Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@16:56:26 GMT

فرماندار: با متجاوزان به معدن سرب اسفراین برخورد می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۰۵۸۱

فرماندار: با متجاوزان به معدن سرب اسفراین برخورد می شود

به گزارش ایرنا طاهر رستمی، دوشنبه در نشست شورای عشایر این شهرستان اظهار کرد: هجوم سودجویان برای برداشت از معدن سرب کشف شده در این منطقه، حرکت بدی را برای تخریب مراتع عشایر، منابع طبیعی و محیط زیست شکل داده است.
وی افزود: تاکنون این موضوع چندین بار در جلسات مختلف مطرح و پیگیری هایی برای جلوگیری از آن انجام شده و مقدار زیادی از ذخایر برداشتی توقیف و با متجاوزان برخورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رستمی با اشاره به بازدید اعضای شورای تامین و روسای ادارات مرتبط از این منطقه در هفته جاری، گفت: عزم جدی برای جلوگیری و پیشگیری از تخریب منابع طبیعی در این منطقه وجود دارد که در این خصوص نیازمند همراهی عشایر نیز هستیم.
وی با اشاره به نزدیک شدن زمان کوچ عشایر گفت: قطعا برای تامین امنیت این منطقه و مسیر تردد عشایر تمهیدات لازم اندیشیده شده تا عشایر مشکلی در کوچ خود نداشته باشند.
فرماندار اسفراین با بیان اینکه پیگیر تعیین تکلیف این منطقه معدنی هستیم، گفت: تاکنون نیروی انتظامی برخوردهایی در این زمینه داشته ولی به علت حجم بالای حضور افراد سودجو در منطقه، این برخوردها چندان سودبخش نبوده است.

*روزانه 300 تا 400 نفر اقدام به برداشت سرب می کنند
رستمی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش ها روزانه 300 تا 400نفر در این منطقه حضور می یابند، گفت: جلوگیری از ادامه این وضعیت، برنامه منسجمی نیاز دارد که در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.
وی افزود: پیگیری هایی برای ثبت معدن سرب کشف شده در این شهرستان صورت گرفته که به دلیل واقع شدن در حوزه استحفاظی محیط زیست، فعلا امکان ثبت آن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد.
رستمی گفت: برای تعیین تلکیف این موضوع پیگیری لازم در سطح استان و ملی در حال انجام است که یا باید این معدن از منطقه حفاظت شده خارج شود و یا حفاظت از ذخایر آن با مشارکت منابع طبیعی، محیط زیست و صنعت و معدن صورت گیرد.

* اسفراین خردادماه میزبان همایش ملی عشایر
فرماندار اسفراین گفت: اولویت تخصیص اعتبارات شهرستان در سال جاری حوزه راه و آب شرب و دام عشایر خواهد بود.
رستمی از برگزاری همایش ملی عشایر در نیمه دوم خردادماه در این شهرستان خبر داد و گفت: این رویداد می‌تواند در معرفی این شهرستان و ظرفیت‌های عشایری آن مؤثر باشد.
وی افزود: فعال شدن بوم گردی عشایری می تواند به رونق گردشگری شهرستان و اقتصاد عشایر منطقه کمک کند.
فرماندار اسفراین خواستار تعیین تکلیف سایت اسکان عشایر این شهرستان شد و افزود: امور عشایر و دستگاه های اجرایی مرتبط باید با تشکیل کارگروه در این خصوص اقدام کنند.

* خسارت 40 میلیارد ریالی سیل بهار به عشایر استان
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور عشایر خراسان شمالی نیز گفت: اسکان عشایر در سایت میاندشت گامی برای اجرای طرح تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز است.
رضا روشن ضمیر افزود: با اجرای این طرح، میزان تولید گوشت قرمز در استان افزایش می یابد و قیمت نهایی محصول تولیدی برای مصرف کننده نیز ارزان تر خواهد شد.
وی خسارت وارد شده ناشی از سیل اخیر به عشایر استان را حدود 40 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: عمده خسارتها در حوزه ابنیه و راههای عشایری است که نیاز است با توجه به نزدیکی کوچ بهاره، نسبت به تیغ زنی مسیرهای تردد آنان اقدام شود.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد که 11 درصد جمعیت آن را عشایر تشکیل می دهند.
5132/7189
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تامین امنیت دستگاه های اجرایی سازمان صنعت معدن و تجارت معدن نیروی انتظامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از دستگیری سارق سابقه‌دار با ۸ فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد روهنا در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در راستای طرح امنیت محله‌محور پلیس و در پی اعلام چندین فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی و اعلام نارضایتی شهروندان از قطعی تلفن‌ها و اختلال در اینترنت در سطح شهرستان اسفراین موضوع به صورت ویژه در دستورکارماموران تجسس کلانتری ۱۱ قرارگرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و گشت‌های نامحسوس موفق به شناسایی سارق سابقه‌دار در حین تخریب و سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی شدند، افزود: ماموران بلافاصله متهم را به همراه سیم سوخته دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین بیان اینکه متهم تاکنون به ۸ فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی در سطح شهرستان اعتراف کردند، عنوان کرد: اموال مکشوفه توسط نماینده اداره مخابرات شناسائی و با هماهنگی قضائی تحویل مالباخته شد

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • دستگیری سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین