Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@07:23:06 GMT

شهردار تهران: مجردها بیشترین ساکنان نواب هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۹۲۵۵

به گزارش فارس پیروز حناچی شهردار تهران عصر امروز در مراسم پنجاهمین سال تاسیس سازمان نوسازی شهر تهران که در محل باغ موزه دفاع مقدس و با حضور اسلامیان وزیر راه و شهرسازی و محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: از سازمان نوسازی که فرصتی فراهم کردند تا تجربیات این سازمان بررسی شود تقدیر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قانون نوسازی شهر تهران در سال ۴۷ به تصویب رسید و دهه پنجاه دوران پرباری برای شهر بوده است زیرا نظم و‌ نسخ در این سالها به حوزه شهرسازی آمده است.

حناچی گفت: وقتی که صحبت از شهر می شود معمولا از بافت شهری نام می بریم و بافت آنچه در علم شناخته می شود موجودی زنده و متشکل از سلولها است و سلولهایی که می‌میرند و دوباره سلولهای جدیدی ساخته می شوند.

وی ادامه داد: قبل از پروژه نواب در مباحث دانشگاهی اتصال چمران به سایر بزرگراه ها نادیده گرفته می شد و کاری غیرعملی شناخته می شد اما ما نواب را ساختیم و کار بزرگی هم برای اولین بار شکل گرفت.

شهردار تهران گفت: مطالعه ای که در خصوص نواب شده است نشان داد که میانگین استقرار خانواده ها در این منطقه ۳ تا ۵ سال است.

وی ادامه داد براساس آمار عموما مجردها و کارمندان دولت در آن زندگی می‌کنند و از داخل نواب به طور کلی کیفیت زندگی بیرون نمی آید.

حناچی افزود: از تجربه نواب باید درس گرفت و البته درس هم گرفته ایم و امروز می‌دانیم که بدون توجه به منافع ذی نفعان نمی شود کاری را انجام داد.

وی گفت: در کشور تجربیات زیادی را پشت سر گذاشتیم و تلاش شد درس بگیریم برای مثال در حادثه پلاسکو ما درس بزرگی گرفتیم و با گزارش ملی تولید شده توانستیم آمادگی خودمان را برای برخی حوادث بالا ببریم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بعد از زلزله بم این سوال پرسیده شد که اگر زلزله ای مشابه در سایر کشور رخ بدهد چه بلایی سر کشور می آید البته زلزله بم جز زلزله های نادر بود.

شهردار تهران گفت: تجربه بم تکان دهنده بود و حرکتی که بعد از آن آغاز شد و کمک دولتی اختصاص یافته ناشی از تجربه بم بود البته در کل دنیا همین تجربیات وجود دارد.

وی افزود: بررسی گسلهای تهران حکایت از آن دارد که زلزله ناشی از گسل جنوبی تهران خرابی و کشتار بزرگتری را رقم خواهد زد که البته بخشی از آن به دلیل بافت فرسوده جنوب تهران است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود اسماعیل بیگی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر از تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندار و اعضای این ستاد در اسلامشهر قدردانی کرد و گفت: اسلامشهر و یکی دیگر از شهرستان‌های استان سال گذشته بیشترین نذورات را در امر بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند که قابل تقدیر است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران با بیان اینکه مؤسس ستاد بازسازی عتبات عالیات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: با همت این شهید والامقام اقدامات بسیاری توسط این ستاد در سال‌های گذشته صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر توسعه حرم حضرت سیدالشهداء (ع) در حال انجام است و مردم می‌توانند در این پروژه مشارکت داشته باشند.

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه حجت الاسلام سراقی رئیس ستاد بازسازی اسلامشهر به ارائه گزارشی از اقدامات این ستاد در سال گذشته جهت جمع آوری نذورات مردم شهرستان پرداخت.

کد خبر 6088706

دیگر خبرها

  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد