Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس جمهور، اجرای توافقات میان تهران – بغداد را گامی ارزنده در مسیر توسعه شتابان روابط دو کشور دانست و تاکید کرد که تلاش در مسیر ارتقاء و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور، خواست دو ملت ایران و عراق است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در تماس تلفنی "برهم صالح" رئیس جمهور عراق با وی، ضمن ابراز خرسندی از تقویت امنیت، ثبات و اتحاد در کشور همسایه عراق، گفت: ما با همه توان به دنبال آن هستیم که روابط دوستانه را تعمیق بخشیم و توافقات مشترک، هر چه سریعتر اجرایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور نیز ضمن تبریک متقابل ماه مبارک رمضان به رئیس جمهور، دولت و ملت عراق، تصریح کرد: دو کشور در عمده مسایل حساس منطقه و بین المللی نظرات مشابهی دارند و امیدوارم بتوانیم در سایه تعاون و همکاری مشترک، شاهد توسعه منطقه و روابط نزدیکتر دو کشور دوست ایران و عراق باشیم.

روحانی همچنین به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و اظهارداشت: این تجاوزات رژیم صهیونیستی هر روز تداوم می‌یابد و ضروری است کشور‌های اسلامی در این زمینه بیشتر فعال شوند و مانع تجاوزات این رژیم شوند.

رئیس جمهور همچنین به اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در منطقه و از جمله ایجاد مشکل در مسیر صادرات نفت ایران اشاره کرد و گفت: همه کشور‌های منطقه باید شرایط حساس کنونی را درک کرده و با همکاری یکدیگر مانع از زورگویی‌های آمریکا با هدف ایجاد بی ثباتی در منطقه شوند.

روحانی تاکید کرد: این اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در منطقه بی تردید به ضرر مردم منطقه و حتی ملت آمریکا خواهد شد.

رئیس جمهور عراق نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به روحانی، دولت و ملت ایران گفت: روابط ایران و عراق متکی بر بنیان‌های استوار تاریخی و فرهنگی و منافع مشترک دو ملت بنا شده است و ما مصمم به توسعه این روابط هستیم.

برهم صالح اظهارداشت: تلاش ما برای بهبود روابط دوجانبه براساس توافقات خوب میان دو کشور، کمترین کاری است که ما می‌توانیم برای خدمت به کشور‌ها و ملتهایمان انجام دهیم.

وی وضع کنونی در منطقه را نگران کننده خواند و افزود: ما بار‌ها صراحتا مواضع خود را در خصوص مسایل منطقه اعلام کرده ایم. عراق مخالف هر گونه تنش زایی در منطقه است و و هرگز نمی‌پذیرد مردم همسایه، مسلمان و برادر ایران، با کمترین آسیب و آزاری مواجه شوند.

رئیس جمهور عراق همچنین مواضع ایران و عراق را در بحث فلسطین یکسان دانست و گفت: وظیفه ما به عنوان رهبران کشور‌های اسلامی، یاری ملت مظلوم فلسطین و پایان دادن به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روحانی عراق امنیت رژیم صهیونیستی توافقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

آیت الله رئیسی در نشست مشترک هیات دولت و استانداران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات شاهد تحقق ۴ مولفه بودیم که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند یعنی امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات.

وی افزود: در دور اول شاهد انتخاباتی بودیم که کاملاً رقابتی بود. دارای امنیت بود و در عین حال سالم و مشارکتی برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران مرحله اول انتخابات تشکر کنیم و ان شاءالله برای مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در کشور تاکید کرد: در خصوص مساله امنیت باید از همه حافظان امنیت کشور تشکر کنم و تاکید کنم که دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

آیت الله رئیسی در خصوص موضوع شعار سال نیز عنوان کرد: در خصوص مساله شعار سال و جهش تولید باید تاکید کنم که همه بخش‌ها لازم است برنامه داشته باشند. بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن، شرکت‌های دانش بنیان، خدمات، انرژی و … باید اینگونه باشند و هیچ بخشی از کشور نباید در سال جهش تولید بدون برنامه باشد و این برنامه هم باید به صورت کلان و هم به صورت اقلیمی و استانی باشد.

وی ادامه داد: هر کارخانه و کارگاهی باید صاحب برنامه باشد. کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های بزرگ در حوزه کاری مختلف باید برنامه در سال جهش تولید داشته باشند و مشخص باشد در این سال جدید چه اقدامات و الزاماتی را از جمله در بحث‌های مالی دارند، ضمن آنکه لازم است بانک‌ها نیز به آنها کمک کنند زیرا آنها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان