ ما علیه حماس، از ورود به رفح مهم‌تر است.

گانتز همچنین بیان کرد: این کابینه اگر توافقی را که اسیران را بازگردانَد و از حمایت سرویس‌های امنیتی برخوردار باشد رد کند مستحق تداوم نخواهد بود.

این در حالی است که «بتسییل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به سرنگونی تهدید کرد.

اسموتریچ خطاب به نتانیاهو و با تهدید شدید وی بیان کرد: اگر حمله به رفح برای نابودی حماس لغو شود، کابینه‌ات شایستگی تداوم را نخواهد داشت.

کد خبر 6091396

دیگر خبرها

  • پیام مهم و معنادار شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای اسرائیلی + عکس
  • نتانیاهو: در حال حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • تحلیلگر صهیونیست: السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • تحلیلگر صهیونیست: جنگ علیه غزه باید متوقف شود/ حماس شکست نمی‌خورد
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس