Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:36:14 GMT

ابلاغ دستورالعمل توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۹۵۷۰

ابلاغ دستورالعمل توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی را برای اجرا به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابلاغیه سید عباس صالحی آمده است: در اجرای بند 5 از ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تمرکز، توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی، دستورالعمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی از مشارکت مسئولانه اهالی رسانه، خانه‌های مطبوعات و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در تنظیم این دستورالعمل قدردانی می‌کند.
بسیاری از نقطه‌نظرات اعلامی کارشناسان و اهالی مطبوعات در متن نهایی دستورالعمل، اعمال شده است.
متن کامل دستورالعمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی، در نشانی https://press.farhang.gov.ir قابل دریافت و مشاهده است.
به گزارش ایرنا، اداره تمرکز و توزیع آگهی‌های دولتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی اطلاعیه و فراخوانی در سال 97 ضمن انتشار «دستورالعمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی» در اطلاعیه‌ای از صاحب‌نظران و فعالان عرصه رسانه خواست نظرات و پیشنهادهای خود درباره این دستورالعمل را تا اول اسفند، ارائه کنند.
بند پنجم از ماده دو قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین ضوابط توزیع و نشر انواع آگهی‌های دولتی در داخل و خارج از کشور را از وظایف این وزارتخانه دانسته و بر تمرکز این امور در آن تصریح کرد.
همچنین هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری نیز به موجب دادنامه بیستم آبان 97 بر این موضوع صحه گذاشت.
بر این اساس دستورالعمل اجرایی توزیع و انتشار این آگهی‌ها، به شرح پیوست ابلاغ شده و تمامی دستگاه‌های اجرایی و همچنین نشریات دارای مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات مکلف به اجرای این ضوابط شدند.
فراهنگ ** 1355 ** 9246 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه ابلاغ دستورالعمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص ممنوعیت رشوه، سوء استفاده از مقام اداری و دریافت هر گونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه متذکر شد.

به گزارش ایسنا، در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هر گونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذیربط خود تخلف محسوب می‌شود.

همچنین طبق این بخشنامه، بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند.

سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحدهای تابعه، تاکید کرد که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید جهت طی مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی معرفی شوند.

بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان و تاکید کرده که در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901677

دیگر خبرها

  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور: گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی