Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران افزود: ما وارث شرایط کنونی هستیم که اگر اجازه دهیم همین وضعیت ادامه یابد با موقعیت بحرانی و حساسی مواجه خواهیم شد از همین رو باید به اصلاح این وضعیت پرداخت و از تداوم آن جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه وظیفه ما اجرای قانون است، خاطرنشان کرد: اگر در گذشته نگاه مبتنی بر قانون وجود داشت، مشکلات کنونی استان تهران به حداقل می رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محسنی بندپی ادامه داد: بسیاری از روستاییان و کشاورزان به سبب کمبود بارش ها، تاب شرایط اقتصادی محیط زندگی خود را نداشتند و به این استان با هدف یافتن شغل و امرار معاش مهاجرت کرده اند.
استاندار تهران گفت: اکنون این استان در امکانات آموزشی، بهداشتی و فرهنگی به علت مهاجرت های روی داده، در سطح غیر قابل قبولی قرار دارند و به مشکلی اساسی برای مسئولان استان تهران تبدیل شده اند.
وی یادآورشد: با دستور رهبر معظم انقلاب 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی روستاییان اختصاص یافته است و امید می رود بتواند در بازگشت آنان به خانه و کاشانه خود موثر باشد.
محسنی بندپی اظهار داشت: پیگیری همین سیاست در سال گذشته موجب افزایش 30 درصدی اشتغال روستاییان شد و اکنون باید کمک کرد تا با نگاه عادلانه ای در توزیع خدمات، زمینه بازگشت آنان به روستاها فراهم شود.
استاندار تهران به بررسی سند آمایش سرزمین منطقه پنج این استان برای چهار شهرستان پیشوا، ورامین، ری و قرچک اشاره کرد و گفت: 44 درصد زمین های کشاورزی و 26 درصد جمعیت روستایی استان در همین منطقه قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: باید شرایطی را فراهم ساخت که هم از اشتغال روستاییان صیانت و هم زمین های کشاورزی این مناطق حفظ شود.
محسنی بندپی اضافه کرد: سند توسعه شهرستان های استان بر مبنای مزیت های همان شهرستان تدوین شده است و فرمانداران ملزم به عملیاتی کردن این سند هستند.
استاندار تهران به مشکل مطرح شده در خصوص حریم شهرستان های پاکدشت و ری اشاره کرد و خواستار تسریع در تدوین طرح جامع قیام دشت و فرون آباد شد.
** راهبردهای کلان بر اساس ظرفیت ها طراحی شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز در ادامه این جلسه گفت: در طرح آمایش سرزمینی باید راهبردهای کلان را بر اساس ظرفیت ها و جمعیت مطرح کنیم.
محمد تقی زاده افزود: در مقیاس محلی طبق قانون مصوب سال 84 محدوده و حریم شهرها همزمان با توسعه شهرها باید مشخص شوند و خلاهای موجود نیز بر اساس سند آمایش سرزمین در اسناد محلی اصلاح شود.
وی تاکید کرد: در نقاطی که زمین ها و حرایم شهرها تداخل دارند باید به مصوبات شورای برنامه ریزی شهرستان ها مراجعه و این مسائل را حل کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: در استان ها ذیل بند 2 قانون 99 شهرداری ها که شهر تهران در آن استثنا شده تخلف در ساخت و سازها باید در کمیسیون ماده 100 مطرح شود اما در پایتخت شهرداری نیازی به طرح تخلف در ساخت و ساز در این کمیسیون ندارد و می تواند برای قلع و قمع بناها اقدام کند.
تقی زاده اظهار داشت: آنچه که باید به عنوان راهبرد در سند آمایش مطرح شود این است که بتوانیم از این پس طرح های عمران شهری را مکلف به تبعیت از این سند کنیم تا در اجرای طرح های خود آن را ملاک عمل قرار دهند.
رئیس شورای اسلامی استان تهران نیز در ادامه این جلسه بر لزوم تعیین میزان انحراف شهرداری ها از طرح های تفصیلی شهرها تاکید کرد و گفت: باید متوجه بود که استقرار بیش از پیش صنایع، مهاجرت روز افزون به این استان را به دنبال دارد و در پی این مهاجرت نیاز به خدمات زیر ساختی و مسکن هم افزایش می یابد.
الهام فخاری خواستار جدیت در برخورد با تخلف در ساخت و سازها و تجاوز به حریم شهرها شد و تصریح کرد: چند درصد از احکام قلع و قمع صادر شده کمیسیون ماده 100 در این زمینه، عملیاتی شده است؟
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در ادامه این جلسه وضعیت آلودگی مناطق جنوبی و جنوب شرقی این استان را وخیم تر از منطقه عسلویه اعلام کرد و افزود: در این مناطق شرایط مهاجرت فراهم است و مدیران نیز قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری را رعایت نمی کنند.
کیومرث کلانتری به تولید روزانه یک هزار و 700 تن پسماند صنعتی در مناطق جنوبی استان تهران اشاره کرد و 270 تن آن را پسماندهای ویژه صنعتی برشمرد که نیازمند تمهیدات خاص برای امحا هستند.
وی در پاسخ به گلایه فرماندار پاکدشت مبنی بر لزوم دریافت مجوز محیط زیست در شهر برای هر نوع ساخت و سازی اعلام کرد: این مناطق حفاظت شده پاکدشت نبوده که وارد حریم زندگی مردم شهر شده است بلکه ساخت و سازهای شهری در حریم منطقه حفاظت شده رخ داده است.
کلانتری ادامه داد: نباید در مواجه با هر مساله ای ابتدا توجه به محیط زیست را به کناری گذاشت و آن را مانع توسعه قلمداد کرد.
تهرام/3001//6139
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان تهران پایتخت جلسه شورای برنامه ریزی شهرداری مهاجرت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، وزیر کشور ظهر پنج شبه با همراهی علیرضا فخاری استاندار تهران و احمد قیومی فرماندار تهران و معاونین استاندار و شهردار منطقه ۱۸ و برخی دیگر از مسئولین شهری از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کردند.

بر اساس این گزارش وزیر کشور با هیأت همراه در مسجد صاحب الزمان (عج) این منطقه حضور پیدا کرده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم این منطقه قرار گرفتند.‌

گفتنی است که در این پروژه، بزرگراه شهید بروجردی واقع در منطقه ۱۸ تهران، انتهای آزادراه ساوه را به میدان فتح متصل و در نهایت به انتهای جنوبی اتوبان یادگار امام (ره) خواهد رسید.

کد خبر 6088637

دیگر خبرها

  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران