Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:23:01 GMT

نفت سوزی خط 42 اینچ امیدیه مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۰۹۴۸

نفت سوزی خط 42 اینچ امیدیه مهار شد

اهواز- ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری درخصوص آخرین وضعیت آتش سوزی خطوط لوله آغاجاری گفت: تاکنون نفت سوزی خط 42 اینج امیدیه مهار شده ولی همچنان گاز مایع باقی مانده در خط 12 اینچ رو زمینی در حال سوختن است.

ابراهیم پیرامون شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این خط لوله برای ارسال نفت تولیدی میدان کرنج به پالایشگاه اصفهان استفاده می‌ شود که در هنگام فعالیت ایمن سازی به دلیل برخورد بیل مکانیکی، دچار نشت و آتش سوزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: علاوه بر آن خط لوله انتقال مایعات گازی که در مجاورت خط نفت قرار داشت نیز به دلیل نزدیکی به محل، دچار آتش‌ سوزی شد.
این مقام مسئول در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با تاکید بر اینکه آتش سوزی این خط انتقال نفت هم اکنون مهار شده است، گفت: فشار 300 psi این لوله انتقال گاز نسبت به ساعات اولیه رو به کاهش است.
پیرامون با اشاره به حضور نیروهای متخصص ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در محل حادثه، افزود: امکان عملیات آتش نشانی روی این خط انتقال گاز وجود ندارد به این دلیل که احتمال دارد پس از خاموش کردن حریق، گاز موجود به دلیل تراکم پذیری در فضای اطراف باعث حادثه دیگری شود.

** انتقال نفت و گاز بدون اخلال در حال انجام است
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری همچنین اظهار داشت: با وجود بروز این حادثه در خطوط، خللی در ارسال نفت و مایعات گازی به سمت پالایشگاه اصفهان و پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) ایجاد نشده است.
وی تصریح کرد: عملیات انتقال نفت و گاز هم اکنون از طریق خطوط جایگزین انجام می شود.
ظهر روز دوشنبه خط لوله 42 اینچ نفت نیوچم در مسیر امیدیه به تاسیسات مارون 2 در جنوب شرق خوزستان، هنگام تعمیرات در اثر برخورد لودر با این لوله نفتی دچار نشت و آتش سوزی شد.
آتش سوزی در پنج کیلومتری جاده امیدیه به اهواز رخ داده است.
شهرستان امیدیه در جنوب شرقی خوزستان و مرکز آن در فاصله 125 کیلومتری اهواز قرار دارد.
9931/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خطوط انتقال نفت و گاز آتش سوزي اميديه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر بنی تمیم پیش از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پرونده قاچاق یک هزار و ۴۰۰ لیتر نفت و گاز به ارزش ۴۲۰ میلیون ریال در شعبه ویژه به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان امیدیه رسیدگی شد.

رئیس تعزیرات حکومتی امیدیه افزود: شعبه با تحقیق‌های لازم، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده نیز متهم را به پرداخت ۸۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

بنی تمیم بیان کرد: شعبه در خصوص وسیله نقلیه حامل این سوخت قاچاق با توجه به اینکه ارزش وسیله نقلیه بیشتر از ارزش سوخت است، متهم را به پرداخت ۴۲۰ میلیون ریال جریمه معادل ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد.

رئیس تعزیرات حکومتی امیدیه اظهار کرد: پس از انجام مراحل قانونی پرونده، جریمه یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریالی متهم وصول شد.

کد خبر 6097118

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • قطعی آب گچساران در پی بارشها/جاده های عشایری دچار خسارت شدند
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • مهار حادثه ترکیدگی لوله آب خیابان مهدی (عج) شهر یزد