Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیمی بر ضرورت توجه شهرداری ها به پسماند و مدیریت زباله تاکید کرد و گفت: در مدیریت پسماند ما در ابتدا باید فرهنگ سازی جداسازی از مبدأ را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، حسینعلی ابراهیمی امروز (16 اردیبهشت) در جلسه کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: در بحث مدیریت پسماند نیازمند فرهنگ سازی هستیم و صرفا با فرامین اداری نمی شود مشکلات را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه اگر به مدیریت پسماند و زباله ها توجه نکنیم عواقب آب به خود ما بر می گردد و در آینده دچار مشکل می شویم، تصریح کرد: بی توجهی به پسماند و رها کردن آن در طبیعت موجب بروز مشکلات زیست محیطی در کوتاه مدت و دراز مدت می شود.

 

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به ضعف در مدیریت پسماند در مازندران بیان کرد: باید قبول کنیم در مدیریت پسماند در مازندران مشکلات فراوانی داریم که همه ما باید برای برطرف کردن آن همسو شویم.

 

ابراهیمی بر ضرورت توجه شهرداری ها به پسماند و مدیریت زباله تاکید کرد و گفت: در مدیریت پسماند ما در ابتدا باید فرهنگ سازی جداسازی از مبدأ را انجام دهیم تا همه نهادها پای کار باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در مدیریت پسماند محیط زیست مازندران مهم است و نباید جنگل های استان آسیب ببینند، خاطرنشان کرد: مازندران استانی با میلیون ها مسافر است و به همین خاطر مشکلات زباله دارد اما با کمک دولت باید این مشکلات ملی دیده و برطرف شود.

 

ابراهیمی با گلایه از دولت در عدم تخصیص اعتبارات لازم برای مدیریت پسماند استانهای شمالی در سال گذشته، عنوان کرد: برای سال جاری هزار میلیارد تومان بودجه برای مدیریت پسماند نیاز است.

 

وی تصریح کرد: شهرداری ساری بحث تفکیک زباله از مبدأ را به خوبی در دست اقدام دارد و این مسئله باید برای سایر شهرها الگو قرار گیرد.

پایان پیام/508

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان مجلس سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مسجد برنامه های ماه رمضان خبرگزاری شبستان مراسم افتتاحیه اردبیل گرانی محیط زیست مازندران تفکیک پسماندها از مبدا مدیریت پسماند پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۹۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد  و بنا براعلام روابط عمومی شهرداری یزد، بسیاری از پاکبانان حین جمع آوری زباله به دلیل وجود اشیاء نوک تیز و برنده در زباله‌ها مثل شیشه خرده یا سرنگ با جراحت روبه‌رو می‌شوند .
بر اساس گزارش برج مراقبت شهرداری یزد در شب گذشته متأسفانه به دلیل عدم تفکیک شیشه شکسته از زباله‌ها و بی توجهی بعضی از شهروندان، منجر به آسیب جدی و زخمی شدن شدید یکی از پاکبانان زحمتکش و خدوم از ناحیه ساق پا شده است.
متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد موارد متعددی از بریدگی دست و پای پاکبان‌ها با خورده شیشه به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و تفکیک در مبدأ توسط همشهریان گرامی، هستیم.
بدینوسیله از شهروندان عزیز یزدی درخواست می‌شود با جدی گرفتن مبحث تفکیک زباله در مبدأ، ضمن حفاظت از پرسنل زحمتکش پاکبان، در نگهداری و حفاظت محیط زیست هم نقش موثری ایفا کنند.
شهروندان برای ریختن زباله‌های نوک تیز و برنده به درون کیسه زباله، ابتدا آنها را در جعبه‌های کاغذی یا پلاستیکی گذاشته و سپس درون کیسه زباله قرار دهند.
همچنین یکی دیگر از راهکارها، قراردادن خورده شیشه در چند لایه روزنامه و یا مقواست، این کار سبب می‌شود تا پاکبانان دچار صدمه و جراحت نشوند.

دیگر خبرها

  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود