Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@23:30:41 GMT

شبکه فاضلاب شهری رفسنجان ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۰۰۱۶

شبکه فاضلاب شهری رفسنجان ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی انارکی عصر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: پروژه‌هایی از جمله کارخانه‌های تولید قطعات پزشکی، داروسازی و پنج مگاواتی انرژی خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در سال‌های اخیر احداث شده است.

وی از وارد مدار شدن نیروگاه ۵۷ مگاواتی برق در رفسنجان در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: اخیراً پیشنهاد دادیم و تصویب شده که لوله ۲۶ اینچ نفت از بندرعباس به شرکت نفت رفسنجان منتقل و به مجموعه نفت این شهرستان اضافه می‌شود که زیرساختی برای مس و سایر صنایع پایین دستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اواخر سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی و ولی عصر (عج) رفسنجان اختصاص یافت و امسال رفسنجان در رابطه با جذب سهمیه قیر رایگان برای روستاها در استان کرمان بیشترین سهمیه را جذب کرد و رتبه اول استان را گرفت.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس همچنین بیان کرد: کلینیک تأمین اجتماعی رفسنجان در آینده نزدیک از کلنگ زنی می‌شود که برای احداث آن ۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

محمدی انارکی با اشاره به بازآفرینی روستاهای اودرج و داوران رفسنجان در راستای حفظ بافت سنتی و قدیمی بیان کرد: طرح احداث فیبر نوری اودرج و داوران با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیون تومان نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه برای احداث فاضلاب شهری رفسنجان ۷۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: منبع ۱۱۴ هزار مترمکعبی در قالب هشت سیلوی نگهداری اسید مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان احداث می‌شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ابراز داشت: از آنجایی که هر ساله قسمتی از محور رفسنجان به نوق دوبانده می‌شود و اعتباری برای آن تخصیص می‌یابد امسال برای دوبانده شدن بخشی از آن، ۱۰ میلیارد تومان هزینه و اعتبار اختصاص یافت.

محمدی انارکی بیان داشت: مجتمع مس سرچشمه اخیراً استخدام نیرو نداشته و برنامه ریزی خواهد شد سالانه ۲ مرتبه آزمون استخدامی برای این کارخانه انجام شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس همچنین در خصوص دستاوردهای سفر وزیر ارتباطات برای رفسنجان گفت: در بسیاری از نقاط مسیر رفسنجان تا کرمان قطعی خطوط موبایل وجود دارد و مسیرهای رفسنجان تا نوق، نوق تا انار و انار تا شهربابک نیز دارای همین مشکل است که برطرف می‌شود.

محمدی انارکی افزود: اجرای فیبر نوری مخابرات رفسنجان از مخابرات کرمان تا مخابرات رفسنجان در حال اجرا است و ۶۰ کیلومتر آن از مخابرات کرمان به رفسنجان انجام شده است. همچنین هفت هزار مشترک تلفن روستایی داریم و ۵۰۰ مشترک جدید روستایی نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

کد خبر 4610271

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع نمایندگان استان کرمان رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، صابر علیدادی گفت: باتوجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی خوزستان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان، همه تیم‌های عملیاتی و تجهیزات آبفا از دیروز در حال آماده باش هستند تا درصورت آب گرفتگی، کار تخلیه را با شدت بیشتری انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه پمپ‌های مکنده در مدار فعالیت قرار دارند، افزود: همچنین پمپ‌های اس دی، ماشین آلات رفع انسداد، مکنده‌ها و دیزل ژنراتور‌ها نیز فعال هستند.

خسارت ۸ هزار میلیاردی دفع آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب اهواز

علیدادی ادامه داد: ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب برای کمک به دفع آب‌های سطحی در آماده باش کامل هستند، هر چند ورود روان آب‌ها به شبکه فاضلاب موجب خسارت به شبکه می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان می‌گوید: در بارندگی‌های قبلی، ۸ هزار میلیارد ریال به شبکه فاضلاب، پمپ‌ها و ماشین آلات ما خسارت وارد شد که تاکنون ردیف بودجه‌ای برای این موضوع تعریف نشده است.

علیدادی گفت: همه تلاش خود را برای دفع فاضلاب در اهواز انجام می‌دهیم تا به شهروندان آسیبی وارد نشود.

بر اساس گزارش هواشناسی بیشترین شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شرقی، شمال ِشرقی و شرقی و شمالی خواهد بود، همچنین ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی