Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-03@03:29:38 GMT

برای لاغر شدن استحمام در این ساعات ممنوع!

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۱۴۴۰

برای لاغر شدن استحمام در این ساعات ممنوع!

در طب سنتی آمده است که حمام کردن با شرایط خاصی می‌تواند باعث چاقی یا لاغری شود؛ به این ترتیب که استحمام پس از غذا بدن را فربه می‌سازد و حمام کردن با شکم خالی موجب لاغری است.

به گزارش شریان نیوز، حمام کردن جزء لاینفک زندگی انسان است که برای پاکیزه کردن بدن، گشودن منافذ پوستی، رقیق کردن مواد و دفع آن‌ها از بدن به روش تعریق و همچنین برای رطوبت بخشیدن به بدن نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط و توصیه‌ها برای یک حمام خوب

* بهترین "حمام" آن است که فضای آن، بزرگ و سقفش بلند و آبش تمیز باشد.
* برای استحمام کردن به‌طور ناگهانی زیر دوش قرار نگیرد و برای شست‌وشو ابتدا از آب نیم‌گرم استفاده شود. خصوصیات یک استحمام خوب این است که فرد باید در هنگام ورود به حمام ابتدا به تدریج آب نیمه گرم بر سر خود بریزد و سپس کاملاً زیر دوش آب قرار گیرد.
* خوردن و نوشیدن در حمام و بلافاصله بعد از خروج از حمام زیان‌آور است؛ زیرا در این حالت بدن گرم و متخلخل است و غذا قبل از هضم کافی جذب شده موجب سده و امراض دیگر می‌شود.
* استفاده از سنگ پا در حمام برای سردرد و اکثر بیماری‌های دماغی مفید است؛ هنگام خروج از حمام، گرم‌مزاج‌ها بهتر است پا‌های خود را با آب سرد بشویند.

در طب سنتی آمده است که حمام کردن با شرایط خاصی می‌تواند باعث چاقی یا لاغری شود؛ به این ترتیب که استحمام پس از غذا بدن را فربه می‌سازد و حمام کردن با شکم خالی موجب لاغری است.

* امروزه بسیاری از قوانین مربوط به حمام درباره استفاده از استخر‌های سرپوشیده و انواع سونا و جکوزی نیز صدق می‌کند.
* توقف بسیار در حمام باعث تحلیل و انصباب فضول (ریختن مواد زائد) به‌سوی اعضای ضعیف و ضرر به اعصاب و تحلیل حرارت غریزی و کاهش اشتها و غریزه جنسی می‌شود.
* حمام اگرچه منافع زیادی دارد، اما محلل و مضعف قوا است به همین دلیل در حمام‌های قدیم که دارای سه قسمت بود، توصیه می‌شد که به‌تدریج وارد حمام شوند یعنی مدتی در خانه اول صبر کنند سپس به خانه دوم و بعد به خانه سوم آن بروند.
* جماع در حمام و خوابیدن در حمام مضر است.
* از آشامیدن آب سرد بلافاصله بعد از حمام باید اجتناب کرد.
* خواب مختصر بعد از حمام برای بدن مفید است.
* استحمام بلافاصله بعد از خشم و شادی بیش از حد مضر است.
* برخی از افراد به هنگام حمام کردن و استراحت در وان یا استخر اقدام به خوابیدن می‌کنند که این حرکت مضر است چرا که توقف زیاد و ماندن در حمام جایز نیست و باعث سستی و ضعف بدن و کم شدن مواد مورد نیاز بدن می‌شود.
* افراد گرم‌مزاج بهتر است در هنگام خروج از حمام پا‌های خود را با آب سرد و افراد سرد مزاج با آب گرم شستشو دهند.
* افرادی که در طول روز دچار ضعف و سستی شده‌اند باید از استحمام در حمام بسیار داغ مثل سونا به دلیل ایجاد ضعف خودداری کنند.
دوش آب سرد

استحمام یا غسل با آب سرد، از دیدگاه طب سنتی فقط برای برخی از افراد مفید است. دوش آب سرد، به خصوص در فصول گرم سال، حرارت را در قسمت مرکزی بدن متمرکز و قسمت‌های سطحی بدن را خنک می‌کند و می‌تواند باعث افزایش نشاط و تقویت قوای جسمی شود با این حال، دوش گرفتن با آب سرد برای همگان مفید نیست و حتی ممکن است ضرر هم داشته باشد.

خوردن و نوشیدن در حمام و بلافاصله بعد از خروج از حمام زیان‌آور است؛ زیرا در این حالت بدن گرم و متخلخل است و غذا قبل از هضم کافی جذب شده موجب سده و امراض دیگر می‌شود

استحمام با آب سرد شرایطی دارد و فقط تعدادی از افراد می‌توانند آر آن سود ببرند؛ بدین ترتیب که گرم مزاجان بیشترین نفع را از آن می‌برند و کودکان، افراد لاغر و مسن فقط می‌توانند در میانه روز تابستان با آب سرد استحمام کنند.

افرادی که به شدت باید از استحمام با آب سرد بپرهیزند، مبتلایان به زکام و دچار آبریزش بینی و ته حلق هستند. کسانی هم که مشکل هضم دارند نباید بلافاصله بعد از غذا دوش آب سرد بگیرند.
زمان‌هایی که نباید حمام کرد

* هنگام پری معده
* هنگام گرسنگی
* وقتی فرد تب دارد
* در زمان تفرق اتصال
* هنگام ورم اعضای باطنی
توقف زیاد در حمام و تأثیر آن بر وزن افراد

استحمام به مدت طولانی، به جهت آنکه به میزان زیادی تحلیل برنده قوای بدنی است، به خصوص برای افرادی که ضعیف و لاغرند و دستگاه هاضمه خوبی ندارند و یا از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برند مضر است.

در طب سنتی آمده است که حمام کردن با شرایط خاصی می‌تواند باعث چاقی یا لاغری شود؛ به این ترتیب که استحمام پس از غذا بدن را فربه می‌سازد و حمام کردن با شکم خالی موجب لاغری است.
ملاک توقف در حمام برای مزاج‌ها و جثه‌های مختلف، متفاوت است. افراد معتدل المزاج نیم ساعت، افراد لاغر کمتر از نیم ساعت و افراد چاق که قصد لاغر شدن دارند تا یک ساعت مجاز به استحمام هستند، ولی بیش از یک ساعت برای هیچ گروهی توصیه نمی‌شود.

برچسب هااستحمام

منبع: شریان

کلیدواژه: استحمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افلاطون در آخرین ساعات عمرش چه می‌کرد؟

فرارو- اکنون به لطف کشفی تازه در مورد یک طومار مهم باستانی مشخص شده افلاطون که در حدود سال ۳۴۸ میلادی درگذشت در آخرین ساعات عمرش از مهمان پذیرایی کرده بود. افلاطون یکی از تاثیرگذارترین فیلسوفان تاریخ به دلیل نظریه هایش در مورد سیاست، شعر، دانش و اخلاق شهرت داشت.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، اکنون از طریق داده‌های بدست آمده از طومار تازه کشف شده که در کوه وزوویوس مدفون شده بودند می‌دانیم که آن متفکر یونان باستان در انتقاد کردن زبان تند و تیزی داشته و آخرین لحظات عمرش را صرف انتقاد از "عدم ریتم" یک کنیز دختر فلوتیست کرده بود.

در طومار مذکور به ساعات پایانی زندگی افلاطون و آن چه بر او گذشته پرداخته شده است. طومار نشان می‌دهد که افلاطون از تب رنج برده و پیش از مرگ در سن ۸۰ یا ۸۱ سالگی در حدود سال ۳۴۸ پیش از میلاد مسیح به موسیقی گوش می‌داد و از مهمان اش پذیرایی می‌کرد.

آن طومار که تحت عنوان "تاریخ آکادمی" شناخته می‌شود و توسط فیلودموس فیلسوف و شاعری که در قرن اول زندگی می‌کرده نوشته شده از زمان کشف در ویلایی بزرگ در سال ۱۷۵۰ میلادی در ویلایی بزرگ در هرکولانیوم، که اکنون به عنوان ارکولانو در ایتالیا شناخته می‌شود سال‌های متمادی ناخوانا قلمداد می‌شد.

این طومار پس از فوران آتشفشان وزوویوس در سال ۷۹ پس از میلاد مسیح در زیر چند متر خاکستر در خانه‌ای مدفون شده بود که گمان می‌رود متعلق به پدرزن ژولیوس سزار بوده و محققان مختلفی در ۲۵۰ سال گذشته در تلاش برای یافتن راهی به منظور خواندن محتوای آن طومار بودند.

اکنون محققان دانشگاه پیزا در ایتالیا از  تکنیک‌هایی از جمله تصویربرداری ابرطیفی مادون قرمز موج کوتاه استفاده کرده اند که تغییراتی را در نحوه تابش نور از جوهر سیاه روی پاپیروس برای رمزگشایی از سند می‌گیرد. آنان این طومار را قدیمی‌ترین سند تاریخ فلسفه یونانی که اکنون در اختیار ماست توصیف کرده اند.

در آن طومار از مهمان افلاطون با عنوان "مهمان کلدانی" یاد شده و نشان می‌دهد که مهمان نوازی برای یونانیان امری مقدس بوده است. در طومار هم چنین دفن جسد افلاطون در آکادمی آتن که او به تاسیس آن کمک کرد تایید شده، اما با ذکر جزئیات بیش تری اشاره شده که محل دفن این متفکر عصر باستان در باغی مشخص در محوطه آکادمی بوده است.

هم چنین، داده‌های آن طومار نشان می‌دهند که  افلاطون در سال ۴۰۴ پیش از میلاد مسیح یا ۳۹۹ پیش از میلاد مسیح به عنوان برده فروخته شد و این زمانی بیش از رشد محبوبیت او بود که در تضاد با این فرضیه رایج است که ادعا می‌کند افلاطون در سال ۳۸۷ پیش از میلاد مسیح توسط دیونیسیوس فرمانروای سیراکوز فروخته شد تا نفوذی که افلاطون بر مردم تحت زمامداری آن حاکم ظالم اعمال می‌کرد را محدود کند.

به لطف پیشرفته‌ترین تکنیک‌های تشخیص تصویربرداری تیم پژوهشی ایتالیایی در نهایت توانست کار خواندن و رمزگشایی بخش‌های جدیدی از آن متن را انجام دهد که پیش‌تر غیر قابل دسترس به نظر می‌رسیدند. آن تیم پژوهشی باور دارد که  تاثیر کامل این کار تنها در سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

*کوه وزوویوس یک آتشفشان سوما استراتو است که در خلیج ناپل در کامپانیا ایتالیا در حدود ۹ کیلومتری شرق ناپل و در فاصله کمی از ساحل واقع شده است. این یکی از چندین آتشفشانی است که کامپانیا را تشکیل می‌دهد

دیگر خبرها

  • «جهان لاغر» محسن چاوشی منتشر شد+ صوت
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • وضعیت جوی قم در ۲۴ ساعت آینده
  • این ۸ وسیله حمام را فورا دور بیندازید
  • افلاطون در آخرین ساعات عمرش چه می‌کرد؟
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • تغییر ساعت پخش در شبکه تماشا
  • آخرین ساعات زندگی افلاطون فاش شد: افلاطون در آخرین ساعات زندگی‌اش چه می‌کرد؟!
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)