Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ابتدای هفته جاری با برپایی مراسم اختتامیه در تالار وحدت برترین‌های خود را معرفی کرد. گروه فرهنگی   این جشنواره که دبیری آن را امین مختاری برعهده داشت بزرگداشت خود را به مسعود دلخواه کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر و کامران سپهران از استادان تئاتر اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مراسم امین مختاری وعده داد: تلاش می‌کنیم برای همه نمایش‌هایی که حتی خارج از مسابقه در جشنواره اجرا شدند، اجرای عموم و تهیه‌کننده بگیریم.در این مراسم اعلام شد که از این به بعد بخش ترجمه به جشنواره افزوده می‌شود و عنوان جایزه آن «جایزه دکتر محمدرضا خاکی» خواهد بود.  برگزیدگان این جشنواره در بخش تیزر، عکس و پوستر به شرح زیر اعلام شدند: بخش عکس از پریناز صفویه برای brain wash و پریسا عباس‌زاده برای نمایش «ویتسک» تقدیر کرده و تندیس را به کیارش مصیبی برای نمایش «آئورا» داد.در بخش تیزر تندیس جشنواره به محمدرضا نوحی برای نمایش «دریم لند» تعلق گرفت و برگزیده بخش پوستر مریم برادران برای نمایش‌های «کاربن» و «مشق شب» معرفی شد.بخش نمایشنامه‌نویسی (جایزه اکبر رادی) از علی کرسی زر برای «فرایند» و سپیده قربانی برای «تخت طاووس» تقدیر کرده و تندیس جشنواره را به «مسأله تحمل‌ناپذیر وجود» نوشته امیر حمزه حیدری گرجی اهدا کرد.دربخش پژوهش (جایزه ناظرزاده) برگزیده نداشت اما از «خودآیینی تئاتر همچون مقاومت» نوشته نوید قویدل و «مفهوم جابه‌جایی قدرت در نمایشنامه‌های شکسپیر: مطالعه موردی شاه لیر، ژولیوس سزار و مکبث» نوشته احد خالقی تقدیر شد.بخش ترجمه نیز ضمن تقدیر از «پسر گمشده» ترجمه مهسا شیدانی، تندیس را به «داستان خانواده» ترجمه صدرا صباحی اهدا کرد.در بخش جشنواره جشنواره‌ها برگزیده‌ای معرفی نشد اما در بخش تجربه‌های اجرا تندیس به گروه نمایش «۲۲» به کارگردانی نیلوفر نقیب ساداتی رسید. تندیس طراحی صدا و موسیقی به محمدحسن مجدطاهری برای «آئورا» و تندیس طراحی نور به پدرام رضوانی برای «جانکاه» اهدا شد. در بخش طراحی لباس از سعیده خان‌بابایی برای «دریم لند» تقدیر شده و تندیس جشنواره به شادی ضیایی برای «مرفی» رسید.در بخش طراحی صحنه نیز از محمدرضا محمودی برای «پینوکیو» تقدیر شده و تندیس را پوریا اخوان برای «است» با خود برد.بخش نمایشنامه‌نویسی جایزه سوم و تقدیر به سیاوش حیدری برای «وحشی»، جایزه دوم و تقدیر به صبا نجاتی برای «دریم لند» و تندیس بخش نمایشنامه‌نویسی هم به پرنیا شمس برای نمایش «است» اهدا شد.جایزه سوم بازیگری زن را مهشید کاظمی برای «ناگهان هذا حبیب‌الله مات فی حب‌الله هذا قتیل‌الله مات بسیف‌الله»، جایزه دوم را یاسمن رسولی برای «است» و تندیس به شبنم دادخواه برای «آئورا» داده شد.جایزه سوم بازیگری مرد را نیز سپهر طهرانچی برای «فرانکنشتاین»، جایزه دوم را بردیا مشهودی برای «وحشی» و تندیس را مصطفی امیری برای «دریم لند» دریافت کرد. جایزه سوم و تقدیر بخش کارگردانی به امیر ساعتچی و حسین عباس‌پور برای «وحشی»، جایزه دوم به پرنیا شمس برای «است» و تندیس کارگردانی به مرتضی جلیلی دوست برای «دریم لند» اهدا شد. جایزه ویژه هیأت داوران و تندیس جشنواره نیز به نمایش «تئوریسین» به‌کارگردانی سیاوش حیدری تعلق گرفت.پنج نمایش «دریم لند»، «است»، «وحشی»، «مشق شب» و «پینوکیو» برای اجرای عمومی معرفی و نمایش «دریم لند» به‌عنوان بهترین نمایش جشنواره معرفی شدند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو

هفتادوهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لوکارنو» با اعطای جایزه یوزپلنگ افتخاری از «جین کمپیون» کارگردان مطرح استرالیایی تقدیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، این جشنواره مهم سوئیسی که به سینمای مستقل اختصاص دارد، ۱۶ آگوست طی مراسمی در فضای باز میدان «پیازا گراند» با هشت هزار صندلی، از «جین کمپیون» سینماگر مولف نیوزلندی تجلیل خواهد کرد.

همچنین فیلم‌های «فرشته ای در میز من» (۱۹۹۰) و «پیانو» (۱۹۹۳) به عنوان بخشی از بزرگداشت کمپیون در جشنواره لوکارنو به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ورایتی، جشنواره لوکارنو در بیانیه‌ای با اشاره به این که «کمپیون» اولین کارگردان زن برنده نخل طلای کن (برای فیلم پیانو) است، خاطرنشان کرد: «بیوگرافی جین کمپیون شامل اولین‌های قابل توجهی است. اولین زنی که دو بار در بخش بهترین کارگردانی در جوایز اسکار نامزد شد (یک بار برنده با فیلم "قدرت سگ" در سال ۲۰۲۱) و اولین فیلمسازی از نیوزلند که در جشنواره فیلم ونیز شرکت کرد و برنده شیر نقره‌ای ونیز برای بهترین کارگردانی شده است.

«کمپیون» طی ساخت ۹ فیلم بلند، چندین فیلم کوتاه و دو فصل از مینی سریال تلویزیونی «روی دریاچه»، خود را به عنوان یکی از معماران کلیدی تخیل سینمای معاصر تثبیت کرده است.

برناردو برتولوچی، کن لوچ، ژان لوک گدار، ورنر هرتزوگ، کلی رایکارد، جان واترز، مارکو بلوکیو و انیس واردا از دریافت کنندگان قبلی جایزه یوزپلنگ افتخارس لوکارنو هستند.

هفتاد و هفتمین جشنوار فیلم لوکارنو از تاریخ ۷ تا ۱۷ آگوست (۱۷ تا ۲۷ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود