Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای نظارت بر صداوسیما نظر و تصمیم نهایی درباره حواشی اخیر تلویزیون را طی اطلاعیه ای اعلام کرد. آفتاب‌‌نیوز : پس از حاشیه های ایجاد شده بر سر تعطیلی برنامه ۹۰ اخبار متناقضی درباره احتمال از سرگیری این برنامه در فضای مجازی دست به دست می شد.
در این بین و در شرایطی که مشخصا مالکیت معنوی برنامه های صدا و سیما با مجموعه سازمان است و تهیه کننده ها تنها می توانند برای مدتی ( که ممکن است با تمدید هر ساله آن این مدت به ۲۰ سال هم برسد ) عهده دار تهیه و تولید آنها باشند ، برخی از رسانه ها از این موضوع سخن به میان می آوردند که ممکن است شورای نظارت بر صدا و سیما ، تعطیلی برنامه ۹۰ و یا اعلام پایان همکاری عادل با برنامه نود را از مصادیق تخلف صدا و سیما اعلام کند و با ورود به این موضوع ، موجبات از سرگیری این برنامه را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شورای نظارت بر سازمان صداوسیما اما در جلسه ۴۶۰ روز دوشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه پس از بررسی بعضی موضوعات مطرح شده پیرامون بعضی از برنامه‌های صداوسیما با حضور معاونین سیما و اداری و مالی و منابع انسانی و مدیران مربوطه سازمان صداوسیما تشکیل جلسه داد و تصمیماتی گرفت که مشخصا طی آن اعلام شد که موضوعاتی از جمله تعطیلی یک برنامه از جمله اختیارات مدیران ارشد صدا و سیماست .
در متن صورت جلسه ۴۶۰ شورای نظارت بر صدا و سیما آمده است :
۱- تعطیلی یا تعلیق هر یک از برنامه‌های صداوسیما از اختیارات سیاستی و اجرایی مدیران ارشد سازمان است.
۲- شایسته است در مورد برنامه‌های پرمخاطب رعایت اصول و ضوابط اطلاع رسانی مناسب و فرآیند اقناع افکار عمومی صورت گیرد.
۳- شایسته است سازمان صداوسیما ضمن مدیریت صحیح سرمایه‌های انسانی خود و استفاده مطلوب از تهیه‌کنندگان و مجریان باسابقه، زمینه حضور استعدادهای نو و جوان را هم فراهم آورد.
۴- در تهیه و تولید برنامه‌های مشارکتی باارزش افزوده شایسته است سازمان صداوسیما سعی کند در جذب منابع مالی برای برنامه‌های خود بر دو اصل شفافیت و پایدار بودن تأکید بیشتری داشته باشد و متناسب با درآمدهای واقعی نسبت به تولید برنامه‌های مختلف تعهد ایجاد کند.
 بدین ترتیب ، موضوع دخالت نهاد های دیگر در تعطیلی یا از سرگیری برنامه هایی از جمله ۹۰ منتفی به نظر می رسد و برنامه ۹۰ لااقل تا زمانی که مدیران ارشد صدا و سیما تصمیم بگیرند ، روی آنتن نخواهد رفت .
در این بین البته قطعا همانطور که بارها از سوی مسئولان صدا و سیما اعلام شده است و حتی  مازیار ناظمی به نقل از  خود فردوسی پور خبر داده است ( اینجا می توانید بخوانید ) ، عادل  که تهیه کننده رسمی صدا و سیما و شبکه سه است ، از سازمان جدا و یا اخراج نشده است و همچون برنامه فوتبال ۱۲۰ ، فعالیت حرفه ای خود را در صدا و سیما با تهیه کنندگی برنامه های دیگر ادامه خواهد داد .
منبع:تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شورای نظارت برنامه نود صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، مستند بلند «نائب الامام» که تولید آن بیش از ۵ سال طول کشیده است به زندگی و فعالیت های عالم بزرگ شیعه سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی پرداخته است. این مستند در قسمت جدید «کافه مستند» پخش می شود و در رابطه با آن گفت‌وگو خواهد شد.

او زعیم شیعیان شیراز و از برجسته ترین علمای فعال در مشروطیت بوده که فعالیت های او در سال‌های قبل و حتی پس از انقلاب، مسکوت مانده است، سیدنورالدین حسینی الهاشمی شیرازی یکی از شخصیت‌های برجسته است که نقش مهمی در تحولات سیاسی و مذهبی در سده اخیر داشته است.

«نائب الامام» محصول مشترک سازمان هنری رسانه ای اوج و مرکز هنر انقلاب اسلامی است که توسط مرحوم محمد جعفری تهیه شده است. این اثر علاوه بر مصاحبه و اسناد آرشیوی در تصویرسازی ها از انیمیشن نیز بهره گرفته است. همچنین به گفته کارگردان برای این اثر چند هزار سند تاریخی مطالعه شده است.

در بخش نقد هنری برنامه، داود مرادیان و مهدی انصاری میزبان محمدعلی یزدانی کارگردان اثر هستند و درباره نکات فنی و محتوای این مستند و همچنین اهمیت ساخت چنین آثاری به بحث و گفت‌وگو می پردازند.

«کافه مستند» هر هفته روزهای جمعه ساعت ۲۱ از شبکه افق سیما پخش می شود. این برنامه محصول گروه مستند شبکه افق است که تهیه کنندگی آن را محمدعلی محمددوست به عهده دارد.

کد خبر 6095674 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • توضیح دفتر نتانیاهو درباره بستن شبکه الجزیره
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم
  • شبکه خبر 2 هک شد؟! + فیلم و واکنش صداوسیما
  • صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر۲ را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک رد کرد
  • از «بیژن نوباوه وطن» چه می‌دانیم
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه قرآن